پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 507702 تاریخ : 1398/11/21-09:56:03
,17,
هدفگذاری تبدیل 10میلیارد دلار واردات به ساخت داخل

وزیر صنعت:

هدفگذاری تبدیل 10میلیارد دلار واردات به ساخت داخل

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست این وزارتخانه 10 میلیارد دلار از واردات مختلف را تبدیل به ساخت داخل سازیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رضا رحمانی امروز(دوشنبه) در مراسم امضای تفاهم نامه تولید کک اسفنجی و سوزنی در پالایشگاه های بندرعباس و امام خمینی شازند، افزود: امضای این تفاهم نامه در واقع جلوه دیگری از سال رونق تولید را متجلی می سازد.

وی اضافه کرد: امسال در حوزه وزارت صنعت، بر اساس برنامه‌ای که ابتدای سال تدوین شد و به تایید رییس جمهور رسید، بر پایه رونق تولید اقدام های مختلفی  انجام شد.
رحمانی با اشاره به اینکه برنامه رونق تولید در وزارت صنعت شامل هفت محور است، گفت: نخستین اولویت، تعمیق ساخت داخل بود که شامل 10 برنامه می‌شود و از آن به عنوان نهضت ساخت داخل یاد شده است.
وی با بیان اینکه لازم بود تا در گام نخست تولید موجود را حفظ کنیم، تاکید کرد: بر این اساس به جز دو حوزه تولید آلومینیوم و خودرو که کاهشی بوده، در سایر صنایع با افزایش تولید روبرو شدیم.
به گفته وزیر صنعت، امسال در سایر گروه‌ها مانند دارو با 31 درصد، پوشاک 20 درصد، مواد غدایی 15 درصد افزایش تولید ثبت شده است.

وی لایه بعدی در رونق تولید را احیای ظرفیت‌های خالی واحدهای تولیدی معرفی کرد و افزود: همچنین در حوزه طرح‌های نیمه تمام فعالیت کردیم. از سوی دیگر  به رونق تولید و ساخت داخل توجه ویژه داشتیم و هدف این است تا 10 میلیارد دلار از واردات مختلف، به ساخت داخل تبدیل شود. 
به گفته رحمانی، 2.4 میلیارد دلار از اقلام معدنی که تا پیش از این وارد کشور می‌شد، باید داخلی سازی شود. 
وی افزود: کشورمان در بعضی اقلام وابستگی به واردات داشت و این وابستگی خطرناک بود و تلاش می شود تا این واردات کاهش پیدا کند. 
وزیر صنعت گفت: آمارهای امسال نشان می دهد که در تولید لاستیک سنگین، از 30 درصد توان داخلی به 55 درصد رسیده‌ایم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 232
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران