پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 467895 تاریخ : 1398/04/19-13:36:23
,5,
نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان هفته آینده وارد مدار می شود

برای کمک به پایداری برق کشور

نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان هفته آینده وارد مدار می شود

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان به ظرفیت یک هزار و 410 مگاوات، هفته آینده با حضور ریاست جمهوری وارد مدار می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محسن طرز طلب روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: این نیروگاه دارای سه واحد بخار است که واحد نخست آن هفته آینده افتتاح می شود و پس از آن و واحد دوم راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: تلاش می شود واحد سوم نیز تا پایان سال آینده مورد بهره برداری قرار گرفته تا ظرفیت آن وارد شبکه سراسری شود.
طرز طلب هزینه سرمایه گذاری برای هر واحد حدود 130 میلیون دلار است که این دو واحد 260 میلیون دلار سرمایه گذاری شده است.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی خاطرنشان ساخت: از محل تبدیل واحد بخار به سیکل ترکیبی 250 میلیون متر مکعب صرفه جویی حاصل می شود که این دو واحد 500 میلیون صرفه جویی خواهدداشت.
به گفته وی، این نیروگاه بزرگترین پروژه نیروگاهی کشور است.
طرز طلب درباره علت تاخیر در بهره برداری نیروگاه شیروان گفت: قرار بود این نیروگاه در طرح سهام عدالت قرار گیرد اما در دولت یازدهم تلاش شد این نیروگاه دولتی بماند و بر این اساس اقدام های اجرایی آن سرعت گرفت.
وی افزود: با احداث و بهره برداری این نیروگاه نیاز برق خراسان شمالی برطرف خواهد شد و با تکمیل واحدهای آن به شبکه سراسری کمک خواهد شد.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی ادامه داد: تاکنون 5 واحد بخار به سیکل ترکیبی تبدیل شده اند و قرار است 5 واحد دیگر شامل گل گهر، عسلویه، پرند، فردوسی و سبلان که خصوصی هستند تبدیل شوند.
طرز طلب گفت: با این 10 نیروگاه راندمان نیروگاه های کشور یک درصد بهبود یافته و به 38.1 می رسد.
وی با بیان تاکنون 60 درصد نیروگاههای در اختیار دولت از طرق مختلف به بخش خصوصی واگذار شده است ادامه داد: 20 درصد دیگر هم از طریق سازمان خصوصی سازی واگذار می شود.

تولید 3 هزار مگاوات برق کشور در نیروگاه های فرسوده

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی با بیان اینکه حدود سه هزار مگاوات برق کشور در نیروگاه های فرسوده تولید می شود از تلاش برای جایگزینی آنها با نیروگاه‌های جدید خبر داد.

طرز طلب افزود: هفته آینده نیروگاه 60 ساله طرشت بازنشسته خواهد شد و نیروگاهی جدید جایگزین آن خواهد شد.

وی گفت: نیروگاه ری نیز که قدیمی ترین نیروگاه تهران است قرار بود از محل منابع مالی کشور ژاپن تعویض شود که با اعمال تحریم‌ها ممکن نشد و از طریق پیمانکار داخلی انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی از امضای قرارداد این پیمانکار در هفته آینده خبر داد و گفت که ارزش این قرارداد 500 میلیون است.

طرز طلب ادامه داد: بر اساس قانون بودجه 98 قرار است شرکت‌هایی که از دولت طلب دارند بتوانند با نفت طلب خود را وصول کنند.

وی اظهار داشت: پیش بینی شده از این محل 40 هزار میلیارد تومان در اختیار پیمانکاران قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی درباره بدهی‌های این شرکت نیز گفت: تاکنون 13 هزار میلیارد تومان بدهی به بانک‌ها تسویه شده است و دو هزار میلیارد تومان به بانک مرکزی بدهی دارد.

طرز طلب افزود: بدهی این شرکت به بخش خصوصی پنج هزار میلیارد تومان است.

19 هزار مگاوات نیروگاه در دست اجرا

وی از در دست اجرا بودن معادل 19 هزار مگاوات نیروگاه جدید خبر داد و خاطرنشان کرد: دو هزار مگاوات آن نیروگاه سیکل ترکیبی خواهد بود.

طرزطلب درباره به صرفه بودن ساخت نیروگاه گفت: گرچه تأمین هزینه‌های ساخت سخت است، اما نمی‌توان مردم را بدون برق گذاشت.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی افزود: به هر طریق همه تلاش خود را برای افزایش رفاه مردم به کار خواهیم گرفت، زیرا امروز برق شاخص رفاه محسوب می‌شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 210
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران