پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 492855 تاریخ : 1398/08/10-13:35:13
,5,4,
هدف‌گذاری برای سنکرون شبکه برق ایران و روسیه

اردکانیان؛

هدف‌گذاری برای سنکرون شبکه برق ایران و روسیه

وزیر نیرو گفت: به دنبال این هستیم که شبکه برق خود با روسیه را سنکرون کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رضا اردکانیان وزیر نیرو صبح امروز در مراسم «سنکرون‌سازی شبکه برق ایران و عراق» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سال گذشته مذاکرات و تفاهماتی بین مقامات وزارت برق و انرژی ایران و عراق انجام شد، گفت: بر اساس این تفاهمات، یک برنامه سه ساله تدوین شد که ایران در بخش‌های مختلف از جمله ظرفیت‌سازی نیروهای انسانی، کاهش تلفات برق، احداث نیروگاه، سنکرون‌ کردن شبکه توزیع دو کشور و ... فعالیت‌هایی داشته باشد. 

وی افزود: قرار بود بر اساس همین توافق امروز، 10 آبان ماه سال جاری (اول نوامبر 2019 میلادی) شبکه برق ایران و عراق سنکرون شود؛ این یکی از اقداماتی است که ایران طی تفاهمنامه مذکور با کشور عراق داشته که می‌تواند گام مؤثری در تبدیل شدن ایران به هاب انرژی برق منطقه باشد.

وزیر نیرو، تبدیل شدن به هاب انرژی منطقه را محدود به سنکرون شدن شبکه برق ندانست و گفت: ایران می‌تواند با تمام همسایگانی که مرز زمینی دارد، تبادل انرژی داشته باشد و حتی با استفاده از پتانسیل همسایگان خود می‌تواند به سایر کشورها متصل شود.

امضای تفاهم نامه انتقال برق ایران به سوریه؛ فردا

به گفته اردکانیان، یکی از اقداماتی که ایران برای وصل شدن به همسایگان خود انجام می‌دهد، احداث خط انتقال 400 کیلووتی بین عراق و سوریه است که می‌تواند از این طریق برق ایران را به سوریه برساند که با همین هدف، فردا یک چارچوب همکاری تدوین و به امضای مقامات ایران و سوریه می‌رسد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اینکه تا زمانی که عراق خواهان خرید برق ایران باشد، می‌توانیم به این کشور برق صادر کنیم، افزود: به طور کلی، سنکرون شدن دو شبکه برق، فرصت همکاری بیشتری را برای کشورها فراهم می‌کند که این ارتباط می‌تواند یک ارتباط منطقه‌ای باشد.

وی با مقایسه صنعت برق ایران در دوران پیش از انقلاب اسلامی و پس از آن تصریح کرد: پیش از انقلاب ظرفیت نصب شده برق کشور تنها 7000 مگاوات بود و فناوری مورد استفاده در هر یک از نیروگاه‌ها در اختیار یک کشور قرار داشت، درحالی‌که اکنون ظرفیت نصب شده برق کشور 83هزار مگاوات بوده و بالغ بر 95 درصد تجهیزات صنعت برق ساخت داخل است؛ این پتانسیل باعث شده صنعت برق ایران یک زیرساخت آماده برای حضور در بازارهای منطقه‌ای محسوب شود چرا که هرچه صنعت برق اتکای بیشتری به بخش داخلی داشته باشد، امکان مداخلات خارجی در آن کمتر است.

اردکانیان، نگاه ایران را به کشورهای منطقه‌ به عنوان یک بازار صرفاً اقتصادی ندانست و گفت: منافع ایران در گروی آسایش و امنیت همسایگانمان است، در این راستا لبنان و سوریه هم مستثنی نیستند. از آنجایی که توانایی و ظرفیت خوبی برای توسعه انرژی‌ تجدیدپذیر داریم، آماده‌ایم تجربیات خود در این زمینه را در اختیار کشورهای همسایه از جمله عراق قرار دهیم.

وزیر نیرو از تصمیم ایران برای سنکرون کردن شبکه برق با روسیه خبر داد و اظهار داشت: در پی این هستیم که شبکه برق ایران با روسیه را سنکرون کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امکان سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران کشورهای منطقه در ایران برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر وجود دارد؛ به همین منظور از همه سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنم که برای سرمایه‌گذاری در این زمینه با حفظ مقررات و قوانین، به ایران آمده و با کشورهای دیگر برای صادرات برقی که تولید می‌کنند، قرارداد امضا کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 303
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران