پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 467601 تاریخ : 1398/04/16-14:08:50
,5,22,
نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی شهر بافت کرمان به شبکه سراسری برق متصل شد

نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی شهر بافت کرمان به شبکه سراسری برق متصل شد

نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی شهر بافت استان کرمان با 90 درصد طراحی ایرانی به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت نیرو، نیروگاه 10 مگاواتی استان کرمان در منطقه بافت در زمینی به مساحت 20 هکتار و با بکارگیری نیروهای متخصص و تجهیزات کاملا بومی‌سازی شده توسط بخش خصوصی احداث و هم اکنون به شبکه سراسری برق کشور متصل شده است.
با بهره‌برداری از نیروگاه مذکور از انتشار 9598 تن آلاینده‌های زیست‌محیطی جلوگیری بعمل آمده و به میزان سه هزار و 60 مترمکعب سالیانه از مصرف آب کاسته خواهد شد. همچنین این نیروگاه 10 مگاواتی باعث صرفه‌جویی سالیانه 3,95 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در فرآیند تولید برق کشور خواهد شد.
از مهم‌ترین مزیت‌های این نیروگاه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های خورشیدی جنوب کشور فن‌آوری بومی‌سازی شده با 90 درصد طراحی ایرانی است. این نیروگاه با صرف اعتبار 600 میلیارد ریال احداث شده و مجموعاً برای 64 نفر در زمان ساخت و بهره‌برداری، به‌طور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده است.
استان کرمان با برخورداری از بیشترین جذب تابش انرژی خورشیدی به‌عنوان یکی از مستعدترین استان‌های کشور مطرح بوده و تاکنون تعداد هشت نیروگاه خورشیدی مگاواتی با مجموع ظرفیت 48,7 مگاوات در این استان احداث و به مرحله بهره‌برداری رسیده است. همچنین تاکنون در این استان تعداد 926 واحد نیروگاه خورشیدی پشت‌بامی به ظرفیت هشت هزار و 228 کیلووات نصب و راه اندازی شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 297
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران