پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452799 تاریخ : 1398/01/24-11:54:20
,8,
نمایشگاه بورس، ضرورت توسعه فعالیت نهادهای مالی

مدیرعامل کارگزاری بورس بیمه ایران عنوان کرد:

نمایشگاه بورس، ضرورت توسعه فعالیت نهادهای مالی

رباطی در رابطه با پیش‌بینی وضعیت بازار سرمایه ایران در سال جاری با تاکید بر وجود ظرفیت رشد برای این بازار گفت: بازار سرمایه از حیث اقتصادی و فضای این بازار، ظرفیت بسیار بالایی برای رشد دارد؛ چرا که شرکت‌ها به هیچ عنوان متناسب با افزایش قیمت دلار و تورم سال گذشته و همچنین تورم پیش‌‎بینی‌شده برای سال 98 ، رشد قیمتی نداشته‌اند و بازده آنها در مقایسه با بازارهای موازی مانند طلا، مسکن و ارز عقب مانده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مهدی رباطی مدیرعامل کارگزاری بورس بیمه ایران گفت: معمولا بازده بازارها انحراف جدی نسبت به یکدیگر ندارند و به‌طور معمول همگرا هستند و حتی در دوره بلندمدت بازده بورس از سایر بازارهای مشابه بیشتر بود اما سال گذشته شرایط متفاوت بود و به همین دلیل ظرفیت بالایی برای بازار سرمایه متصور است .

کدام ریسک‌ها ترمز رشد بورس را می‌کشند

رباطی با اشاره به شرایط فعلی بازار سرمایه گفت: از جمله مشکلاتی که بازار سرمایه برای تجربه رونق پایدار با آنها مواجه است، یکی مساله ریسک‌های سیاسی است که کشور با آنها مواجه است و دیگری قیمت گذاری دستوری در حوزه اقتصادی! اما تجربه نشان داده که اگر بازار قصد رشد داشته باشد، توجه چندانی به این ریسک‌ها نمی‌کندو  پیش‌بینی می‌شود در دو تا سه سال آینده بازار سرمایه فاصله خود را نسبت به سایر بازارها جبران کند.

سال 98، رونق تولید، جهش بازار

این کارشناس بازار سرمایه درباره انتخاب عنوان «رونق تولید» برای سال 98 که می‌تواند بسترساز جهش بازار باشد و چگونگی تاثیر آن بر بورس گفت: رونق تولید به معنای افزایش رونق و درآمد در شرکت‌ها است؛ اگر این اتفاق به وقوع بپیوندد، بازار سرمایه نخستین جایی است که تاثیر آن را به طور مستقیم خواهد پذیرفت. اما باید توجه داشت که رونق تولید نیازمند یک سری ملزومات و بسترهایی است، ازجمله توجه دولت به دانش اقتصادی و توصیه اقتصاددانان و پرهیز از رویکردهای کوتاه‌مدت و غیر اقتصادی.

وی ادامه داد: همچنین باید سیاست‌هایی اتخاذ شود که بازارهای سفته‌بازی و دلالی جذابیت خود را از دست بدهند تا نقدینگی به سمت تولید حرکت کند. اگر دولت و کلیت نظام، بسترهای لازم را برای رونق تولید به وجود بیاورند، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این واقعیت به وقوع بپیوندد و اگر این موضوع محقق شود، بدیهی است که بیشترین تاثیر مثبت خود را بر بازار سرمایه خواهد داشت.

نمایشگاه بورس، ضرورتی برای تامین مالی بهتر بنگاه‌ها و رونق تولید

مدیرعامل کارگزاری بورس بیمه ایران در ادامه، برگزاری رویداد نمایشگاه بورس، بانک و بیمه را یک نیاز برای کشور عنوان کرد و گفت: وجود یک نمایشگاه در سطح بین‌المللی برای همگرایی نهادهای مالی کشور و ارائه برنامه‌های آنها و همچنین معرفی آنها به مشتریان و جامعه هدف، ضروری است. مشخص است که برگزاری این نمایشگاه بسیار مفید است و موجب می‌شود تا توجهات فضای سیاست‌گذاری، مسئولان، دولت و صاحبان کسب‌وکار و سرمایه در کشور به بازار سرمایه و نهادهای مالی کشور جذب شود و همچنین نهادهای مالی بتوانند برنامه‌های خود را ارائه کنند و برنامه‌های توسعه‌ای را به شکل بهتر و متمرکز عرضه کنند.

وی در رابطه با تاثیر برگزاری این دست از نمایشگاه‌ها بر رونق تولید گفت: هرقدر فضای بازار سرمایه شاداب‌تر، پویاتر و با توان بیشتر برای جذب سرمایه‌ها باشد، به‌طور قطع بازار سرمایه می‌تواند نقش قابل توجه‌تری در تامین مالی بنگاه‌ها و به دنبال آن، تولید کم‌هزینه‌تر با بهای تمام‌شده پایین‌تر برای آنها داشته باشد و باعث شود تا فضای پررونق‌تری را در بخش تولید کشور شاهد باشیم.

به شکل قابل توجه و فعال در نمایشگاه حضور خواهیم داشت

مدیرعامل کارگزاری بورس بیمه ایران درخصوص برنامه‌های این شرکت برای نمایشگاه بورس پیش رو گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده، در سالن فین‌استارز و شرکت اطلاع‌رسانی به شکل قابل توجهی حضور خواهیم داشت و برنامه‌های شرکت کارگزاری بورس بیمه ایران عرضه خواهد شد. مهمترین برنامه جاری شرکت توسعه فعالیت‌ها در سطح کشور و ایفای رسالت کمک به افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه است؛ این مهم در قالب میزهای خدمات بازار سرمایه در شعب بیمه ایران در حال انجام است. همچنین کارگزاری بورس بیمه ایران اسپانسر مسابقه دانش مالی نیز هست که به همت شرکت اطلاع‌رسانی برگزار می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 350
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران