پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 449321 تاریخ : 1397/11/30-10:41:37
,8,6,
نمادهای بزرگ خودرویی عملکرد مثبتی از خود در بازار سرمایه بر جای گذاشتند

نمادهای بزرگ خودرویی عملکرد مثبتی از خود در بازار سرمایه بر جای گذاشتند

در دادوستد روز گذشته بازار سهام، نمادهای بزرگ خودرویی عملکرد مثبتی از خود بر جای گذاشتند، به‎طوری‎که نمادهای سایپا، ایران‎خودرو، پارس‎خودرو، سایپاآذین، زامیاد، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، موتورسازان تراکتورسازی ایران و گروه بهمن سبزپوش و درمقابل نمادهای تولیدمحورخودرو، مهرکام‌پارس و نیرومحرکه قرمزپوش شدند.

بانک و صنعت، همچنین دیروز  طی 13هزار و 22 نوبت معاملاتی، 134میلیون و 419هزار سهم به ارزش 19میلیارد و 232میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 16هزارو302‌میلیارد تومان شد.

مجوز افزایش سرمایه برای یک قطعه‎ساز

این روزها گروه خودرویی روند سینوسی پیدا کرده است. دیروز نیز باتوجه به این‎که کلیت بازار سرمایه مثبت بود، خودرویی‎ها نیز همگام با گروه بانکی مورد اقبال سرمایه‎گذاران قرار گرفتند. این در حالی است که این حضور بیشتر برای نوسان‎گیری‌های کوتاه‎مدت است و باید دوباره منتظر نزول سهم‎های خودرویی باشیم. بر اساس این گزارش، صنایع ریخته‎گری ایران مجوز افزایش سرمایه 216درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‎ها را از سازمان بورس گرفت. این شرکت که با سرمایه 40میلیارد‌تومانی در بازار دوم معاملات بورس حضور دارد، می‎تواند به منظور خروج از شمول ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت و اصلاح ساختار مالی برای استفاده از حداکثر ظرفیت تولیدی و احراز شرایط حداقل سرمایه شرکت‎های پذیرفته‎شده در سازمان بورس، سرمایه فعلی را به 126.6میلیارد تومان برساند. بنابر این گزارش، گروه بهمن با 57‌درصد سهم، مالک صنایع ریخته‎گری ایران به حساب می‎آید.

نزول سنتی ایام پایانی سال

این روزها به‎طور کلی بازار سهام از خریدار قوی خالی است و با توجه به این موضوع همه فروشنده هستند. از‌سوی دیگر، با نزدیک‎شدن به روزهای پایانی سال، برخی سهامداران به‌دنبال نقدکردن دارایی خود در بازار هستند و همین امر باعث کاهش قیمت‎ها می‎شود. حال باید تا پایان سال منتظر روزهای نزولی بیشتری به‌نسبت روزهای صعودی باشیم، امری که به‎صورت سنتی هرساله در این ایام روی می‎دهد. همچنین برخی دیگر از سهامداران که از لحظ بنیادی بازار را دنبال می‌کنند، سهام خود را واگذار نکرده‎اند و به‌دنبال روندهای هیجانی بورس نیستند. روز گذشته شاخص‌کل بورس اوراق بهادار تهران 550 واحد رشد کرد و به رقم 156هزار و 750‌واحدی رسید. هم‌چنین شاخص‌کل هم‌وزن با 177 واحد رشد رقم 29هزار و 638 را تجربه کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 370
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران