پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 515524 تاریخ : 1399/04/16-15:07:14
,10025,
نگاهی بر کمپین مسئولیت اجتماعی «جانبخش»

نگاهی بر کمپین مسئولیت اجتماعی «جانبخش»

«بیمه دی» در راستای فعال سازی برند خود در حوزه مسئولیت اجتماعی به عنوان یک وظیفه با همکاری « انجمن اهداء عضو » و «آژانس تبلیغاتی مات» کمپینی را با نام « جانبخش» از آبان ماه سال 98 پایه ریزی و راه اندازی کرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه دی، در آبان ماه سال گذشته بیمه دی و انجمن اهدای عضو ایرانیان طی یک نشست خبری همکاری خود و حمایت بیمه دی از خانواده اهدا کنندگان عضو را اعلام کردند.

این ایده با هداف زیر طراحی و اجرا شد:

- ارتقاء فرهنگ اهداء عضو

- حمایت و تقدیر از خانواده های اهداء کننده

این ایده براساس تحقیقات گسترده ای شکل گرفت که در مرحله آسیب شناسی نتایجی به شرح زیر به دست آمد مبنی بر پایین بودن میانگین اهدای عضو در ایران:

- پیچیدگی روال اهداء عضو در ایران با این توضیح که اشخاصی که با رضایت خود کارت اهداء عضو دریافت کرده اند ، هنگام قرار گرفتن در شرایط اهداء حتما می بایست بستگان آن ها نیز به این امر رضایت بدهند.

- عدم پذیرش اهداء عضو در جامعه ایران به علت نوع اعتقادات، وابستگی های عاطفی و همچنین این تفکر غلط که اشخاصی که اعضای بدن عزیزانشان را هدیه می کنند حتما در ازای آن پول دریافت کرده اند.

این موارد باعث شده است که ایران علیرغم اینکه در زمینه داشتن کارت اهداء عضو بین چند کشور اول است ولی در اهداء عضو رتبه بالایی ندارد . بنابراین کمپین جان بخش با راهکار قدردانی از کسانی که به این امر عمل می کنند ایده پردازی و اجرا شد تا با این طرح مفهموم منفی اهدای عضو به مفهومی افتخار آفرین تبدیل شود . تاکید نیز بر روی فداکارنه و قهرمانانه بودن این حرکت بود و همچنین ایجاد سازو کاری برای تجلیل از اشخاص و خانواده هایی که به این امر خیر عمل کرده یا خواهند کرد و در راستای آن ترغیب بیشتر مردم برای انجام این حرکت انسان دوستانه.

با توجه به مفهموم و ماهیت اعداء عضو ، برای افرادی که مایل به هدیه کردن اعضای بدن خود در شرایط خاص هستند نام « جانبخش » انتخاب شد.

این کمپین در دی ما ه سال 98 با انتشار ویدئویی با حضور و هنرمندی مهدی سلطانی شروع شد اما بعد از 4 روز با به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی و تشویش در فضای مجازی وایرال ویدئو متوقف شد و تنها بیلبورد های اکران شده در سطح شهر باقی ماند. کمپبن به تعویق افتاد و در ماه رمضان سال جاری مجدد فعال شد.

در این دوره حدود 80 نفر از چهره های جامعه هنری با این کمپین همکاری کرده و با انتشار ویدیوی جانبخش و پس از آن با تهیه ویدیویی از خود در فضای مجازی خود اعلام کردند که آن ها نیز یک جانبخش هستند و این حضور گسترده از بازخوردهای زیادی در رسانه های داخلی و خارجی برخوردار شد . و در فضای مجازی نیست تعداد بازدید از ویدیوهای مربوط به این کمپین بیش از هشت میلیون بازدید بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 274
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران