پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 251851 تاریخ : 1395/09/27-11:31:19
,10028,10030,
نمایشگاه فرهنگی و بازرگانی «نقش بانوان در اقتصاد ملی» افتتاح شد

با حضور اعضای شورای شهر، نمایندگان مجلس و روسای اتاق مشترک در برج میلاد

نمایشگاه فرهنگی و بازرگانی «نقش بانوان در اقتصاد ملی» افتتاح شد

نمایشگاه فرهنگی و بازرگانی «نقش بانوان در اقتصاد ملی» از روز 25 آذر توسط کانون زنان بازرگان به ریاست سیده فاطمه مقیمی و با حضور برخی نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر و روسای اتاق مشترک در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، متولی و برگزارکننده این نمایشگاه، دکتر سیده‌فاطمه مقیمی ـ رییس کانون زنان بازرگان تهران ـ و همچنین شرکت «دارین رسانه» به مدیریت پیمان فرونچی است. اجرای مراسم افتتاحیه را نیز مریم دل‌افکن بر عهده دارد.

فاطمه مقیمی مدیر برگزاری این نمایشگاه در آغاز افتتاحیه آن گفت: زنان در کشور ما و هم چنین در جهان اسلام 50 درصد از جمعیت را شامل می شوند. به همین دلیل در مباحث کارآفرینی و اشتغال نمی توان این نیروی گسترده را نادیده انگاشت.

وی با اشاره با مغفول ماندن جایگاه واقعی زنان در اقتصاد کشور گفت: اما متاسفانه زنان علی رغم توانمندی ها و استعدادهایی که دارند در بازار کار جایگاه مناسبی پیدا نکرده اند.

بخش عمده ی این موضوع به چند عامل بر می گردد یک به لحاظ فرهنگی نقش اقتصادی زنان تشریح نشده و مغفول مانده است. دوم از نظر آموزشی زنان آنطور که باید آمادگی پیدا نکرده اند و سوم هم به باور و اعتماد به نفس زنان و عدم حضور آنان در پست های مدیریتی کلان اقتصاد بر می گردد که متاسفانه یک سری عوامل دست به دست هم داده که زنان پست های مدیریتی کمتری در اختیار داشته باشند.

مقیمی با اشاره به اینکه دو سوم ساعت کاری دنیا متعلق به زنان است گفت زنان نسبت به مردان حجم بزرگتری از فعالیت و کار را در کارنامه ی خود دارند. برای مثال بخش بزرگی از فعالیت های زنان کارهای خانه است که متاسفانه جزو ساعت کاری زنان به شمار نیامده و بدتر اینکه حقوقی برای آن تعیین نشده است.

علی رغم اینکه زنان دو سوم ساعت کاری دنیا را دارند اما یک دهم درامدها مختص زنان است. چرا که مشاغل خانکی، خانه داری و انجام امور خانه جزو فعالیت های کاری محسوب نمی شود در حالی که حق زنان  است این فعالیت ها نیز مشمول دستمزد و پاداش باشد و این اجحاف بزرگی در حق زنان است

رییس کانون زنان بازرگان تهران توضیح می دهد در همه جای دنیا نابرابری های جنسیتی مشاهده می شود در زمینه ی کار نیز مهم ترین مسئله همین بحث دستمزد و حقوق است که میزان دریافتی زنان نسبت به مردها ناعادلانه کرده است.

مقیمی با تاکید بر اهمیت کارآفرینی زنان و توسعه ی آن گفت: کارفرینی مهم ترین موضوعی است که در دنیای امروزه به خصوص بحث های مرتبط با زنان اهمیت  دارد. با توجه به نیاز اقتصاد به اشتغال زایی و وجود تعداد انبوهی از نیروی بیکار در جامعه اینگونه کارها اهمیت پیدا خواهد کرد.

در این نمایشگاه همچنین از چند  زن کارآفرین معلول قدردانی و تشکر شد.

در این نمایشگاه،که در راستای تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» برپا شده، تولیدکنندگان و کارآفرینان صنایع‌دستی، شرکت‌های بسته‌بندی صادراتی، تولیدکنندگان پوشاک ملی(برندهای خاص)، هنرهای دستی شامل میناکاری، زیورآلات، سفال و غیره،گالری‌های هنری و کارآفرینان اجتماعی به معرفی و عرضه محصولات می پردازند.

نمایشگاه فرهنگی و بازرگانی «نقش بانوان در اقتصاد ملی»، 25 آذر تا 4 دی‌ماه به مدت 10 روز از ساعت 10 صبح تا 10 شب در برج میلاد تهران میزبان علاقه‌مندان به صنعت کارآفرینی، هنرهای تجسمی و صنایع‌دستی است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 394
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران