پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 467143 تاریخ : 1398/04/09-12:15:48
,2,
نگاهی به تسهیلات بانک توسعه صادرات ایران در بخش صنعت و معدن

روابط عمومی بانک توسعه صادرات منتشر کرد:

نگاهی به تسهیلات بانک توسعه صادرات ایران در بخش صنعت و معدن

سیاست های مدون وزارت صنعت معدن و تجارت در سال جاری حکایت از تعیین 15 تکلیف و ماموریت جدید برای بخش صنعت کشور دارد. برنامه نویسان بخش صنعت تدوین استراتژی های یاد شده را بر مبنای مزیت ها، فرصت ها و حتی تهدیدهای کشور و با توجه به شرایط جدید اقتصادی نوشته اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، با نگاهی به خط مشی این تکالیف 15 گانه می توان دریافت که درون گرایی و برون گرایی به طور همزمان که از جمله رویکردهای اقتصاد مقاومتی نیز محسوب می شود در اجرای این طرح ها نقش مهمی ایفا می کند.
نقش بانک توسعه صادرات نیز در این عرصه با توجه به لزوم تامین مالی طرح ها و همچنین مساعدت به سرمایه در گردش پروژه‌های بخش صنعت ومعدن ، با اهمیت تلقی شده و تسهیلات این بانک موجبات رشد پروژه ها و احداث کارخانه های مرتبط را فراهم خواهد آورد:
همزمان با فرارسیدن روز صنعت و معدن، فعالیت های بانک تخصصی توسعه صادرات به عنوان اگزیم بانک ایران در ارائه خدمات به این بخش طی دو سال گذشته از نظر می‌گذرد:
کل تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات در سال 96 ، بیش از 58 هزار میلیارد ریال بوده است و قریب به 22 هزار میلیارد ریال آن به بخش صنعت و معدن اختصاص یافته است. رقم تسهیلات اعطایی در سال 97 بیش از 62 هزار میلیارد ریال بوده است که 29 هزار میلیارد ریال آن مربوط به بخش صنعت و معدن است.
مقایسه ارقام مربوط به سال های 97 و 96 بیانگر آن است که درصد تسهیلات اعطایی به بخش صنعت و معدن ، واجد 10 درصد رشد درسال 97 نسبت به سال قبل از آن بوده است.
بررسی عملکرد بانک تا پایان اردیبهشت سال 98 نشان میدهد کل مانده تسهیلات در بخش طرح 149 هزار و 429 میلیاردریال بوده است که رقم 24 هزار و 192 میلیارد ریال آن مربوط به بخش صنعت و معدن است.
بانک توسعه صادرات همچنین 61 هزار و 409 میلیارد ریال به سرمایه درگردش تا پایان اردیبهشت 98 اختصاص داده است که 25 هزار و 642 میلیارد ریال آن به حوزه صنعت ومعدن اختصاص یافته است.
از جمله پروژه های مهم تامین مالی شده در بخش صنعت معدن احداث واحد تولید آهن اسفنجی در اردکان به میزان 70 میلیاردریال و بیش از 52 میلیون یورو است که تاکنون 35 میلیاردریال و 42 میلیون یورو از این تسهیلات پرداخت شده است و به میزان 187 نفر اشتغال ایجاد می کند. این واحد تولیدی 50 میلیون دلار برای کشور ارزآوری دارد.
یکی دیگر از طرحهای مرتبط با این بخش توسعه فاز بیلت فلزی در کیش است که تسهیلاتی بالغ بر 108 میلیون یورو توسط بانک توسعه صادرات پرداخت شده است تا شاهد 500 نفر شاغل در این بخش تولیدی و ارز آوری 350 میلیون دلاری در آن باشیم.
بانک توسعه صادرات همچنین به منظور مساعدت به واحد تولید فولاد تسهیلاتی به ارزش 160 میلیون یورو مصوب کرده است که تاکنون 110 میلیون یورو از این تسهیلات پرداخت و به میزان یکهزار نفر اشتغالزایی در این واحد انجام شده است. واحد یاد شده 100 میلیون دلار نیز ارز آوری برای کشور به همراه داشته است.
اگزیم بانک ایران در بخش مواد غذایی به منظور مساعدت در تولید قند مایع به میزان 98 میلیون یورو تسهیلات پرداخت کرده که منتج به اشتغال یکهزار نفر در این گروه صنعتی و ارز آوری یکصد میلیون دلاری شده است.
بانک توسعه صادرات با هدف تامین مالی طرح احداث کارخانه کک در طبس با پرداخت 350 میلیارد ریال و بیش از 34 میلیون یورو موجبات اشتغال 200 نیروی کار و ارزآوری 80 میلیون دلاری را برای کشور فراهم ساخته است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 286
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران