پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 348612 تاریخ : 1397/02/22-12:47:43
,4,5,12,
هشدار رئیس اوپک درباره تصمیم دونالد ترامپ

گزارش

هشدار رئیس اوپک درباره تصمیم دونالد ترامپ

رییس اوپک درباره تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر ترک ایران در توافقات هسته ای و تأثیر آن بر اقتصاد جهانی هشدار داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، در مصاحبه ای با سی ان ان مانی (CNN Mooney)؛  دبیر اوپک ، محمد بارکیندو زمانی که از وی راجع به عواقب تصمیم آمریکا پرسیده شد، گفت: هر موضوعی که روی عرضه یا تقاضا تأثیر بگذارد ، بی هیچ شکی بازار را دچار عدم تعادل خواهد کرد که این موضوع باب میل تولید کنندگان یا مصرف کنندگان نخواهد بود.

ترامپ بارها گفته بود که تفاهم نامه را پاره می کند و از نظر وی این تفاهم نامه بدترین معامله ی دنیا بود . ترامپ سه شنبه 18 اردیبهشت نظر خود را قطعی کرد و از برجام خارج شد.

 

دبیر اوپک

 

با تصمیات ترامپ راجع به ایران نفس دنیا در سینه حبس می شود:

در سال 2015 ایالات متحده و دیگر قدرت ها توافق کردند اگر ایران به توافقات خود در برنامه ی هسته ای پایبند بماند تحریم ها را بردارند . تحریم ها سرمایه گذاری و توسعه ی انرژی را محدود کرده بودند و با برداشته شدن تحریم ها روح تازه ای به صنعت نفت ایران دمیده شد . صادرات نفت ایران در حدود یک میلیون بشکه در روز از سال 2016 افزایش یافته است و سؤال مهم این است که آیا بازار جهانی در صورت وضع مجدد تحریم ها توانایی مقابله با شوک ناگهانی نبود ایران در بازار نفت را دارد یا خیر . نگرانی های ناشی از مسائل نفتی بی دلیل نبوده اند ؛ در ماه گذشته شاهد تغییر قیمت نفت بوده ایم و قیمت ها در ماه گذشته به بیشترین رقم خود رسیده اند این رقم از سال 2014 تا کنون بی سابقه بوده است . در حالیکه قیمت نفت در بی ثباتی قرار د ارد ، گاز آمریکا به استاندارد ملی 2.81 دلار برای هر گالون رسیده است. 

 

بارکیندو گفت افزایش قیمت ها ناشی از تغییرات ناگهانی در بازار هستند که این موضوع خود ناشی از بی ثباتی در منطقه است . وی همچنین اظهار داشت اوپک به دنبال بازار نفت متعادل و با ثبات است.

این مصاحبه پیش از آن که ترامپ از برجام خارج شود تهیه شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 268
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران