پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 468070 تاریخ : 1398/04/22-16:24:41
,8,
نوری در بورس؛ شوری در سهامداران

با انجام عرضه اولیه پتروشیمی نوری در بازار دوم معاملات بورس تهران رقم خورد:

نوری در بورس؛ شوری در سهامداران

بالاخره انتظارها به سررسید و عرضه اولیه پتروشیمی نوری انجام شد. در جریان عرضه اولیه امروز؛ هر سهم پتروشیمی نوری 31,250 ریال کشف قیمت شد و به هر کد سهام داری حداکثر تعداد 533 سهم تخصیص یافت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، امروز 22 تیرماه، 562 هزار نفر در ‎عرضه اولیه پتروشیمی نوری شرکت کردند، به این ترتیب رکورد عرضه اولیه‌ها با نیم میلیون شرکت کننده شکسته شد.

با انجام فرایند عرضه اولیه 10 درصد سهام پتروشیمی نوری در بازار دوم معاملات بورس تهران، این شرکت تازه وارد، رکورددار گرانترین عرضه اولیه سال‌های اخیر و بیشترین فروش در روز اول و بیشترین خریدار شد.

تقی صانعی، مدیرعامل پتروشیمی نوری در خصوص تاخیر عرضه اولیه این شرکت از سال گذشته گفت: حدود چهار ماه تعدادی از واحدهای ما در حال تعمیرات اساسی بودند و به این موضوع سبب شد تا عرضه اولیه سهام نوری دیرتر انجام شود.

وی در خصوص پروژه‌های در دست این پتروشیمی برای سال جاری اظهار کرد: شیرین‌سازی گازوئیل در پتروشیمی نوری و تولید گازوئیل با کیفیت یورو5 در دست اجراست. شیرین‌سازی گاز فلر منجر به تولید LPGو گاز سولفات آلومینیوم خواهد شد و IRR این در پروژه 14 ماهه خواهد بود. همچنین، بومی‌سازی 5 کاتالیست اصلی در داخل پتروشیمی نوری از دیگر برنامه های در حال بررسی این شرکت است.  

صانعی پیش از این اعلام کرده بود: به طور متوسط از سال 95 تا 97، 60 درصد از فروش شرکت ارزی بوده است. براین اساس، 60 درصد از درآمد پتروشیمی نوری به صورت ارز حاصل از صادرات است که حدود 90 درصد آن در سامانه نیما عرضه می شود. براین اساس، صادرات مهمترین منبع کسب درآمد در این شرکت است.

وی پیش بینی کرد: در سال 98 روزی حدود 20 هزار میلیارد تومان سود رقم خواهد خورد.   

محبی‌فر، مدیرمالی هلدینگ خلیج فارس نیز با محافظه‌کارانه خواندن قیمت گذاری هر سهم نوری تصریح کرد: باتوجه به برنامه افزایش تولید در پتروشیمی نوری و افزایش تسعیر نرخ دلار نسبت به سال گذشته، قیمت‌گذاری نوری برای عرضه اولیه محافظه کارانه بوده و قیمت پیشنهادی هلدینگ بالاتر از این ارقام بود.

وی افزود: به دلیل اطمینان دادن به بورس، از 3400 میلیارد تومان سود انباشته، در مجمع سال جاری، حداکثر دو هزار میلیارد تومان سود تقسیم خواهیم کرد.

ربیعی مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس نیز در این جلسه از تاپیکو و صندوق بازنشستگی به عنوان مهم‌ترین سهامداران پتروشیمی نوری تشکر کرد و گفت: بدون رضایت این سهامداران عرضه امکان پذیر نبود.

وی همچنین ادامه داد: قرار بر این است در نیمه دوم سال زمینه‌های عرضه یک پتروشیمی دیگر هم فراهم شود.

پیش از این بالاترین تعداد خریداران در عرضه اولیه مربوط به سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو) با بیش از 427 هزار نفر بود که در 9 اردیبهشت سال جاری انجام شد. گرانترین سهم جدید هم مربوط به سهام پلی پروپیلن جم در 27 خرداد سال جاری با 2250 تومان و پیش از آن پتروشیمی پارس با 2400 تومان در تیر سال گذشته بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 298
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران