پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 520850 تاریخ : 1399/07/15-13:18:42
,8,
هدایت نقدینگی در دست بازار سرمایه

سوری عنوان کرد؛

هدایت نقدینگی در دست بازار سرمایه

یک کارشناس بازار سرمایه، تجدید ارزیابی دارایی برای شرکت های بورسی را با توجه به تورم موجود در بازار یک الزام خواند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از بازار سرمایه، مهدی سوری در پاسخ به این سوال که راهکارهایی همچون تجدید ارزیابی دارایی شرکت ها تا چه حد می تواند بازار را به تعادل مطلوب برساند، گفت: تجدید ارزیابی به دلیل تورم موجود در بازار سرمایه یک الزام است و قطع به یقین این امر به تعادل بازار و شفاف شدن دارایی ها کمک خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: بهتر است در کنار اقداماتی همچون بازگشت ، EPS شرکت ها مکلف باشند هر سال دارایی خود را تجدید ارزیابی و به روز کنند؛ یعنی به جای بهای تمام شده تاریخی، بر اساس قیمت روز اقدام کنند.

سوری ادامه داد: علاوه بر این، افزایش سرمایه از محل صرف سهام نیز از جمله مسائلی است که می تواند نقدینگی را از بازار سرمایه به سمت تولید انتقال دهد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به الزام شرکت ها به بازارگردانی و جذابیت قیمتی بسیاری از نمادها تا چه حد شرایط برای بهبود روند معاملات در بورس آماده است، اظهار داشت: اگرچه هنوز پارامتر های مولد ریسک به طور کامل در بازار سرمایه از میان نرفته و برخی بازارهای موازی همچنان دارای تب و تاب هستند، ولی به نظر می رسد به مرور، نمادهایی که بی دلیل قربانی هیجانات افراد تازه وارد در بازار سرمایه شده بودند، قادر باشند راهشان را از سایر سهم ها جدا کرده و به مطلوبیت مورد نظر دست یابند.

وی در خصوص دیگر راهکارهای کم هزینه ای که می توان برای بازگشت بازار سرمایه به روند تعادلی قبل متصور بود، تصریح کرد: در این باره از مدت ها قبل پیشنهاد اختیار فروش را در عوض تزریق مستقیم سرمایه به سازمان بورس و اوراق بهادار داده بودیم و اکنون شاهد آن هستیم که این اتفاق در قالب اوراق تبعی رخ داده است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: درخصوص اوراق تبعی البته با دو مساله مواجهیم: نخست اینکه حجم این اوراق منتشر شده بسیار کم است. و دوم، با توجه به اینکه سقف قیمتی را افزایش می دهند، سبب افزایش قیمت آن سهم می شوند.

سوری در پایان در پاسخ به این سوال که بازار سرمایه تا چه میزان توانسته نقش کلیدی خود را در جهت دهی صحیح به نقدینگی در شرایط تورمی و افزایش حجم معقول تامین مالی شرکت ها ایفا کند، تصریح کرد: بازار سرمایه باتوجه به شرایط حال حاضر، هدایت نقدینگی را به دست می گیرد؛ اما برای اینکه بتوانیم از بازار سرمایه به عنوان ابزار جدی و همیشگی تامین مالی شرکت ها کمک بگیریم، نیاز به نگاه بلند مدت سهام داران به این بازار داریم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 282
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران