پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 488876 تاریخ : 1398/05/12-13:22:26
,8,
نوسان در معاملات فرابورس

نوسان در معاملات فرابورس

آمار معاملات فرابورس نشان می‌دهد که در هفته گذشته حجم مبادلات 9 درصد کاهش و ارزش این دادوستدها 5 درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،  شاخص کل فرابورس در هفته‌ منتهی به یازدهم مردادماه با 2.5 درصد رشد و قرارگیری در ارتفاع 3374 واحدی، توانست بازدهی49 درصدی را از ابتدای امسال به ثبت رساند و به موازات آن شاهد دست به دست شدن 5 هزار و 43 میلیون ورقه بهادار به ارزش 36 هزار و 319 میلیارد ریال در بازارهای فرابورس بودیم.
بر اساس این گزارش، رصد معاملات فرابورس در هفته‌ای که گذشت نشان می‌دهد طی 5 روز کاری این هفته روزانه به طور متوسط یک هزار و 8 میلیون ورقه به ارزش 7 هزار و 263 میلیارد ریال تغییر مالکیت یافته و بیشترین حجم و ارزش معاملاتی به ترتیب به آخرین و نخستین روز کاری هفته با دادوستد یک هزار و 155 میلیون ورقه و ارزش معاملاتی 9 هزار و640 میلیارد ریال اختصاص داشته است.
رصد معاملات در مجموع بازارهای فرابورس نشان می‌دهد که تغییر چندانی در حجم و ارزش دادوستدها نسبت به هفته کاری قبل رخ نداده و در حالی که حجم مبادلات 9 درصد کاهش یافته، ارزش این دادوستدها 5 درصد افزایش یافته است.
نگاهی به عملکرد بازارهای فرابورس نیز نشان می‌دهد در بازار اول در هفته‌ای که گذشت 429 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 676 میلیارد ریال جابه‌جا شد که نسبت به هفته گذشته به ترتیب کاهش 22 و 28 درصدی حجم و ارزش معاملات را نشان می‌دهد.
به‌علاوه، دیگر بازار سهام فرابورس در این هفته معاملاتی از دادوستد دو هزار و 552 میلیون سهم میزبانی کرد که ارزش این حجم از معاملات در بازار دوم به 12 هزار و 529 میلیارد ریال رسید.
معامله‌گران سهام در بازار پایه نیز یک هزار و 932 میلیون سهم را دست به دست کردند که ارزش این حجم از مبادلات به بیش از 11 هزار میلیارد رسید.
در سمت دیگر بازار نیز مجموع ارزش معاملات اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) در بازار ابزارهای نوین مالی طی 5 روز کاری هفته به بیش از 11 هزار میلیارد ریال رسیده و این میزان از ارزش که نسبت به هفته گذشته 5 درصد کاهش یافته، در دادوستد 124 میلیون ورقه رقم خورده است.
نگاهی به آمار معاملات به تفکیک این بازار بیانگر رشد 2 و 3 درصدی حجم و ارزش معاملات اوراق تسهیلات مسکن و دست‌به‌دست شدن 350 هزار ورقه تسه به ارزش 156میلیارد ریال و نیز رشد 2 درصدی حجم و ارزش اوراق بدهی نسبت به هفته گذشته است.
این در حالی است که در پی معامله 112 میلیون ورقه متعلق به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش یک هزار و 932 میلیارد ریال، حجم و ارزش این دادوستدها با 34 و 28 درصد کاهش مواجه شده است.
در نهایت با نگاهی به جدول ارزش معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام به تفکیک گروه‌های صنعت، گروه محصولات شیمیایی را در صدر این جدول می‌بینیم که با ثبت ارزش مبادلاتی سه هزار و 255 میلیارد ریالی، 13 درصد از ارزش کل معاملات خرد را در اختیار گرفته است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 413
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران