پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 399163 تاریخ : 1397/07/24-14:00:14
,21,
نگاه بدبینانه و سختگیرانه؛ آفت سرمایه گذاری خارجی در کشور

ابراهیمی:

نگاه بدبینانه و سختگیرانه؛ آفت سرمایه گذاری خارجی در کشور

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: نگاه بدبینانه و سخت گیرانه در خصوص مشارکت اقتصادی با سایر کشورها باعث شده تمایلی برای سرمایه گذاری خارجی در کشور وجود نداشته باشد و در واقع ما در این زمینه فرصت سوزی های فراوانی کرده ایم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ علی ابراهیمی  با بیان اینکه تسهیلاتی که برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده باید در فرصت بهتری به آنان اختصاص پیدا می کرد، افزود: باید زمانی که برجام اجرایی بود و حتی قبل از تحریم های اولیه که سازمان ملل و اتحادیه اروپا علیه ما تصویب کرد، تسهیلات و مشوق های لازم برای سرمایه گذاران در نظر گرفته می شد تا در این شرایط و خروج آمریکا از برجام کشورها به راحتی درباره تحریم ما تصمیم نگیرند.  

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: یکی از شروط اساسی برای ایجاد تعامل با دنیا، داشتن منافع مشترک به صورت سرمایه گذاری شرکت های مختلف در ایران است. اما متاسفانه دیدگاه بسیار منفی در کشور تاکنون در زمینه سرمایه گذاری خارجی وجود داشته و بعضا عده ای انحصارطلب به این مساله دامن می زدند و اجازه ورود و فعالیت شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی را در ایران نمی دادند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشوق های سرمایه گذاری در کشور خاطرنشان کرد: اعطای مجوز اقامت 5 ساله، معافیت های مالیاتی و دیگر سیاست های تشویقی می تواند کمک کند که سرمایه گذاران در کشور مستقر شوند؛ چراکه در شرایطی که منافع مشترک وجود داشته باشد حتی با وجود وضع تحریم ها، چون منافع دیگر کشورها به خاطر سرمایه گذاری در ایران ممکن است به خطر بیفتد دست تنها نمی مانیم.  

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: نگاه بدبینانه و سخت گیرانه در خصوص مشارکت اقتصادی با سایر کشورها باعث شده تمایلی برای سرمایه گذاری خارجی در کشور وجود نداشته باشد و در واقع ما در این زمینه فرصت سوزی های فراوانی کرده ایم. در صورتی که کشورهایی موفق هستند که در جهت ایجاد منافع مشترک با سایر کشورها گام برداشته اند.

وی به ترکیه به عنوان نمونه موفق در زمینه سرمایه گذاری خارجی اشاره کرد و گفت: برای نمونه کشور ترکیه که در همسایگی ماست سرمایه گذاری های زیادی با شرکت های اروپایی انجام داده و یا دیگر کشورها در حوزه خلیج فارس که سرعت رشد اقتصادی آن ها از ما پیشی گرفته، سعی کرده اند با سایر نقاط دنیا ارتباط بهتری داشته باشند؛ در صورتی که مزیت های اقتصادی کشور ما را ندارند.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، در پایان تاکید کرد: اینکه من از سرمایه گذاری خارجی استقبال می کنم به این معنی نیست که به توانمندی داخلی بی توجه هستم، بلکه معتقدم در کنار بهره گیری از توان داخلی آنچه باعث سرعت بخشیدن به جریان رشد اقتصادی در کشور می شود، تعامل و همکاری با سایر کشورهاست. در واقع همان طور که ما تمایل داریم در کشورهای دیگر سرمایه گذاری کنیم، باید از حضور سرمایه گذاران خارجی نیز در کشور استقبال کنیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 250
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران