پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 446920 تاریخ : 1397/11/03-17:57:02
,17,21,
هدف اشتغالزایی فراگیر روستاییان محقق نشده است

نمایندگان در دیدار با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی

هدف اشتغالزایی فراگیر روستاییان محقق نشده است

تعدادی از نمایندگان مجلس با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار داشتند و به نکاتی چون لزوم شفافیت در شستا، اشتغال فراگیر روستاییان و افزایش یارانه افراد مددجویان تاکید کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ عبدالله رضیان، نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی پس از دیدار با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: حضور شریعتمداری در وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی باعث شد تا چالش هایی که درباره شستا وجود داشت با اقداماتی  همچون شفافیت در اعضای هیات مدیره مدیره ها و همچنین حمایت هایی که از اقشار آسیب  پذیر داشتند نگاه مثبتی به شخص ایشان و وزارتخانه ایجاد کند و هم اکنون در مجلس و جامعه چالشی نسبت به ایشان وجود ندارد و نگاه خوبی به ایشان هست.

وی افزود:در مجموع روند کنونی این وزارتخانه روند بسیار مثبتی است و در آینده شرایط بهتری را خواهیم دید زیرا قشر بسیار عظیمی با این وزارتخانه در ارتباطند.

این نماینده مجلس مطرح کرد:موضوع شستا همیشه چالش این وزارتخانه بوده و وزیر شفاف سازی کردند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در پایان گفت: در بحث بهزیستی باید کمک شود و در بودجه نگاه بهتری داشته باشیم و طلب های تامین اجتماعی از دولت را مدیریت کنیم. در مدیریت یارانه به سمت حمایت از مددجویان بهزیستی و کمیته امداد برویم و منابع را به آن سمت سوق دهیم و فضای فقر را کنترل کنیم و شرایط بهتری برای معیشت این افراد ایجاد کنیم.

 جلال محمودزاده، نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی پس از دیدار با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: آقای شریعتمداری باتوجه به اینکه در گذشته تجربه وزارت وهمکاری با دفتر رئیس جمهور را داشته و در سفرهای استانی نیز به بیشتر استان ها سفرکرده است، با مشکلات مردم آشنا است و در مدتی که در این وزارتخانه حضور دارد، حرکت های خوبی علی الخصوص برای مناطق محروم انجام داده است.

کاهش فاصله بین استان های برخوردار و غیر برخوردار

وی افزود: دیدگاه و برنامه وزیر این است که فاصله بین استان های برخوردار و غیر برخوردار را کاهش دهد و در مسیر همین سفرها نیز دو نفر از یاران عزیزش را از دست داد که واقعا خدوم و صدیق بودند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس ادامه داد: حضور شخص وزیر در مناطق مختلف کشور مخصوصا در شهرهای محروم می تواند زمینه حل مشکلات آن منطقه باشد.

وی مطرح کرد: سازمان تامین اجتماعی و بدنه این وزارتخانه بسیار وسیع است و شامل بسیاری از جامعه ایران است، حرکات و تصمیمات وزیر می تواند تاثیرات بسیار مثبتی در اکثر آحاد جامعه داشته باشد و طبقات متوسط و کارگر چشمشان به عملکرد وزیر است. ما هم باید سعی کنیم در مجلس شورای اسلامی به این وزارتخانه و مخصوصا تامین اجتماعی کمک کنیم تا مشکلات برطرف شود.

محمودزاده ادامه داد: یکی از دغدغه هایی که وزیر و نمایندگان دارند این است که به بحث درمان در سازمان تامین اجتماعی کمک کنیم، که در بودجه سالیانه و قوانین بالادستی، به وزیر و مجموعه خدومشون بتوانیم کمک کنیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در بحث صندوق تامین اجتماعی که بسیاری از مردم از آن حقوق می گیرند، در مجلس باید کمک کنیم و دیدگاه وزیر نیز درباره تقویت این صندوق و تامین اجتماعی خوب بوده است.

محمودزاده در پایان خاطر نشان کرد: دغدغه ای که وجود دارد این است که در شهرستان های محروم  تعداد بیمه شده زیاد است و از لحاظ درمانی و تخت های بیمارستانی مشکلاتی وجود دارد و انتظارمان این است که به اعتبارات این وزارتخانه توجه شود.

شفافیت در هلدینگ ها و شستا

حسن خسته بند، نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی پس از دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شریعتمداری فردی باتجربه، خوشنام، خوش فکر و پاکدست، از زمانی که ایشان آمده اند، حرکت بهتر صورت می گیرد و کارها شفاف تر شده و در زمینه اسامی اعضای هیات مدیره و مدیران عامل هلدینگ ها و شستا به خوبی اقدام کردند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: کارخانه هایی که زیر مجموعه تامین اجتماعی است باید به بورس بروند یا واگذار شوند تا سرمایه آن برای کارهای در حوزه مسائل اجتماعی بیاید.

این نماینده مجلس عنوان کرد: دولت و مجلس برای این وزارتخانه باید کاربزرگ انجام دهند زیرا این وزارتخانه بیشترین افراد تحت پوشش را دارد. مهم ترین بخش این دغدغه اشتغال است و باید برای هدفی که دولت در حوزه اشتغال گذاشته برنامه ریزی شود.

اشتغال فراگیر روستایی به اهداف خود دست پیدا نکرد

علیرضا سلیمی، نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی پس از دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سهم تعاونی ها در اقتصاد باید افزایش پیدا کند و طبق قانون اساسی سهم تعاونی ها باید به یک سوم برسد که متاسفانه نرسیده است. تقویت تعاونی ها و بازگردادن آنها به جایگاه خودشون نیز بسیار مهم است. تعاونی ها باید سهم فراوانی در تجمیع سرمایه خرد داشته باشند و هلدینگ های بزرگ در تعاونی کمتر شکل گرفته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان ها عمدتا کارهای جانبی انجام می دهند و در امور جاری متوقف اند وبحث تعاون در آنها مغفول مانده است. با اینکه در بحث اشتغال فراگیر روستایی کارهای بزرگی انجام شد ولی متاسفانه نتوانست اهدافی که در نظر داشتیم را انجام دهد.

وزارت رفاه هر چه سریعتر برای یارانه ها تصمیم گیری کند

سکینه الماسی، عضو کمیسیون انرژی مجلس پس از دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:این وزارتخانه وسعت بسیار و حجم وسیعی دارددر بودجه 98 سعی شده وابستگی به نفت کمتر شود و به نظرم تخصیص پیدا کردن آن بسیار مهم است و امیدواریم تخصیص ها کامل انجام شود.وی در پایان گفت: در بحث هدفمندی یارانه این وزارتخانه باید سریعتر تصمیم گیری کند یارانه افراد مددجو سه برابر شده و حدود 200 هزارتومان است ولی واقعا کم است و دولت باید برای بحث یارانه ها، دهک‌های پایین را شناسایی کند و با اینکه مجلس اعلام آمادگی کرده است ولی دولت در بحث شناسایی دهک‌های پایین و بالا تعلل می کند.

جلیل مختار، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی پس از دیدار با وزیر تعاون،کار ورفاه اجتماعی گفت: گزارشی در کمیسیون اجتماعی پیرامون بحث اشتغال بین المللی و توسعه دفاتر اشتغالزایی در سطح بین المللی ارائه شد که می تواند شروع بسیار خوبی برای شریعتمداری باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: موضوعی که بسیار مهم است، انتقال سوابق فرهنگیان از صندوق خدمات کشوری به صندوق تامین اجتماعی است که با توجه به بخشنامه صادره قبل وزیر بتوانند در کمیسیون اجتماعی دولت این موضوع را با محاسبه به روز پیگیری کنند. زیرا در بحث انتقال سوابق این عزیزان تامین اجتماعی و آموزش و پرورش نتوانستند موضوع حل کنند.پرداخت بسته های حمایتی نیز یکی از اولویت هاست که مهم است.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 349
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران