پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 178547 تاریخ : 1395/01/19-01:18:05
,6,17,10027,
هشدار بیمه مرکزی برای خرید الحاقیه بیمه شخص ثالث

هشدار بیمه مرکزی برای خرید الحاقیه بیمه شخص ثالث

بیمه مرکزی به دارندگان وسایل نقلیه هشدار داد برای خرید الحاقیه بیمه شخص ثالث تا اوایل هفته آینده اقدام کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت , رحیم مصدق روز چهارشنبه در نشستی خبری افزود: با توجه به آغاز ماه حرام (رجب) از ابتدای هفته آینده و افزایش نرخ دیه هر فرد به دو هزار و 530 میلیون ریال (253 میلیون تومان) دارندگان وسایل نقلیه برای خرید الحاقیه اقدام کنند. 

وی ادامه داد: بیمه نامه هایی که هم اکنون در اختیار دارندگان وسایل نقلیه است دارای سقف دیه دو هزار و 200 میلیون ریال(220 میلیون تومان) است و بنابراین حدود 330 میلیون ریال(33 میلیون تومان) برای هر فرد کسری پوشش دارد. اگر در جریان یک حادثه فردی فوت کند مابه التفاوت آن عدد قابل توجهی است که باید توسط افراد پرداخت شود، بنابراین ضروری است دارندگان وسایل نقلیه نسبت به خرید الحاقیه اقدام کنند.
مصدق با بیان این که مهلت خرید الحاقیه تا اوایل هفته آینده به معنی آن نیست که بعد از 21 فروردین ماه الحاقیه فروخته نمی شود، گفت: شرکت های بیمه پس از این زمان نیز الحاقیه می فروشند، اما دارندگان وسایل نقلیه باید این امر را مدنظر قرار دهند که در این فاصله ریسک حوادث برای آنها افزایش می یابد.
معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی گفت: با توجه به این که ریاست قوه قضاییه قبل از پایان سال گذشته مبلغ ریالی را اعلام کرد، تکلیف شرکت های بیمه و مردم مشخص شد بنابراین شرکت های بیمه متقاضی بودند براساس نرخ مصوب سال 1390 هیات وزیران حق بیمه را تعیین کند که این رقم 20 درصد مجموع تعهدات است.
وی افزود: به عنوان مثال حق بیمه برای یک خودروی چهارسیلندر نیم درصد تعهدات بدنی است یعنی 190 میلیون تومان است که این رقم برای ماه های حرام یک سوم اضافه می شود و به رقم 253 میلیون تومان می رسد.
به گفته مصدق، حق بیمه خودروهای چهار سیلندر در این صورت 13 میلیون ریال( یک میلیون و 300 هزار تومان) است اما با مذاکراتی که با شرکت های بیمه داشتیم و با توجه به وضعیت جامعه و همراهی با سیاست های دولت در جهت کاهش بیشتر نرخ تورم از شرکت ها خواستیم که از این موضوع صرف نظر کنند و متناسب با افزایش نرخ دیه در سال 1395 اقدام کنند، بنابراین به جای پرداخت 13 میلیون ریال (یک میلیون و 300 هزار تومان) حق بیمه، 9 میلیون و 350 هزار ریال (935 هزار تومان) حق بیمه دریافت می شود.
وی با بیان این که در سال 1393 زیان شخص ثالث 12هزار میلیارد ریال( یک هزار و 200میلیارد تومان) بوده است گفت: حق بیمه شخص ثالث15 درصد رشد یافته است.
مصدق با اشاره به قانون جدید بیمه شخص ثالث گفت: در صورت نهایی شدن این قانون ، بیمه گزاران از سال های بعد نیازی به خرید الحاقیه ندارند و با یک بار خرید بیمه نامه شخص ثالث دیگر نیازی به خرید الحاقیه نخواهند داشت. در صورتی که خسارتی اتفاق بیفتد مبلغ خسارت به صورت یوم الاداء (روز پرداخت) که سقف آن بیشتر باشد توسط شرکت بیمه پرداخت می شود و در نهایت مابه التفاوت توسط صندوق تامین خسارت های بدنی تهاتر خواهد شد. این در حالی است که تاخیر در پرداخت این خسارت ناشی از قصور شرکت بیمه نباشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 307
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران