پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352711 تاریخ : 1397/04/30-19:55:39
,10033,
نه به مسکن امید!

نه به مسکن امید!

سلسله نشست های ارائه پژوهش های مدیریت شهری3 با موضوع محله محوری و بافت فرسوده و با شعار شهر زیست پذیر، شهروند مشارکت پذیر در محل شورای شهر تهران، سالن ایران زمین برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، در این نشست محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی تهران ،پیروز حناچی  معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ، کاوه حاجی علی اکبری مجری پروژه و مدیر عامل نوسازی شهرتهران، میثم بصیرت معاون مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرتهران و مصطفی بهزادفر استاد طراحی شهری دانشگاه علم و صنعت حضور داشتند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در خصوص برگزاری نشست گفت: بافت فرسوده به عنوان یک دغدغه در دولت و شهرداری تبدیل شده است و رییس جمهور نیز در جلسه بازآفرینی شهری به این امر تاکید مستقیم کردند.

وی در ادامه گفت: رییس جمهور در جلسه‌ای طرح مسکن امید را مطرح کردند که این طرح یک طرح تاریخی خواهد شد و از همه مسئولین شهرداری و از همه اساتید معماری و شهر سازی درخواست می شود در مقابل این طرح و رویکرد رییس جمهور بایستیم و اجازه ندهیم که اتفاقات مسکن مهر دوباره تکرار شود. 

سالاری افزود: در تاریخ از طرح مسکن مهر همیشه به عنوان یک طرح غیر کارشناسی و غیر استراتژی یاد خواهند کرد و طرح رییس جمهور نیز این است که می خواهند از بافت فرسوده برای چالش بسیار مهم نوسازی بافت های فرسوده و گستردگی نوسازی شهر تهران برای پاسخ به اشتغالزایی استفاده کنند.

وی در ادامه گفت: قطعا اشتغالزایی امری بسیار مهم است اما از این راه اشتغالزایی امری نادرست است و قرار است طبق این طرح در اراضی باز شهری مجاور بافت‌های فرسوده انبوه سازی شکل گیرد که این اشتباهی بس بزرگ است.

کاوه حاجی علی اکبری مدیر پروژه در این نشست دستاورد های پژوهش چارچوب های توسه محله ای در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهر تهران و سازوکارهای تحقق آن پرداخت.

وی از وجود 196 محله با حداقل یک بلوک فرسوده مصوب و قرارگیری 66 درصدی از مساحت های بافت فرسوده (2148هکتار) در 56 محله و فرسودگی بیش از 33 درصد از مساحت محله حدود 50 درصد بافت مسکونی در 56 محله و قرارگیری محلات داری بیش ترین وسعت فرسودگی در 11 منطقه از شهرتهران(محدوده مرکزی و جنوبی) خبر داد.

در ادامه این نشست میثم بصیرت معاون مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرتهران گفت: دولت باید از وروود به نوسازی بحث های فرسوده جلوگیری کند و الان با پدیده چرخه بازفرسودگی رو به رو هستیم و نوسازی بافت های فرسوده بی کیفیت تر ار بافت اصلی خود انجام می شوند.

این سلسله نشست در تاریخ 27 تیر 1397 در محل شورای شهر تهران، سالن ایران زمین برگزار گردید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 285
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران