پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 348467 تاریخ : 1397/02/18-11:24:38
,10026,
هزینه بی کیفیتی ساختمان ها را اجباراٌ سازنده ها بپردازند

دکتر صفری در کنفرانس ملی زلزله و مدیریت ریسک اعلام کرد:

هزینه بی کیفیتی ساختمان ها را اجباراٌ سازنده ها بپردازند

استانداردهای ساخت و ساز ساختمانها و سازه ها از جمله استاندارد 2800 باید طوری طراحی شوند که صرفه اقتصادی ساخت و ساز بی کیفیت را به صفر برسانند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، این مطلب را دکتر امیر صفری، سرپرست پژوهشکده بیمه در نشست تخصصی "زلزله احتمالی تهران و چالشهای پیش رو" که در "کنفرانس ملی زلزله و مدیریت ریسک با رویکرد آسیب پذیری سازه ها و شریان های حیاتی" برنامه ریزی شده بود اعلام کرد و گفت: صنعت بیمه دو نقش اساسی در مدیریت بحران و مدیریت ریسک بر عهده دارد که این دو نقش به قبل از وقوع بحران و پس از بحران مربوط می شود.

وی در توضیح این دو نقش صنعت بیمه خاطر نشان کرد: مکانیزم بیمه بر تعیین ضوابط و استانداردهای کیفیت ساختمان اثرگذار است و این دقیقاً همان نقش بیمه در مدیریت ریسک قبل از وقوع بحران و رویدادها است و جبران خسارات مالی نیز به نقش بیمه پس از بحران مرتبط است. 
سرپرست پژوهشکده بیمه با اشاره به مطالبی که در این نشست تخصصی پیرامون کیفیت ساختمانهای تهران مطرح شد، تصریح کرد بین ریسک زلزله و کیفیت ساختمان ها در مناطق مختلف تهران همبستگی وجود ندارد و در مناطقی از تهران که ریسک زلزله بالاتری دارند، کیفیت ساختمانهای آن مناطق به همان نسبت بالا نیست. وی علت پایین بودن این همبستگی را ضعف استانداردها و ضوابط کیفیت ساختمان و همینطور ضعف نظارت بر ساخت و ساز ساختمان در تهران دانست. 
دکتر صفری ابراز امیدواری کرد که بیمه کیفیت ساختمان در استاندارد 2800 یعنی آیین‌نامه طراحی ساختمانها در برابر زلزله که مقرر است با اصلاحاتی به زودی ابلاغ گردد، بطور جدی لحاظ گردد.
وی همچنین گفت: باید دانش مهندسی با دانش اقتصاد و مالی ترکیب شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود، در غیر این صورت تهیه نقشه های زلزله و محاسبات احتمال وقوع زلزله ارزش چندانی نخواهد داشت. بنابر این باید هزینه کیفیت نامطلوب ساختمان بالا برود و این هزینه را سازنده پرداخت کند. لذا استاندارد 2800 باید طوری طراحی شود که هزینه بی کیفیتی ساختمان را اجباراً سازنده پرداخت نماید و استاندارد باید برای ساخت و ساز بی کیفیت، هزینه را آنقدر بالا ببرد که سود و صرفه اقتصادی ساخت و ساز بدون کیفیت به صفر برسد. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 320
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران