پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 309877 تاریخ : 1396/09/08-15:51:35
,20,
نوسان نرخ ارز نخواهیم داشت/ ایران در مسیر رشد اقتصادی

رییس جمهور عنوان کرد:

نوسان نرخ ارز نخواهیم داشت/ ایران در مسیر رشد اقتصادی

رئیس جمهور در نخستین گزارش صد روزه عملکرد دولت دوازدهم گفت: برنامه دولت این نیست که با افزایش نرخ ارز به دنبال کسب درآمد باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی شب گذشته در گفت‌وگوی تلویزیونی خود اظهار داشت: نرخ ارز در طول دولت یازدهم به طور متوسط اگر 4 سال را حساب کنیم، رقم خیلی بالایی نبود. بانک مرکزی این رقم افزایش قیمت ارز را حدود 5 تا 6 درصد اعلام کرده است.

وی گفت: همواره در این فصل و در ماه های آذر و دی قیمت ارز بالا می رود و در بهمن و اسفند کاهش می یابد و امسال هم از این قاعده مستثنی نیست.? همه ارزهای دنیا نرخ هایی دارند و در طول سال مقداری نوسان خواهند داشت و تعمد اینکه ما بخواهیم نرخ ارز را افزایش دهیم تا درآمد دولت را تامین کنیم درست نیست.

روحانی تصریح کرد: تلاش در دولت یازدهم و دوازدهم اینگونه بوده و خواهد بود که نرخ ارز متعادل باشد. درآمد ارزی ما بسیار بیشتر از نیاز ارزی ما است که اعم از نفت و میعانات و صادرات غیر نفتی است و در مجموع ما تراز مثبتی داریم.

وی با اشاره به این که مردم نباید نگران باشند افزود: مهمترین اصلی که در اقتصاد مدنظر داریم، بحث آرامش است و مردم بدانند تورم تک رقمی است همچنین رشد مثبتی داریم و از نظر ارزی نوسان شدید ارز نخواهیم داشت و تلاش می کنیم روابط ما با دنیا هر روز عادی تر باشد.

وی درباره تحول در بانک های کشور نیز گفت: بانک های ما نیاز به تحول بزرگ دارند. بعضی ها فکر می کنند که مشکل بانک ها فقط برجام بود ولی مشکل آنها فقط برجام نیست و بخشی از آن مربوط به برجام است.

رییس جمهور با بیان اینکه برای حل مشکلات به تصویب قوانین احتیاج است و اخیرا دو لایحه شامل مبارزه با پولشویی و مبارزه با تروریسم به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده ادامه داد: بانک های ما در این زمینه باید فعال شوند و شفاف سازی بانک ها و بخش اقتصادی دولت یکی از اهداف مهم خواهد بود.

وی موسسات مالی غیر مجاز را یکی از مشکلات اقتصادی دانست و اظهار داشت: ما با مشکلات بزرگی از اواخر دولت یازدهم و اوایل دولت دوازدهم در این زمینه مواجه شدیم موسسات غیرمجاز نمی توانستند پول سپرده گذاران را پرداخت کنند و حدود 3 میلیون 400 هزار خانوار درگیر این مسئله بودند.

وی تصریح کرد: در پایان دولت یازدهم و اوایل دولت دوازدهم قدم های بزرگی برداشته و هفته های اخیر در جلسات روسای سه قوه هم این موضوع بحث شد.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: هماهنگی بین قوه مجریه، قضاییه و مقننه انجام شده و همه باید دست به دست هم دهیم تا این مسئله حل شود و خوشبختانه مشکلات 98 درصد سپرده گذاران در ماه ها و هفته های اخیر حل شده و یا در شرف حل شدن است.

ایران در مسیر اقتصاد جهانی و رشد بخش مسکن و معدن

رییس جمهور با بیان اینکه ما باید در بیرون کشور بازار داشته باشیم گفت: در سال های اخیر بخش صادرات غیرنفتی ما وضع خوبی داشته است و حتی در دوسال اخیر صادرات از واردات بیشتر بود و در سال 94 و 95 بیشتر بود و امسال هم رشد صادرات خیلی خوب خواهد بود.

روحانی گفت: در بخش کشاورزی و صنعت نیز رشد داشتیم و تنها در فصل های قبل بخش مسکن رشد نداشت که در 6 ماهه اول امسال شاهد رشد مثبت در مسکن و معدن بودیم.

وی ادامه به موضوع فساد اشاره و ادامه داد: شفافیت و اطلاع رسانی دو عامل مهمی است که ما می توانیم در زمینه کنترل فساد از آن استفاده کنیم و شرایط کشور را تغییر دهیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 211
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران