پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 518316 تاریخ : 1399/06/03-14:54:15
,13,
نوسازی 600 هزار هکتار از باغات در دولت تدبیر و امید

سرپرست معاونت باغبانی خبر داد:

نوسازی 600 هزار هکتار از باغات در دولت تدبیر و امید

سرپرست معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در دولت تدبیر و امید بین 580 تا 600 هزار هکتار از باغات کشور بازسازی و نوسازی شده است.

به گزارش بانک و صنعت، محمدعلی طهماسبی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت افزود: از مجموع 3 میلیون هکتار باغ موجود در کشور، 900 هزار هکتار باغ دیگر نیاز به اصلاح و بازسازی دارد.

تولید 24 میلیون تنی محصولات باغی در دولت تدبیر و امید

وی اظهارداشت: اکنون میزان تولیدات باغی به 24 میلیون تن رسیده است. این در حالی است که در سال 92 در سطح دو میلیون 600 هزار هکتار 16 میلیون محصولات باغبانی تولید می شد.

سرپرست معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بین 47 تا 50 درصد صادرات در بخش باغبانی انجام می شود و دلیل رغبت کشاورزان به باغداری بازدهی بیشتر در این بخش است.

وی افزود: همچنین در دولت تدبیر و امید موسسه تحقیقات باغبانی بخه منظور فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی شکل گرفت.

به گفته وی، این موسسه دستاوردهای خوبی داشته به طوری که 140 رقم تجاری برای اقلیم های کشور معرفی شده و در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است که می تواند نقش بسیار مهمی در درآمدزایی و افزایش تولید کشاورزان داشته باشد.

طهماسبی با اشاره به اینکه کشت گلخانه ای در دنیا مورد اقبال قرار گرفته است تصریح کرد: امسال در ایران دو هزارو 500 هکتار گلخانه به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه چهار هزارو 600 هکتار گلخانه برای بهار سال آینده پایه گذاری می شود، افزود: در افق 1404 سطح زیر کشت گلخانه های ایران به 60 هزار هکتار می رسد که جزو کشورهای پیشرو در این صنعت خواهیم شد.

به گفته وی، دولت برای حمایت از توسعه گلخانه ها تسهیلات بانکی 12.5 درصد برای مناطق کم برخوردار و 14 درصد برای مناطق برخوردار پرداخت می کند.

وی تولیدات گلخانه ای را کیفی دانست و افزود: تولید گوجه فرنگی در سال 93 حدود 193 هزارتن بود اما اکنون به 600 هزارتن رسیده است.همچنین با ممنوعیت صادرات رب گوجه فله ای اکنون 75 هزارتن رب در کشور داریم.

ایجاد 60 هزار هکتار باغ در اراضی شیب دار

سرپرست معاونت امور باغبانی اظهارداشت: 860 هزار هکتار در این بخش برای کشت گونه های درختی و مثمر دارویی کار کردیم.

وی اضافه کرد: قرار بود امسال 11 هزار هکتار باغ در زمین های شیب دار عملیاتی شود اما به دلیل فشار سازمان برنامه و بودجه مجبور شدیم در سطح 60 هزار هکتار با همکاری سازمان جنگل ها کار انجام دهیم.

طهماسبی در بحث توسعه باغات افزود: در 6 استان غربی کشور اراضی مستعد انتخاب و سرمایه گذاری از سوی دولت انجام شده است به طور مثال در منطقه طارم 32 هزار هکتار زیتون کاری شده است.

وی ادامه داد: همچنین در اراضی شیب دار هم کشت انجام می شود که پنج هزار تن گیاهان دارویی از این گونه عرصه ها برداشت می شود.

طهماسبی تصریح کرد: دولت در بحث آبیاری مدرن و نهال از باغداران حمایت می کند.

حمایت از فراوری های ثانویه زعفران و خرما

سرپرست امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی درباره خام فروشی زعفران و خرما گفت: برآورد ما بالای 500 تن تولید زعفران است، بیش از 300 تن به طور رسمی صادر می شود بخشی هم به صورت صادرات چمدانی است.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاری در فراوری زعفران در حجم 600 تن انجام شده است اما در مورد فراوری های ثانویه کارهای انجام نشده بسیار است.

طهماسبی براین باور است و باید بخش خصوصی در این زمینه به ما کمک کند و دولت آماده حمایت از این بخش است.

وی در باره فراوری خرما افزود: تعدادی از ارقام مناسب خرما برای کشت در دستور کار قرار دارد.

سرپرست امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: از یک میلیون 200 هزار تن خرما 350 هزار تن صادر می شود و مابقی به مصرف داخلی می رسد.

وی اظهارداشت: خرما فراورده های مختلفی می تواند داشته باشد و از بخش های مختلف آن می توان فراورده درست کرد که به بخش صنایع مربوط می شود و از سرمایه گذاری در این بخش استقبال می کنیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 366
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران