پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 281126 تاریخ : 1396/04/13-15:38:37
,16,17,
نوبخت: نیازمند ابزار رسانه ای موثر برای اعلام اقدامات دولت هستیم

نوبخت: نیازمند ابزار رسانه ای موثر برای اعلام اقدامات دولت هستیم

سخنگوی دولت با بیان این که نیازمند ابزار رسانه ای موثر برای اعلام اقدامات دولت هستیم، گفت: این نقیصه را در دولت دوازدهم که دلسوزان نیز خواهان آن هستند، برطرف می کنیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،محمدباقر نوبخت امروز (سه شنبه) در نشست خبری در پاسخ به این سوال که با توجه به حجم تخریب ها علیه دولت، آیا دولت راه اندازی شبکه تلویزیون اختصاصی را در دستورکار دارد، افزود: دولت باید در راستای شفاف سازی و اطلاع رسانی هم ابزار لازم را داشته باشد و هم به دقت عمل کند، بنابراین اطلاع رسانی مصوبات دولت آن هم هفته ای یک بار کافی نیست و باید ابزارهای دیگری هم داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به دشمنی عربستان با ایران دولت چه مسئولیتی در قبال زائران ایرانی دارد؟ اظهارکرد: موضوع اعزام زائران ایرانی به حج با توجه به شرایط کنونی تصمیم خاص دولت به معنای قوه مجریه نیست و اگر نظام به جمع بندی برسد همه باید کمک کنیم و دیگر نباید از برخی تریبون ها از جمله نماز جمعه سخنانی گفته شود که موجب استرس مردم شود. موضوع اعزام زائران به حج در چنین فضایی تصمیم خاص دولت به معنای قوه مجریه نیست. 
سخنگوی دولت ادامه داد: متاسفانه برخی در داخل نشان دادند همانند قرارداد توتال حاضر هستند تشکیک کنند و منافع ملی را به خطر بیندازند، حال اگر خدای نکرده اتفاقی بیفتد معلوم نیست چه سخنانی گفته شود بنابراین، این تصمیم برای دولت نیست و نظام تصمیم می گیرد. 
نوبخت یادآور شد: سال گذشته نیز ما آمادگی داشتیم تا زائران خود را اعزام کنیم ولی طرف سعودی شروط ما را قبول نداشت ولی امسال خواسته هایی که ما داشتیم را پذیرفتند و امضا کردند. 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به تحولات منطقه و رخدادهای عربستان باید دقت بیشتری کرده و موارد امضا شده را بررسی کنیم چرا که احترام به امنیت و سلامت زائران برای ما مهم است. 
وی با بیان این که در رابطه با اعزام زائران دو دیدگاه وجود دارد،گفت: برخی معتقدند توافقات را انجام داده ایم و بنابراین ضرورتی ندارد مردم را از این فریضه الهی محروم کنیم و عده ای معتقدند با توجه به ناامنی هایی که وجود دارد باید مراسم حج تعطیل شود. 
وی خاطرنشان کرد: این مسئله در شورای عالی امنیت ملی مطرح و تصمیماتی گرفته شد و اگر نظام در مجموع به جمع بندی برسد که این اتفاق بیفتد در آن صورت همه باید کمک کنیم و دیگر نباید از برخی از تریبون ها از جمله نماز جمعه سخنانی گفته شود که موجب استرس مردم شود. 
سخنگوی دولت در پاسخ به این که با توجه به تحرکات رئیس جمهوری آمریکا و منافقین در فرانسه چه تضمینی برای اجرای قرارداد توتال وجود دارد، گفت: از فضایی که در حال حاضر دولت ترامپ در آمریکا علیه منافع ایران ایجاد کرده و در حال تلاش است تا به اجماع برسد با خبر هستیم. 
نوبخت اضافه کرد: با چنین اراده ای در دولتمردان جنگ طلب آمریکا شرکت توتال فرانسه طی فرآیندی در چهارچوب تفاهم نامه جدید قرارداد نفتی بیست ساله ای را در ایران با شرکای خود امضا کرد. 
وی ادامه داد: کسانی که منافع ملی کشور را دنبال می کنند به جای عیب جویی از قراردادی که نوعی سنت شکنی از سوی توتال است از آن استقبال می کنند و باید خرسند باشیم آمریکایی ها نتوانستند جلو این قرارداد را بگیرند و این که بگردیم و در قراردادی که همه موارد قانونی مورد توجه قرار گرفته و امضا شده استناد کنیم به چیزی که آمریکایی ها می خواهند قابل تامل است. 
سخنگوی دولت اضافه کرد:البته کسانی هستند که دلواپس منافع ملی کشور هستند و در زمان برجام هم همواره منافع کشور را در نظر می گرفتند و این افراد انسان های شریفی هستند هر چند دیدگاه های سیاسی آنها با دولت هماهنگ نیست ولی متاسفانه گروهی مخالف هر گونه سود رساندن به کشور هستند. 
نوبخت همچنین در پاسخ به این سوال که برخی دستگاه‌ها از جمله وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و راه و شهرسازی مدعی ابلاغ نشدن این قانون هستند، اظهار کرد: این برنامه در حال اجراست و سازمان برنامه و بودجه مسئول اجرای آن است و اگر دستگاهی مدعی چنین موضوعی است، توجیه می شود.
وی ادامه داد: در لایحه برنامه ششم توسعه درمورد ایجاد اشتغال 950 هزار شغل که بارمالی دارد و همچنین نحوه دست یابی به آن بحث هایی وجود داشت که پس از ارائه نظرات دولت از سوی مجمع تشخیص مصلحت و شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفت.
نوبخت درباره آمار عملکرد خرداد ماه 96 و تولید نفت نیز گفت: تولید نفت برای نخستین بار بعد از رفع تحریم ها از سه میلیون و 901 هزار بشکه فراتر رفت، افزود: تولید میعانات گازی نیز روزانه 692هزار بشکه به ثبت رسید.
وی ادامه داد: گاز طبیعی هم روزانه 852 میلیون متر مکعب تولید شد.
سخنگوی دولت اضافه کرد: ایران به رغم اعمال تحریم ها، پس از برجام موفق شد باردیگر تولید خود را به مقطع قبل از تحریم ها با سرعت برگرداند.
نوبخت به قرارداد پنج میلیارد دلاری در حوزه میادین مشترک گازی پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: این قرارداد بین توتال فرانسه، چین و پترو پارس برای تولید گاز ترش دو میلیارد فوت مکعب در روز است.
وی افزود: این قرارداد 20 ساله و برای تولید 335 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی غنی ترش به ارزش تقریبی 84 میلیارد دلاور تنظیم شد.
سخنگوی دولت تصریح کرد: اهمیت این قرارداد برای آن است که اولین قراردادی است که پس از رفع تحریم ها و اجرایی شدن برجام رخ داد که نشان می دهد اراده ای شکل گرفته برای نااطمینانی در جمهوری اسلامی ایران بی اثر بوده است. 
نوبخت در بخش دیگری از گزارش عملکرد دولت یادآورشد: ستاد اقتصاد مقاومتی شاخص های تثبیت اقتصادی را به ثبت رساند و 12 برنامه را تعریف کرد که در آن 56 طرح و200 پروژه تعریف شده است. 
وی همچنین گفت: در زمینه خودکفایی گندم نیز تا یازدهم تیرماه امسال مجموعا پنج میلیون و180 هزار تن به ارزش شش هزار و 770 میلیارد تومان گندم از کشاورزان خریداری شد که سه هزار و200 میلیارد تومان آن پرداخت شده است ومابقی در دست اجرا می باشد. 
سخنگوی دولت افزود: برای سال جاری خرید تضمینی 11 میلیون و500 هزار تن گندم در نظر گرفته شده که ارزش ریالی آن بالغ بر 15 هزار و 252 میلیارد تومان است. 
نوبخت در خصوص عملکرد دولت نسبت به خودروهای فرسوده نیز اظهارکرد: تا تاریخ 16 تیرماه سال جاری 50 هزار و997 دستگاه خودرو تاکسی از ناوگان حمل و نقل خارج و اسقاط شده و پرداخت تسهیلات به واحد های تولیدی نیز برای 25 هزار و 351 واحد تولیدی 17 هزار و819 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است . 
نوبخت در پاسخ به این که رئیس جمهوری در همایش قوه قضائیه خواستار اجرای ساز وکاری برای دیده شدن آرا محاکم شدند ولی سخنگوی دستگاه قضا این موضوع را کمبود بودجه اعلام کردند، دولت برای این موضوع چه برنامه ای دارد؟، گفت: مسئله بودجه بلاگردان خیلی از دستگاه های دولتی و غیردولتی است و بنده به عنوان متهم ردیف اول باید خودم را معرفی کنم و این یک واقعیت است، البته این سخن را از سوی سخنگوی دستگاه قضا نشنیدم. 
وی افزود: قوه قضاییه از بودجه سهمی دارد البته ممکن است به اندازه‌ای که متقاضی آن است مانند دیگر دستگاه ها منتفع نشود ولی فکر نکنم این موضوع زیاد به بودجه سنگینی نیاز داشته باشد و منتشر کردن یک حکم در سامانه کار پرهزینه ای نیست ولی باید مدیریت کند و این مطالبه را از منابع در اختیار انجام دهد. 
سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به این سوال که در نشست سراسر قوه قضائیه رئیس جمهوری بر کاهش اختلاف نظر تاکید داشتند، دولت چه راهکاری در این زمینه دارد، خاطرنشان کرد: این انتظاری بود که جامعه از قوای سه گانه داشت، طبق قانون اساسی قوا مستقل هستند ولی نیازمند تعامل و همکاری می باشند تا مطالبات مردم از نظام را پاسخگو باشند. 
نوبخت افزود: این اجلاس فرصتی بود تا روسای سه قوه دیدگاه های خود را در خصوص چگونگی ایجاد وحدت ضمن حفظ استقلال داشته باشند که می تواند باعث آرامش در فضای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شود.
وی در پاسخ به این سوال که تحریف هایی از سوی صدا و سیما علیه دولت صورت گرفته است، دولت چه جوابیه ای برای آن دارد، اظهارکرد: درصورت تحریف که با نشر خبر نادرست از سوی رسانه ملی یا هر رسانه دیگری انجام شود، دستگاه ها موظف به اطلاع رسانی درست هستند.
وی افزود: در حوزه ریاست جمهوری، بخش شورای اطلاع رسانی دولت و از سوی دیگر دفتر روابط عمومی دستگاه ها و شورای اطلاع رسانی دولت موظف هستند در مواردی که خبر غیرواقعی منتشر شود، پاسخ لازم را بدهند.
نوبخت همچنین در پاسخ به این که رئیس جمهوری در سخنان خود از مظلومیت کارکنان و انحصار سازمان صدا و سیما توسط برخی از افراد سخن به میان آورد، دولت چه برنامه ای برای جلوگیری از این کار دارد، گفت: ما قدردان رسانه ملی بویژه بدنه این سازمان که انسان های شریف و زحمت کشی هستند، هستیم ولی انتقادات ما به تیم سیاسی صدا و سیما باقی است و انتظار داریم رسانه ملی کار ملی انجام دهد.
سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که دولت درمورد اهانت های صورت گرفته به رئیس جمهوری، معاون اول رئیس جمهوری و برخی از شخصیت ها در روز جهانی قدس چه اقداماتی انجام داده است، اظهارکرد: رخداد روز قدس، سوء استفاده از حضور مردم در صحنه و انحراف از اهدافی بود که مردم به صحنه آمده بودند و این اقدامات صورت گرفت.
وی افزود: خوشبختانه دادستان تهران از این سوءاستفاده با واژه حقوقی جرم مشهود یاد کردند و این موضوع در دستگاه قضایی در حال بررسی است و ما نیز منتظریم معرفی افراد و مجازات آنها هستیم.
یکی دیگر از خبرنگاران در این نشست خبری عکس العمل دولت نسبت به نشست اخیر منافقین در کشور فرانسه را جویا شد که سخنگوی دولت گفت: این همانند برخوردی است که دولت فرانسه اجازه دهد داعشی ها آزادانه نشست سیاسی برگزار کنند و این در حالی است که چنین گروه تروریستی یعنی منافقین به مراتب جنایتکار تر از داعشی ها هستند.
نوبخت تصریح کرد: منافقین نه تنها ملت ایران را در انفجارهای مختلف به شهادت رساندند بلکه دستشان به خون مردم آلوده است و زیر چکمه صدامی که همه دنیا جنایت آن را قبول دارد، قرار داشتند.
وی ادامه داد: بنابراین اجازه دادن به برگزاری همایش به چنین گروه تروریستی و حمایت از آن کار نادرستی است و در این خصوص به دولت فرانسه معترض هستیم.
وی افزود: دمکراسی و آزادی مدنی کشورها هم اجازه نمی دهد که از چنین گروه های تروریستی حمایت شود و این کمک به اعمال جنایت است و در این همایش چهره های جنگ طلب نزدیک به ترامپ حضور داشتند و الفاظی را به کار بردند که جز انزاجار ملت ایران چیز در پی نخواهد داشت.
سخنگوی دولت در پاسخ به این که دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفته حقوق شهروندی باید به لایحه تبدیل شود، نظر دولت چیست، گفت: مواردی که در منشور حقوق شهروندی وجود دارد برای اجرا لزوما خلا قانونی نداریم و نیازمند اراده اجرا هستیم و اگر مواردی نیازمند اخذ مجوز قانونی باشد، از مجلس شورای اسلامی اجازه قانونی خواهیم گرفت.
نوبخت در پاسخ به این که در شرایط امروز در مقایسه با سال 92 آیا چالش های دولت بیشتر یا کمتر شده است، تاکید کرد: در برخی موارد چالش ها بیشتر شده است و انتظار اصلا این نیست. 
وی به اتفاقاتی که در روز قدس و روز عید فطر افتاد، اشاره کرد و گفت: یک نفر از مخالفین و منتقدین دولت شهادت دهد، مردمی که یک ماه روزه داری در روز عید فطر در این هوای گرم و به عشق خطبه رهبری و دعای ایشان آمدند آیا کسی برای کار دیگری آمده بود آن هم سوءاستفاده از تریبون معنوی؟
معاون رئیس جمهوری افزود: رئیس جمهوری و دولت در چنین چالشی قرار دارند و همه دیدیم و می دانیم چه گفته ها و سخنان نادرست و بدی علیه رئیس جمهوری به بهانه مناظره مطرح کردند، ولی مردم شنیدند و 24 میلیون نفر به رغم بسته شدن درب ها ایستادند و رای دادند، آیا پاسخ مردم این است که از تریبون ها چنین موضوعاتی مطرح شود. 
وی ادامه داد: از سوی دیگر این تنش ها توسط دولت شناسایی شده است و باید انتظار داشته باشیم هم 24 میلیون نفری که اعتماد کردند و به رئیس جمهوری رای دادند و هم حدود 16 میلیون نفری که به فرد دیگری رای دادندو هم افرادی که رای ندادند ولی بعنوان شهروند از حقوق برخوردارند، هماهنگی بین قوا می تواند کمک کند تا مطالبات جامعه و رهبری به مرحله اجرا در آید. 
نوبخت در پاسخ به اینکه برخی مدعی هستند اتفاقاتی که در حوزه موسسات مالی رخ می دهد از سوی دولت است، گفت: هرگونه نابسامانی مالی در عرصه بازار پول دولت را متضرر خواهد کرد و دولت درموضوع سپرده گذاران موسسات خواهان رسیدن به فرجام نیکو است .
وی ادامه داد: بانک مرکزی وظیفه دارد با موسسات پولی و بانکی غیر متشکل که مجوز ندارند اقدام به دادن مجوز کند ویا موسساتی که مجوز دارند و قواعد را رعایت نکرده اند در چارچوب قانون باآنها برخورد کند .
سخنگوی دولت اظهارکرد: هرچه از بی ثباتی در بازار مالی و پولی بگذرد شرایط سخت تر خواهد کرد به همین خاطر بانک مرکزی از بعد نظارتی وارد عمل شد و در حال حاضر نیز قسمت به قسمت در حال پرداخت پول سپرده گذاران است .
نوبخت گفت: همه باید از این اقدام بانک مرکزی حمایت کنند تا مشکل سپرده گذاران حل شود حال ممکن است برخی از بانکها متصل به برخی نهادها باشند که آنها هم باید چارچوب های قانونی را رعایت کنند و رئیس جمهوری نیز در این زمینه تاکید دارند که حقوق هیچ فردی تضییع نشود .
وی در پاسخ به اینکه رئیس جمهوری در کنفرانس گرد وغبار اعلام کردند که باید به جای قدرتمند شدن در منطقه، منطقه قوی داشته باشیم دولت برای این موضوع چه برنامه ای دارد، افزود: در حال حاضر منطقه ناامن است وبرخی از کشورهای منطقه ضعیف هستند و نمی توانند نسبت به امنیت جغرافیایی خود اقدام کنند .
سخنگوی دولت اضافه کرد: ضمن اینکه باید از داخل قوی باشیم باید تلاش کنیم کشورهای منطقه هم از اقتدار و امنیت کافی برخوردار باشند تا از سایر قاره ها برای سرمایه گذاری به این منطقه بیایند .
نوبخت گفت: امروز ناگزیریم با سرمایه گذاری بالا از مرزهای خود دفاع کنیم حتی از مرزهای خود با نثار جان فرزندانمان دفاع می کنیم و ناامنی دیگر کشورها سرریز آن به کشور خواهد بود بنابراین اقتدار و قوی شدن دیگر کشورها موجب قوی شدن منطقه خواهد شد.
وی در پاسخ به اینکه رئیس جمهوری در سخنرانی خود وعده بازسازی مسکن های تخریب شده از حوادث غیر مترقبه را داده اند در چه وضعیت قرار دارد، گفت: دولت در کنار حمایت وتکمیل مسکن مهر چند طرح دیگر را در دستور کار قرار داد .
سخنگوی دولت خاطر نشان کرد:یکی از آنها ساخت مسکن روستایی است که قرار شد 100 هزار مسکن از طریق بنیاد مسکن ساخته شود ودیگری مسکن اجتماعی و مسکن حمایتی است تا از طریق اعطای تسهیلات ارزان قیمت اقدام شود .
نوبخت در خصوص کمک به مسکن های تخریب شده نیز اظهار داشت: این نیز در بودجه حوادث غیر مترقبه دیده شده ودر صورت بروز از آن برای مرمت وبازسازی خانه ها اقدام خواهد شد .
وی در پاسخ به اینکه دولت در اجرای سیاست های اصل 44 چه اقداماتی انجام داده است، گفت: این طرح در سال 91 به اجرا درآمد و تعدادی از شرکت های دولتی واگذار گردید وبراساس آماری که مجلس شورای اسلامی اعلام کرد تنها 13 درصد واگذاری ها واقعی بود و مابقی به خصولتی ها واگذار گردیده است.
سخنگوی دولت افزود: در حال حاضر دولت نمی تواند آن واگذاری ها را ملغی اثر کند و سیاست اینست که واگذاری های جدید در جهت رفع دیون نباشد .
نوبخت در پاسخ به اینکه عکس العمل ایران نسبت به مصوبه امریکا درباره ممنوع الورودی به آمریکا برای هفت کشور از جمله ایران چیست ، گفت: دستگاه دیپلماسی با صراحت این اقدام را ناقض حقوق بشر و افراد تبعه کشورهای غیر امریکایی اعلام کرد.
وی افزود: این اقدام ظلم نسبت به بخشی از مردم آمریکا است که مرتبط با این ممنوعیت هستند وباید بپذیریم اقدام امریکا غیر انسانی و حقوقی بوده که برخی محاکم امریکایی هم این اقدام را نادرست و غیر قابل اجرا اعلام کردند .
سخنگوی دولت اضافه کرد: ما این اقدام را محکوم می کنیم و امیدواریم از ظلمی که به اتباع کشورها صورت گرفته و همچنین بخشی از مردم امریکا از طریق مجاری قانونی هفت کشور و مراجع قانونی امریکا جلوگیری شود .
نوبخت در پاسخ به این که گفته می شود کارگروه هایی برای تعیین کابینه شکل گرفته است ، گفت: این تنها گمانه زنی است البته در سال 92 چنین کارگروه هایی شکل گرفت ولی در شرایط فعلی رئیس جمهوری شناخت دقیق تری دارند و سخن صاحب نظران را نیز استماع می کنند ودر نهایت با توجه به مسئولیتی که در برابر مطالبات مردم دارند کابینه ای شایسته انتخاب خواهند کرد و امیدواریم مجلس شورای اسلامی همکاری لازم را در این زمینه داشته باشد .
وی در پاسخ به اینکه طرح ضمیمه هشت اتحادیه اروپا در خصوص بروزرسانی تحریم ها را نقض تحریم می دانید یا خیر، گفت: در خصوص موضوع برجام و اتفاقاتی که حول محور آن می افتد و طرفین همدیگر را به نوعی به بر توجهی و نقض برجام متهم می کنند برایش سازوکاری تعیین شده است .
سخنگوی دولت اضافه کرد: اگر در این زمینه اتفاقی بیفتد که طرفین به مثابه نقض برجام تلقی کنند سازوکار آن مشخص گردید است و جمهوری اسلامی ایران هم در این زمینه منافع ملی را در اولویت قرار می دهد.
نوبخت در پاسخ به اینکه گفته می شود وزارت خانه های صنعت ، معدن وتجارت و تعاون ، کار ورفاه اجتماعی گزارش های خود را در خصوص انفجار معدن ذغال سنگ ارائه نکرده اند، گفت: این موضوع غیر از این دو وزارتخانه گروه های دیگری نیز از سوی رئیس جمهوری مسئول رسیدگی بودند که گزارش آن به وقت ارائه خواهد شد .
وی در پاسخ به اینکه گفته می شود دادگاهی در کانادا نسبت به 1.7 میلیارد دلار دارایی کشورمان حکمی صادر کرده است، گفت: از این موضوع بی اطلاع هستم ولی در این زمینه کارگروه حقوقی موضوعات را رصد می کند ولازم باشد اعتراض لازم صورت خواهد گرفت .
سخنگوی دولت در پاسخ به اینکه برخی از نمایندگان نسبت به عملکرد دولت در مبارزه با قاچاق کالا وارز انتقاداتی دارند، گفت: اخیرا گزارشی از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز منتشر گردید که نشان می دهد 205 میلیارد دلار قاچاق سالانه امروز به زیر 12 میلیارد دلار کاهش یافته است .
نوبخت افزود: دولت تلاش دارد تا در جهت حمایت از تولید داخل مبارزه با قاچاق کالا را با قوت ادامه دهد .
وی در پاسخ به اینکه برخی معتقدند که طرح موضوعاتی از قبیل آتش به اختیار و یا موضوعات دیگر از سوی جریانات برای گرفتن سهمیه از دولت است، گفت: افراد براساس وجود آزادی های سیاسی می توانند نظرات خود را بیان کنند .
سخنگوی دولت تاکید کرد: البته لزومی ندارد حرفهایی که از سوی برخی از افراد زده می شود را به حساب جریانات سیاسی گذاشته شود ولی همه باید خوشحال باشیم که به رغم تلاش دولتمردان جنگ طلب امریکا قرارداد هایی نظیر توتال در کشور شکل گرفته است .
نوبخت گفت: رئیس جمهوری برای برای تشکیل کابینه مطالبات مردم را در نظر دارد ومی داند که بارسنگینی به دوش خواهد داشت و باید فکر کابینه ای باشد که مطالبات مردم را پاسخ دهد .
وی در پاسخ به اینکه رئیس جمهوری در همایش قوه قضاییه از ایجاد اشتغال 700 هزار نفردر بهار امسال یاد کردند، یعنی چه، گفت: آنچه اعلام گردید مقایسه بهار امسال در برابر بهار سال گذشته بوده است و تنها محصول سه ماهه سال نیست .
سخنگوی دولت افزود: جمعیت فعال در سال جاری نسبت به سال گذشته 920 هزار نفر بیشتر شده است وبراساس گزارشهای اعلامی مرکز آمار 703 هزار نفر موفق به پیدا کردن شغل شده اند بنابراین به جمعیت شاغل در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته 703 هزار نفر افزوده شده است.
نوبخت در پاسخ به اینکه در سالروز حمله امریکا به هواپیمای ایرباس کشورمان اقدام جدی دستگاه دیپلماسی چه بوده است، گفت: در ارتباط با غرامت اقدامتا لازم صورت گرفته است البته این را نمی توان با جنایتی که صورت گرفت جبران نمود دولت امریکا جنگ طلب و حامی تروریسم است و با این اقدام خود باز هم نشان داد که به کشتار مردم بی دفاع دست می زند.
وی در پاسخ به اینکه وزیر اقتصاد خواستار کاهش سود بانکی شده است دولت چه برنامه ای دارد، گفت: اینکه نرخ سود بانکی زیاد است حرف درستی است و و هرچه سود بانکی کاهش یابد سپرده ها می تواند در جهت تولید سرمایه گذاری شود.
سخنگوی دولت اضافه کردک این اقدام با صدور فرمان از سوی دولت اجرایی نخواهد شد بلکه نیازمند سازوکارهای لازم است ودولت برای این منظور افزایش سرمایه بانکها و پرداخت معوقات خود به بانک ها را در دستور کار قرار داد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 324
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران