پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 493534 تاریخ : 1398/08/22-17:48:36
,15,
هشدار! شیوع باج‌افزار SODINOKIBI

هشدار! شیوع باج‌افزار SODINOKIBI

مشاهدات اخیر حاکی از آن است که باج‌افزار Sodinokibiکاربران استفاده کننده از مرورگر اینترنت اکسپلورر را در منطقه آسیا مورد هدف قرار داده است. باج‌افزار Sodinikibiکه به اسامی دیگری از جمله Sodinو Revilنیز شناخته می‌شود، برای اولین بار در ماه آوریل 2019 میلادی مشاهده گردید. این باج‌افزار در حال حاضر فاقد رمزگشا می‌باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از مرکز ماهر، طبق گزارشات رسیده، قربانیان این باج‌افزار پس از بازدید از وب‌سایت‌های آلوده، به سمت آی‌پی‌های حاوی اکسپلویت‌کیت RIGهدایت شده و از طریق آسیب‌پذیری‌های موجود در نرم‌افزار فلش پلیر، مورد حمله باج‌افزار قرار می‌گیرند. در صورت موفقیت‌آمیز بودن حمله، اسکریپتی حاوی دستورات مخرب در پس زمینه سیستم اجرا شده و قربانی با پیغام‌های مکرری مبنی بر توقف مرورگر اینترنت اکسپلورر مواجه می‌گردد که در نهایت منجر به بارگزاری و اجرای باج‌افزار Sodinokibiبر روی سیستم هدف می‌گردد.

لذا به کاربران توصیه اکید می‌گردد که از نصب آخرین به‌روزرسانی‌های امنیتی ویندوز و نرم‌افزارهای نصب شده بر روی آن اطمینان حاصل نموده و همچنین نسبت به به‌روزرسانی اپلیکیشن‌های وابسته به اینترنت اکسپلورر نیز اقدام نمایند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 377
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران