پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 445897 تاریخ : 1397/10/24-15:13:42
,10030,
نمایشگاه کار ایران ، نقطه عطف میان کارجویان و کارفرمایان

نمایشگاه کار ایران ، نقطه عطف میان کارجویان و کارفرمایان

نشست خبری دومین نمایشگاه کار ایران برای شفاف سازی و تشریح جزئیات برنامه های این نمایشگاه در فرهنگسرای IT شهرداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، دکتر شریف خانی دبیر دومین نمایشگاه کار ایران و عضو هیئت مدیره دانشگاه صنعتی شریف در نشست خبری دومین نمایشگاه کار ایران که برای شفاف سازی و تشریح جزئیات برنامه های این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه یکی از رویدادهای نوآورانه ای است که در تجارت ، کسب و کار و حوزه منابع انسانی از چند سال گذشته در سطح کشور شروع و به لطف هدا در رند روبه رشدی که داشته ، دستاوردهای متعددی در حوزه اشتغال و ارتباط کارجویان و کارفرمایان رسیده است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه با سبقه 9 ساله در کشور از سال 90 در دانشگاه شریف شروع و هدف آن انتخاب مشاغل مرتبط با تحصیلات مورد نظر فارغ التحصیلان در صنایع مختلف است. صنایعی که شاید بخش منابع انسانی آنها مدتها طول بکشد تا از میان کارجویان ، نیروی کار مناسب خود را جذب کنند ؛ طی این رویداد 3 روزه با طیف وسیعی از کارجویان آشنا شده و انتخاب خود را با سرعت و دقت بالاتری انجام دهند.

دبیر نمایشگاه کار افزود: در سال های گذشته اظهار روند روبه رشدی  برای شرکت در این نمایشگاه داشتیم از طرفی نه تنها دانشجویان دانشگاه شریف بلکه دانشجویان سایر دانشگاه ها برای کاریابی مراجعه کردند. لذا از سال گذشته به این نتیجه رسیدیم که این رویداد نقطه عطف بین کارجویان و کارفرمایان است و به همین دلیل تصمیم گرفتیم این نمایشگاه در ابعاد بزرگتری برگزار گردد.

 

وضعیت جذب نیرو در نمایشگاه کار ایران

وی تصریح کرد: در سال گذشته اولین نمایشگاه کار ایران در بوستان گفتگو با حضور یکصد شرکت برای جذب نیروی انسانی برگزار شد که حدود 500 نفر بصورت قطعی جذب بازار کار شدند لذا بر آن شدیم با قدرت و جدیت بیشتری این کار را ادامه دهیم و امسال نیز در بوستان گفتگو تکرار این رویداد موفق در جذب نیروی انسانی نخبه در صنایع مختلف از 4 تا 6 بهمن 1397 برگزار گردد.

شریف خانی با اشاره به اینکه نمایشگاه کار شریف نیز در راستای نمایشگاه کار ایران در مهرماه برگزار شد افزود: در این نمایشگاه نیز 15 صنعت مختلف در 32 گروه متفاوت حدود 510 ظرفیت شغلی فرصت یابی شد و با گذشت نزدیک به 3 ماه آمارها نشان می دهد که بیش از 200 نفر جذب تمام وقت و بیش از 400 نفر بصورت پاره وقت جذب نیرو در نمایشگاه کار شریف صورت پذیرفته است.

وی درباره آمارهای سال گذشته نمایشگاه کار گفت: آمارها حاکیست که سن افرادی که در نمایشگاه کار شرکت کرده و رزومه کاری خود را ارسال می کنند بیش از 65 درصد بین 23 تا 30 سال را دارند که نشان دهنده این است که قشر تحصیل کرده جوان، بیشترین آمادگی جذب را دارند. 90 درصد افرادی که در این نمایشگاه حاضر می شوند افراد تحصیل کرده با مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد. همچنین 3 درصد دارای مدرک دکتری هستند و الباقی با سایر مدارک تحصیلی به این نمایشگاه مراجعه می کنند.

شریف خانی درباره سابقه کار کارجویان برای مراجعه به این نمایشگاه گفت: 20 درصد بدون هیج سابقه کار ، 24 درصد بدون هیچ سابقه کار ، 24 درصد سابقه کمتر از 2 سال ، 30 درصد سابقه بالای 5 سال و 26 درصد سابقه بالای 5 سال را داشته اند.

 

بازدید کنندگان نمایشگاه کار

دبیر نمایشگاه کار خاطر نشان کرد: برآورد سال گذشته نشان می دهد که تعداد بازدید کنندگان از اولین نمایشگاه کار ایران بیش از 10 هزار نفر بوده است و انتظار می رود روند بازدید از دومین نمایشگاه کار ایران به 20 هزار بازدید کننده برسد.

وی اضافه کرد: در کنار این نمایشگاه سامانه این طراحی شده تا علاوه بر کارجویان حضوری ، کارجویان که به هر دلیل نمی توانند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند، بتوانند مناسب با موقعیت های شغلی مختلف ، روزمه خود را بصورت الکترونیکی در این سامانه ثبت کرده تا از موقعیت های شغلی در فضای شغلی کشور مطلع گردند.

همچنین در نمایشگاه امسال میزبان 3 شرکت بین المللی از کشورهای انگلستان ، عربستان و ترکیه که در ایران دارای شعبه هستند و تمایل به استخدام نیرو دارند خواهیم بود.

در این نمایشگاه 3 روزه گارگاه های رایگان برای کارجویان و کراجعه کنندگان در نظر گرفته شده استو این کارگاره ها توسط مدیران منابع انسانی شرکت های مختلف در حوزه های تخصصی برگزار می گردد تا بتوانند تجربیات طلایی خود را کارجویان در میان بگذارند.

در پایان از کلیه کارجویان دعوت می شود که در این رویداد 3 روزه که از 4 الی 6 بهمن ماه 1397 در محل دائمی نمایشگاه های شهرداری تهران - پارک گفتگو – برپاست شرکت کنند.

 

چند رسانه ای


 

نشست خبری دومین نمایشگاه کار ایران

 

اخبار مرتبط


 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 503
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران