پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 451378 تاریخ : 1397/12/21-16:45:44
,8,
نماگر بازار سرمایه 538 درجه بالا رفت

نماگر بازار سرمایه 538 درجه بالا رفت

شاخص بورس امروز (سه شنبه) با رشد 538 واحدی نسبت به دیروز در ج 167 هزار و 909 واحدی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، در معاملات امروز یک میلیارد و 796 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 6 هزار و 502 میلیارد ریال در 150 هزار نوبت داد و ستد شد.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 155 واحد رشد کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 84 واحد افزایش یافت.
شاخص قیمت (هم وزن) نیز 59 واحد بالا رفت؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است.
شاخص آزاد شناور 800 واحد افزایش یافت؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.
شاخص بازار اول مربوط به شرکت های برتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور 341 واحد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس نیز یک هزار و 330 واحد افزایش یافت.
همچنین در معاملات امروز، نمادهای فولاد (فولاد مبارکه)، فملی (ملی صنایع مس)، تاپیکو (سرمایه گذاری نفت و گاز تامین)، شتران (پالایش نفت تهران) و کاوه (فولاد کاوه جنوب کیش) با رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند، در مقابل مبین (پتروشیمی مبین) و رمپنا (مپنا) بیشترین فشار منفی را وارد کردند.

صعود بانک ها به صدر معاملات
گروه بانک در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه 503 میلیون سهم به ارزش 952 میلیارد ریال دادوستد شد.
گروه شیمیایی به ارزش 760 میلیارد ریال و فلزات اساسی به ارزش 546 میلیارد ریال، به ترتیب جایگاه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
گروه خودرو با دادوستدی به ارزش 253 میلیارد ریال در رده چهارم معاملات امروز قرار گرفت و گروه فرآورده های نفتی نیز با معاملاتی به ارزش 228 میلیارد ریال در رده پنجم قرار گرفت.

رشد شاخص فرابورس
معاملات امروز شاخص فرابورس (آیفکس) 6 واحد افت کرد و در جایگاه 2 هزار و 90 واحدی ایستاد؛ در این بازار 642 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از چهار هزار و 930 میلیارد ریال دادوستد شد.
نمادهای ذوب (ذوب آهن)، کگهر (سنگ آهن گهرزمین)، زاگرس (پتروشیمی زاگرس) و ارفع (آهن و فولاد ارفع) بیشترین تاثیر منفی و دماوند (تولید برق دماوند) و شپاس (نفت پاسارگاد) با بالاترین تاثیر مثبت مانع افت بیشتر شاخص فرابورس شدند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 323
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران