پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 263613 تاریخ : 1395/10/14-14:15:39
,10031,
هزینه 10 هزار میلیارد تومانی سرطان در کشور

هزینه 10 هزار میلیارد تومانی سرطان در کشور

مدیر پژوهشکده سلول‌های بنیادی پژوهشگاه رویان ضمن بیان اینکه از هر 100 هزار نفر 100 نفر دچار سرطان می‌شوند هزینه‌های کلی این بیماری در ایران را 10 هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، بهاروند در مراسم معارفه صندوق نیکوکاری لوتوس رویان ضمن انتقاد از عدم هزینه کرد در تولید و ترجمان علم به اهداف پژوهشگاه رویان اشاره و اظهار کرد: در رویان مرزهای بین علم برداشته شده است از این رو می‌توان پیشگیری و افزایش لامت جامعه را به عنوان هدف نخست این پژوهشگاه عنوان کرد.

مدیر پژوهشکده سلولهای بنیادی پژوهشگاه رویان افزود: تولید سلولهای بنیادی در سطح جهانی هدف دوم ما است که البته در این زمینه به توفیقاتی دست یافته‌ایم اما با توجه به روان بودن علم باید تلاشها در این زمینه بیشتر شود.

وی "پزشکی آینده" را هدف نهایی پژوهشگاه رویان عنوان کرد و به ارائه آماری در حوزه‌های مختلف پرداخت و گفت: بیش از  3 میلیون نفر در ایران مبتلا به رماتیسم مفصلی و حدود 8 میلیون نفر مبتلا به دیابت هستند.

وی ادامه داد: همچنین 300 تا 400 هزار نفر در ایران درگیر نابینایی تدریجی هستند که از این تعداد 25 هزار نفر نابینا می‌شوند. در پژوهشگاه رویان در حال مطالعه روی این بیماری‌ها برای درمان از طریق سلول بنیادی هستیم.

بهاروند با بیان اینکه دستکاری ژنتیکی در موش نیز انجام شده که می‌تواند منجر به ورود به عرصه ژن درمانی شود، به بیماری سرطان اشاره کرد و گفت: سالیانه از هر 100 هزار نفر، 100 نفر دچار سرطان می‌شوند که شایع‌ترین سرطان در بین مردان سرطان معده و در بین زنان سرطان پستان است.

وی افزود: سالیانه حدود 3 هزار میلیارد تومان هزینه درمان و 1500 میلیارد تومان مربوط به دارو درمانی می‌شود و بطور کلی هزینه کل سرطان در ایران 10 هزار میلیارد تومان است.

مدیر پژوهشکده سلولهای بنیادی پژوهشگاه رویان با اعلام اینکه کارگروه پزشکی در این پژوهشگاه تشکیل شده است، اظهار کرد: 38 درصد داروهای ضد افسردگی، 40 درصد داروهای آسم، 43 درصد داروهای دیابت، 50 درصد داروهای التهاب مفاصل، 70 درصد داروهای آلزایمر و 75 درصد داروهای سرطان پاسخگوی درمان نیستند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 315
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران