به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان تامین اجتماعی، رحیم اردلان در جلسه شورای اداری اداره کل تأمین اجتماعی آذربایجانشرقی افزود: اهداف در سازمان وسیعی مانند تأمین اجتماعی که نزدیک به 13 میلیون بیمه شده اصلی و بیش از 2,5 میلیون نفر مستمری بگیر (بازنشسته، از کار افتاده و بازمانده) و با احتساب افراد تحت تکفل آنها، بالغ بر 42 میلیون نفر را تحت پوشش قرار داده است، نیازمند مساعی و تلاش همکاران خدوم سازمان است.
وی حفظ پایداری مالی؛ سرمایهگذاری های منطقی؛ مشارکت و تعامل با ذینفعان و مدیریت اثربخش منابع به خصوص منابع انسانی و زیرساختهای فناوری اطلاعات را چهار رویکرد اساسی مدیریت ارشد سازمان اعلام کرد.
اردلان، با بیان اینکه ماهانه 5200 میلیارد تومان بابت تعهدات بلند و کوتاه مدت به ذینفعان پرداخت می شود، تأمین این منابع با توجه به فضای اقتصاد کشور را مستلزم اهتمام ویژه همکاران و همدلی و همراهی شرکای اجتماعی سازمان دانست و افزود: طرح پرداخت متمرکز حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران به جهت انضباط مالی هر چه بیشتر و عدالت در پرداخت و رفع همپوشانیها، طی سال اخیر در سطح سازمان اجرایی شده و با تکمیل آن مستمری تمامی بازنشستگان تأمین اجتماعی از یک حساب و به صورت متمرکز پرداخت میشود.
مدیر کل تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه دستیابی به اهداف و شاخصهای ابلاغی سازمان مرکزی را حاصل تلاش و همت کارکنان دانست و ضمن تأکید بر تداوم این عملکرد، بر توسعه هر چه بیشتر خدمات غیرحضوری و الکترونیکی برای تسهیل و روانسازی امور مخاطبین و گسترش سطوح دسترسی تأکید کرد.
جعفر سمساری افزود: ضمن همراهی با کارفرمایان برای بهبود فضای کسب و کار، وصول حق بیمه و مطالبات معوق به منظور انجام به هنگام تعهدات، از اولویت های عملکردی اداره کل تأمین اجتماعی استان است.