پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 466521 تاریخ : 1398/03/29-11:28:29
,1,
هشدار درباره سوءاستفاده از حساب بانکی مشتریان

هشدار درباره سوءاستفاده از حساب بانکی مشتریان

بانک سامان در خصوص احتمال سو استفاده افراد تبهکار از حساب مشتریان و انجام اعمال مجرمانه و پولشویی به بهانه ایجاد اشتغال هشدار داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعتبه نقل از  روابط عمومی بانک سامان، مدیریت تطبیق و مبارزه با پولشویی در این خصوص اعلام کرد، اخیراً عده‌ای افراد تبهکار با انتشار آگهی در فضای مجازی به بهانه استخدام و کار در منزل، از بی اطلاعی افراد سوء استفاده و با استفاده غیر مستقیم از حساب بانکی ها آنها اقدام به پولشویی می کنند.

در این شیوه، تبهکاران با انتقال وجوه حساب‌های سرقتی یا منابع مالی نامشروع به حساب مشتریان ناآگاه، از ایشان می‌خواهند به عنوان کارمند و عامل شرکت، اقدام به خرید ارزهای مجازی یا کالا کنند تا در سود حاصله شریک شوند. همچنین در شیوه دیگر، خلافکاران با تشویق افراد به افتتاح حساب و سپس اخذ اطلاعات کارت و رمز خدمات الکترونیک ایشان، به صورت مستقیم اقدام به انجام تراکنش‌های غیر قانونی با حساب آنها می‌کنند.

لذا این مدیریت ضمن هشدار به‌تمامی مشتریان تأکید می‌کند که از هرگونه پیشنهاد افتتاح و در اختیار قرار دادن اطلاعات حساب به اشخاص غیر یا پذیرش هرگونه وجه مشکوک به مقصد حساب‌های خود که با ترفندهای همچون استخدام، کار در خانه، پشتیبانی سایت و... ارائه می‌شود، خودداری کرده و در صورت مواجه یا مشاهده، این موارد را به بانک سامان و پلیس فتا گزارش کنند.

گفتنی است، مرکز سامان ارتباط به شماره 0216422 در تمامی ساعات شبانه‌روز آماده دریافت گزارش‌ها و ارائه مشاوره به مشتریان است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 239
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران