پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 349563 تاریخ : 1397/03/02-12:41:18
,13,
نوسانات قیمت در محصولات کشاورزی طبیعی است/ نیازی به واردات تخم مرغ نداریم

نوسانات قیمت در محصولات کشاورزی طبیعی است/ نیازی به واردات تخم مرغ نداریم

معاون امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی: اعلام و اجرای سیاست جدید ارز و افزایش قیمت جهانی نهاده ها اختلال کوتاهی درصنعت مرغداری و بازار گوشت مرغ ایجاد کرد که در حال عبوراز این مرحله هستیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مرتضی رضایی با اشاره به اینکه نهاده های مورد نیاز مرغداران شامل ذرت وکنجاله سویا به اندازه کافی در انبارها و بازار موجود است افزود: شرکت های دولتی و واردکنندگان کنجاله سویا و ذرت در بخش خصوصی به هیچ عنوان محدودیتی در تولید، عرضه و واردات ندارند.

وی ازدامداران خواست از خرید نهاده های موردنیاز در فضای التهابی و در زمانی که افرادی قصد دارند زمینه انقباض بازار را ایجاد کند خودداری کنند.

معاون امور تولیدات دام وزارت جهادکشاورزی به دامداران و مرغداران اطمینان داد هیچ محدودیتی در تامین و توزیع نهاده ها وجود ندارد.

رضایی گفت: وزارت کشاورزی مصمم است تا شرایط را برای مرغداران و مصرف کنندگان تسهیل کند تا گوشت مرغ با قیمت مناسب و عادلانه تولید و عرضه شود.

وی افزود: در 15 روز گذشته با انباشت تولید گوشت مرغ در مرغداری ها مواجه بودیم که این مسئله سبب شد قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده از هزینه تمام شده تولید کمتر شود.

معاون امور تولیدات دام وزارت جهادکشاورزی گفت: بدیهی است مرغداران در مواجهه با چنین شرایطی در بازار میزان جوجه ریزی را کاهش می دهند واین مسئله سبب کاهش قیمت جوجه شده است .

رضایی تاکید کرد: متاسفانه حاشیه سود برای مرغداران بسیار پایین است و به همین علت شرکت پشتیبانی امور دام به منظور جلوگیری از وارد شدن ضرر و زیان به تولیدکنندگان، خرید گوشت مرغ مازاد را آغاز کرده است.

وی گفت: هم اکنون برای مدیریت شرایط تولید و بازار و ایجاد اطمینان و آرامش در مرغداران کنجاله سویا و ذرت مورد نیاز مرغداران بصورت پیش فروش در اختیار آنها قرار گرفته و هم اکنون بازار آرام است.

معاون امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی درباره بازار تخم مرغ گفت: پس از عبور از بحران بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با تلاش تولیدکنندگان و مدیریت وزارت جهاد کشاورزی تولید کنندگان تخم مرغ فعال شدند و درحال حاضر تخم مرغ مورد نیاز در داخل تولید می شود.

رضایی افزود: هیچگونه کمبودی در تامین تخم مرغ نداریم ونیازی به واردات این محصول نیست.

وی تاکید کرد: نوسانات قیمت در محصولات کشاورزی امری طبیعی است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 371
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران