پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 421369 تاریخ : 1397/08/23-13:54:08
,10026,10028,
هر بیمه شده باید یک دفترچه درمانی داشته باشد/ همپوشانی ها رفع می شود

مدیر کل نامنویسی و حساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی:

هر بیمه شده باید یک دفترچه درمانی داشته باشد/ همپوشانی ها رفع می شود

مدیر کل نام نویسی و حساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اجرای طرح رفع همپوشانی دفاتر درمانی سازمان های بیمه گر پایه گفت: به همین منظور تفاهم نامه ای میان مدیران عامل سازمان تامین اجتماعی، بیمه سلامت ایران، خدمات درمانی نیروهای مسلح و کمیته امداد منعقد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، بهروز کریمی افزود: در حال حاضر بیش از 17.4 میلیون نفر به عنوان بیمه شده اصلی و مستمری بگیر و نزدیک به 25 میلیون نفر به عنوان افراد خانواده آنان دارای دفترچه بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند و از خدمات درمانی این سازمان در مراکز ملکی و یا طرف قرارداد و حتی غیر طرف قرارداد استفاده می کنند.

وی افزود: گروهی از افراد تبعی بیمه شدگان، خود راساً در مراکز دولتی اشتغال بکار داشته و در سایر صندوق های بازنشستگی بیمه پرداز هستند و علاوه بر استفاده از دفترچه های بیمه سلامت از دفترچه های سازمان تامین اجتماعی نیز بهره مند هستند.

کریمی گفت: به عنوان نمونه بیمه شده ای که در یک کارگاه خصوصی اشتغال بکار دارد ، برای همسر و فرزندان خود نیز دفترچه های درمانی دریافت کرده در حالی که همسر وی خود در آموزش و پرورش معلم است و تحت پوشش بیمه سلامت و دارای دفترچه بیمه جداگانه ای است.

وی اظهار داشت: از این نوع همپوشانی های بیمه ای بین صندوق های بازنشستگی وجود دارد که به منظور توزیع عادلانه امکانات و توسعه پوشش بیمه به سایر اقشار محروم از خدمات درمانی، قوانینی وضع و بر اساس آن توافقنامه ای ما بین روسای سازمان های بیمه گر پایه منعقد شد که این همپوشانی ها بر اساس قوانین مربوطه برطرف شوند.

مدیر کل نام نویسی و حساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی گفت: دستگاه های متولی با تبادل اطلاعات، تمامی افرادی که بطور همزمان از دو یا چند پوشش بیمه ای استفاده می کنند را شناسایی و بر اساس استحقاق و به مرور پوشش های اضافی را حذف می کنند.

کریمی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی هم با دقت لازم همپوشانی های مربوط به این سازمان را بر طرف کرده و جهت اطلاع رسانی به بیمه شدگان اصلی ، پیامکی نیز در این خصوص به افرادی که شماره تلفن همراه خود را ارائه کرده و این شماره در حال حاضر معتبر است نیز ارسال می کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 299
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران