پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 517774 تاریخ : 1399/05/23-15:33:31
,11,
نوسازی 5000 کامیون+ جزئیات و تسهیلات

رئیس سازمان راهداری اعلام کرد

نوسازی 5000 کامیون+ جزئیات و تسهیلات

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از نوسازی 5000 دستگاه کامیون از محل تولیدات داخلی خبر داد و گفت: برای افزایش قدرت خرید کامیون داران حدود 80 درصد قیمت وسیله نقلیه را تسهیلات 18 درصد هفت ساله می دهیم که نیمی از سود آن را کامیون داران می دهند.

به گزارش بانک و صنعت، عبدالهاشم حسن نیا اظهار کرد: بیش از 90 درصد حمل و نقل کالا در کشور در جاده ها و توسط کامیون ها انجام می شود که از میان 385 هزار کامیون 355 هزار دستگاه فعال بوده و مابقی آنها معمولا در بازه های زمانی مختلف برای سرویس و تعمیرات در مقطعی غیرفعال می شود.

وی ادامه داد: از این تعداد حدود 70 هزار دستگاه کامیون بالای 40 سال و حدود 5000 دستگاه بین 50 تا بین 65 سال عمر دارند و اگر جایگزینی برای آنها تعریف نکنیم نمی توانیم وسیله امرار معاش کامیون داران را از حیز انتفاع خارج کنیم، بنابراین برای افزایش قدرت خرید کامیون داران حدود 80 درصد قیمت را وام می دهیم که این تسهیلات با توافق امضاء شده با بانک صادرات 18 درصد و به صورت هفت ساله پرداخت می شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: نیاز اعتباری برای نوسازی این ناوگان 15 هزار میلیارد تومان بوده که آن را تامین کرده و به سمت و سوی تولید داخلی سوق داده ایم و نیمی از بهره تسهیلات 18 درصدی را سازمان راهداری به نمایندگی از دولت و نیمی از آن یعنی 9 درصد را کامیون داران پرداخت می کنند. همچنین نوسازی این ناوگان صرفه جویی سوخت یک میلیارد و 200 میلیون لیتری در پی خواهد داشت.

حسن نیا اظهار کرد: برای اعطای این تسهیلات با بانک صادرات تفاهم لازم صورت گرفته است و از آنجا که اگر بخواهیم 70 هزار دستگاه کامیون را در بازه زمانی بلندمدت نوسازی کنیم نیاز داریم تا ظرفیت تولیدات داخلی افزایش پیدا کند، بنابراین به غیر از شرکت تولید کننده داخلی که برای این کار انتخاب کردیم و سالانه 5000 دستگاه تولید و عرضه را بدون واسطه تعهد کرده است از دیگر تولید کنندگان نیز استقبال می کنیم تا بتوانیم حجم و تعداد نوسازی ناوگان را افزایش دهیم، چرا که اگر برخی مسائل و مشکلات وجود نداشته باشد برآورد ما حدود 15 هزار دستگاه است که توان تولید آن در داخل وجود دارد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: اگر برای نوسازی یک دستگاه کامیون و تولید آن در داخل کشور چندین میلیارد هزینه می شود، باید آن وسیله نقلیه برای اقتصاد کشور فعال باشد، بنابراین جلوی همه دلالی ها و واسطه گری ها را خواهیم گرفت و کاری می کنیم که این وسائل نقلیه از تولید به مصرف باشد و بیکار نباشند که راه را برای بنگاهداری و افزایش قیمت باز کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 314
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران