پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 468190 تاریخ : 1398/04/24-12:18:23
,8,
نیاز چند ساله صنعت کارگزاری با راه اندازی فاز جدید نامک برطرف می شود

مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام:

نیاز چند ساله صنعت کارگزاری با راه اندازی فاز جدید نامک برطرف می شود

این سامانه از طرف دیگر از بروز خطاهای عمدی جلوگیری می کند و موجب پایان دادن به سو استفاده های ناهنجار می شود. نیاز چند ساله کارگزاران با راه اندازی فاز جدید سامانه نامک برطرف می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از بازار سرمایه، محمد کفاش پنجه شاهی، مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام، در خصوص مزایای راه اندازی فاز جدید سامانه نامک بیان داشت: به نظرم نیاز چند ساله کارگزاران با راه اندازی فاز جدید نامک برطرف می شود. مدت ها بود که صنعت کارگزاری نیاز به چنین سامانه ای داشت به این دلیل که در حالت قبلی، سیستم معاملات باز بود یعنی کدی که هیچ مانده ای در کارگزاری نداشت، می توانست تا هر اندازه ای که می خواهد، سهام خریداری کند. اما با راه اندازی نامک، این مشکلات برطرف می شود.

وی در ادامه بیان داشت: بسیاری از اوقات خطای انسانی در خریدهای اعتباری موجب می شد که کارگزاران با مشکل مواجه شوند. به این دلیل که اگر سهامدار درخواست خرید 10 هزار سهم داشت اما به دلیل خطای سهوی این تعداد را 100 هزار سهم ثبت می کرد، سیستم بدون مشکلی درخواست را قبول می کرد و مانده بدهکاری های غیرقابل قبول در این میان ایجاد می شد.

کفاش پنجه شاهی گفت: این سامانه از طرف دیگر از بروز خطاهای عمدی جلوگیری می کند و موجب پایان دادن به سو استفاده های ناهنجار می شود.

مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام در ادامه بیان داشت: به این ترتیب با این سامانه، دیگر کنترل در دست کارگزاران است و برای هر مشتری که نیاز باشد و صلاحیت لازم را دارا باشد، قدرت خرید تعریف می کند .

وی ادامه داد: راه اندازی فاز جدید این سامانه یک اتفاق خوب است چون از این طریق این کارگزار است که برای مشتری، حد تعیین می کند. در این میان برخی از مشتریان قابل اعتماد که گردش مالی بالایی نیز دارند با توافق با کارگزاری خود می توانند در ابتدا سهام خود را به فروش برسانند و بعد خرید کنند و مانده ای نیز برای آنها تعریف می شود. این توافق بین دو طرف است و ایرادی ندارد. اما تا قبل از راه اندازی سامانه جدید کارگزار باید به دنبال طلب خود از مشتری بود اما هم اکنون این بدهی ها، قابلیت پیشگیری دارد.

مرحله نهایی فاز نخست سامانه مدیریت ریسک از سه شنبه 25 تیرماه اجرایی می شود، بر این اساس، تمام مدت زمان ثبت و ارسال سفارش های مشتریان شرکت های کارگزاری از طریق سامانه نامک، تحت پوشش قرار می گیرد. این سامانه با اتصال به نرم افزار معاملات، راهکاری برای جلوگیری از ارسال سفارش‌های بدون پشتوانه است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 273
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران