پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 467160 تاریخ : 1398/04/09-13:37:02
,5,4,
نواتک 10 درصد از سهام ال‌ان‌جی قطب شمال را به ژاپنی‌ها فروخت

نواتک 10 درصد از سهام ال‌ان‌جی قطب شمال را به ژاپنی‌ها فروخت

شرکت میتسویی و شرکت ملی نفت و گاز و فلزات ژاپن، قراردادی با یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گاز روسیه امضا کرده‌اند تا 10 درصد از سهام پروژه دوم ال‌ان‌جی قطب شمال را به دست آورند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از راشاتودی، کنسرسیوم ژاپنی، متشکل از شرکت میتسویی و شرکت ملی نفت و گاز و فلزات ژاپن، قراردادی با یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گاز روسیه امضا کرده‌اند تا 10 درصد از سهام پروژه دوم ال‌ان‌جی قطب شمال را به دست آورند.

نواتک در بیانیه‌ای اعلام کرد که این توافق خرید و فروش سهام، در حضور رئیس‌جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین و نخست‌وزیر ژاپن، شینزو آبه، امضا شده است.

همچنین در این توافق آمده است که نواتک سالانه حدود 2 میلیون تن ال‌ان‌جی به شرکای ژاپنی خود خواهد فروخت. طبق اعلام نواتک، قرار است این توافق در آینده نزدیک، بسته به اخذ تاییدیه‌های قانونی لازم، نهایی شود.

دومین پروژه ال‌ان‌جی نواتک در قطب شمال که قرار است در 2022-2023 افتتاح شود، توجه سرمایه‌گذاران خارجی مختلفی را به خود جلب کرده است، که در این میان شرکت‌هایی از چین، فرانسه و عربستان سعودی وجود دارند. قرار است ظرفیت تولید این پروژه پس از افتتاح، به 19.8 میلیون تن در سال برسد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 367
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران