پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 446138 تاریخ : 1397/10/26-12:10:10
,10028,21,
هلال ‌احمر در دانشگاه‌های علوم پزشکی داروخانه راه اندازی کند

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

هلال ‌احمر در دانشگاه‌های علوم پزشکی داروخانه راه اندازی کند

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: هلال احمر در دانشگاه های علوم پزشکی داروخانه راه اندازی کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از جمعیت هلال احمر، حسینعلی شهریاری روز چهارشنبه در اجلاس مدیران و روسای شعب جمعیت هلال احمر با اعلام این مطلب اظهار داشت: هر چند دانشگاه ها داروخانه هایی تحت پوشش خود دارند، اما در بیشتر دانشگاه ها این امکان وجود ندارد، از این رو می طلبد تا هلال احمر در شرایط تحریم کنونی، داروخانه مستقلی تحت پوشش خود در هر دانشگاه های علوم پزشکی راه اندازی کند.

وی در ادامه با اشاره به گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: با وجود همه توطئه های دشمنان، ملت ایران با استقامت و شجاعت نقشه های دشمنان را نقش بر آب کردند.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید به نظرات مدیران صف که از نزدیک با مسائل و مشکلات در تماس هستند توجه کرد، افزود: قطعا در شهرستان های کوچک فکرهای جدیدی برای اجرای برنامه ها وجود دارد که باید از آنها بهره برد.
شهریاری با بیان اینکه هلال احمر کارهای بسیار بزرگی در سطح کشور انجام داده است، افزود: جمعیت هلال احمر نهاد عمومی غیر دولتی و مردمی است که اگر انگ دولتی به آن بچسبد از حیطه کاری خود خارج خواهد شد. در این سال ها دولت ها دید متفاوتی به این نهاد مردمی داشته اند و در کنار آنهایی که توجه ویژه ای به این نهاد داشته اند متاسفانه بعضی دولتها نیز انتظاری که از آنها برای توجه به این نهاد مردمی می رفت، برآورده نکردند.
وی با اشاره به مشکلاتی که برای بیمارستان ایرانیان دوبی به وجود آورده اند، گفت: بیمارستان هلال احمر در دوبی زمانی افتخار عرب های خلیج فارس بود و آرزوی شیخ های آن منطقه خدمت گرفتن در این بیمارستان بود اما متاسفانه اکنون مشکلاتی را برای این بیمارستان به وجود آورده اند که امیدواریم با رایزنی ها این مشکلات مرتفع شود.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هلال احمر سال گذشته کارهای بزرگی در سیستان و بلوچستان انجام داده است، گفت: اجرای طرح نذر آب به خصوص در سیستان و بلوچستان که سال هاست از نظر تامین آب آشامیدنی با مشکل مواجه است، کاری بسیار ارزنده از سوی هلال احمر بوده است.
وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مراکز درمانی هلال احمر دولتی بودن تعرفه های آن است، خاطرنشان کرد: با وجود استقلال واحدهای درمانی هلال احمر و اعتبار نگرفتن آنها از دولت، تعرفه های این مراکز، دولتی محاسبه می شود، از این رو ضروری است تا تعرفه های این مراکز همانند بیمارستان های خیریه چیزی بین تعرفه خصوصی و دولتی باشد.
شهریاری همچنین به تداخلاتی که در وظایف هلال احمر و بهداشت و درمان در امدادجاده ای وجود دارد، اشاره و اظهار داشت: به نظر می رسد این حوزه ماموریتی، با توجه به توان و تخصص باید به هلال احمر واگذار شود؛ چرا که این نهاد مردمی امکانات بیشتری برای خدمت دهی در این بخش دارد.
اجلاس مدیران و روسای شعب جمعیت هلال‌احمر سراسر کشور با هدف مرور چالش ‌ها و دستاوردهای چهار دهه گذشته و نگاهی به چشم‌انداز آینده این جمعیت در حال برگزاری است.
در این اجلاس دو روزه 500 نفر از مدیران ستادی و مدیران عامل و روسای شعب جمعیت هلال احمر از سراسر کشور حضور دارند تا عملکرد سالانه مراکز جمعیت هلال‌احمر را در سراسر کشور ارزیابی و برنامه‌های جدید را مطابق با نیازهای این مراکز برنامه‌ریزی کنند.
در این اجلاس دو روزه که هدف اصلی آن حل مشکلات شعب جمعیت هلال احمر در دورترین مناطق کشور و مدیریت از پایین به بالاست شرکت کنندگان به دنبال راهکارهای مناسبی برای حل مشکلات ریشه ای، بررسی عملکرد، ساختارها، فعالیت‌ها، تدوین برنامه ‌ها و خط‌ مشی‌ ها، جمع‌ آوری نظرات، انتقادها و پیشنهادها هر یک از سازمان‌ ها، نهادها و استان‌ ها زیر مجموعه جمعیت هلال احمر هستند. تمام سازمان ‌ها، معاونت‌ ها و بخش‌ های تابعه جمعیت هلال احمر در این همایش حضور دارند تا با تبادل نظر با مدیران عامل و روسای شعب هلال‌احمر، مشکلات و چالش‌های موجود در استان‌ ها و شهرستان‌ها را شناسایی کرده، با برنامه ‌ریزی دقیق راهکارهای متناسب را برای رفع آنها بیابند که به طور قطع و یقین این واکاوی مشکلات در سطح شعب و شناسایی نیازهای آنها برای ارائه خدمات بیشتر و مناسب ‌تر به آسیب دیدگان ضروری و تاثیرگذار خواهد بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 274
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران