پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 433206 تاریخ : 1397/09/19-17:20:32
,17,
هدف دشمن از تحریم، از میان بردن نرم افزارهای تجارت است

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در مراسم تقدیر از صادرکنندگان استان تهران:

هدف دشمن از تحریم، از میان بردن نرم افزارهای تجارت است

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران، هدف آمریکا از تحریم کشورمان را از میان بردن امید و اعتماد به عنوان نرم‌افزارهای تجارت توصیف کرد و گفت: تمرکز تحریم‌های آمریکا بر افزایش مصارف ارزی و کاهش درآمدهای ارزی است و به همین سبب بازگرداندن ارز حاصل از صادرات را مورد توجه قرار داده ایم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضا مودودی در مراسم معرفی و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران، شرایط اخیر را جنگ تمام عیار اقتصادی به شیوه مدرن عنوان کرد و اظهار داشت: ما وارد نخستین جنگ های مدرنی شدیم که بدون شلیک گلوله تلاش دارند حکومت را به چالش بکشند. بنابراین، دنیا باید بداند که اگر آمریکا در این جنگ پیروز شود، این نوع جنگ توسعه می یابد و این بزرگترین دلیلی ‌‌‌‌‌‌است که دنیا نباید در برابر آن سکوت کند. 

وی با بیان اینکه اروپا نتوانست پس از خروج آمریکا از برجام، نقش آفرینی لازم را داشته باشد و ما امروز باید باز هم به خودمان تکیه کنیم، افزود: در این جنگ، فقط سخت افزارهای تجارت هدف قرار نگرفته اند بلکه نرم افزارهای تجارت نیز در مخاطره هستند، مهمترین نرم افزار در این بخش «امید» و «اعتماد» است که باید مراقب باشیم تا همانگونه که در طول این 40 سال پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی علیرغم وجود شرایط مساعد اقتصادی،  با اتکا به نیروی انسانی، توان داخلی و همت مردم موفق بوده ایم،  از این بحران نیز با سربلندی عبور کنیم.

مودودی با تاکید بر تقویت اعتماد میان دولت و بخش خصوصی،  تغییر رویکرد در تولیدات صادراتی را نیز ضروری دانست و گفت: باید بپذیریم کشور نیازمند تغییر رویکرد است. فقط 70 قلم کالای ما بالای 50 میلیون دلار ارزش دارد،  بنابراین در تنوع ارزشی بسیار ضعیف هستیم و باید در تولیدات صادراتی ظرفیت سازی کنیم.

گفتنی است، سازمان توسعه تجارت ایران بر اساس رویکرد جدید خود در حال انجام برنامه ریزی جامعی به منظور توانمندسازی بنگاه‌های مستعد و ایجاد مگاپروژه‌هایی در سطح بین المللی است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 612
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران