پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 521260 تاریخ : 1399/07/22-16:20:56
,13,
هشدار فائو درباره تأثیرات مخرب کرونا بر آسیب پذیرترین اقشار

هشدار فائو درباره تأثیرات مخرب کرونا بر آسیب پذیرترین اقشار

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) ، درباره تأثیرات مخرب کرونا بر آسیب پذیرترین اقشار جامعه هشدار داد که این بیماری می تواند 83 تا 132 میلیون نفر را امسال گرفتار کمبود تغذیه سازد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) ، روز جهانی غذا در سال 1399 که برابر با هفتادمین سالگرد تأسیس فائو است در شرایطی استثنایی فرا می رسد که کشورهای سراسر جهان با تأثیرات گسترده همه گیری جهانی بیماری ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنند، اکنون زمان اندیشیدن درباره آینده ای است که انتظارمی رود شانه به شانه یکدیگر آن را بسازیم.

فائو، از تمامی دست اندرکاران در سراسر جهان می خواهد تا به مناسبت روز جهانی غذا، دست در دست هم دهند تا به صورت فوری به شکاف ها و نقصان های تغذیه ای و معیشتی که در میانه همه گیری بیماری ویروس کرونا آسیب پذیرترین اقشار جامعه را گرفتار کرده، رسیدگی کنند.

برآوردهای اخیر منتشر شده از سوی فائو نشان می دهند که همه گیری بیماری ویروس کرونا و پیامدهای اقتصادی آن می تواند 83 تا 132 میلیون نفر دیگر را در سال جاری میلادی به جمعیت دچار کمبود تغذیه در جهان اضافه کند؛ همچنین، وضعیت تغذیه اکثر گروه ها و جمعیت های آسیب پذیر به علت تأثیرات بهداشتی و اقتصادی-اجتماعی بیماری ویروس کرونا، احتمالا وخیم تر خواهد شد.

فائو از تمامی مقامهاو نهادهای مسوول در سراسر کره خاکی می خواهد تا بوسیله گسترش و بهبود برنامه های ارائه کمک های غذایی و حمایت اجتماعی، شامل کمک های نقدی و همچنین ایجاد شرایط ایمن و درآمد پایدار برای حمایت از معیشیت کشاورزان خرده مالک و کارگران زنجیره ارزش غذا، نیازهای فقیرترین و آسیب پذیرترین خانواده ها را در اولویت قرار دهند.

پاسخ کشورها به بیماری ویروس کرونا فرصتی است تا بوسیله تاب آورتر کردن نظام های غذایی دربرابر شوک ها و همچنین افزایش پایداری انها با ترویج شیوه های کشاورزی سازگار با طبیعت، شرایط را به گونه ای بهتر از گذشته بازسازی و احیا کنند.

ترویج شیوه های کشاورزی دوستدار طبیعت و هوشمند به اقلیم، موجب حفظ منابع طبیعی زمین، سلامت مردم و اقلیم می شود، می تواند فرآیند تخریب زیست گاه ها را که در شیوع بیماری ها نقش آفرین است کندتر و آهسته کند.

فائو، همچنین به نهادهای تنظیم گر و سیاست گذار توصیه می کند تا در هنگام تلاش جهت غلبه بر بحران های سلامتی و اقتصادی، اقداماتی را اتخاذ کنند که از بی ثباتی قیمت ها جلوگیری کنند. علاوه بر آن، ضرورت دارد تا از طریق تقویت همکاری ها و تأمین مالی بین المللی، از تأثیرات مخرب این بحران ها بر کشاورزان خرده مالک در کشورهایی که منابع محدودی دارند، جلوگیری شود.

سازمان فائو به عنوان نهاد پیشروی سازمان ملل متحد در ترویج و ارتقای امنیت و ایمنی غذایی و تغذیه، با ارائه توان تخصصی خود به کشورهای عضو، از تلاش های آن ها برای اتخاذ سیاست ها و اقداماتی که تضمین کننده برقراری زنجیره تأمین غذا و دسترسی همگان به غذا است، حمایت می کند. به یاد داشته باشیم که همه ما در تحقق دنیایی بدون گرسنگی و سوءتغدیه نقش آفرین هستیم.

طبق آخرین آمار فائو 25تا 30درصد محصولات کشاورزی در ایران تبدیل به ضایعات می شود و ایران با این میزان در رتبه های نخست قرار دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 254
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران