پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 465150 تاریخ : 1398/03/01-14:20:25
,17,
نقش کلیدی مردم و عزم ملی برای تحقق بهره‌وری/ لزوم ارایه آموزش‌ها از دوران پیش از دانشگاه

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت در روز ملی بهره وری تأکید کرد:

نقش کلیدی مردم و عزم ملی برای تحقق بهره‌وری/ لزوم ارایه آموزش‌ها از دوران پیش از دانشگاه

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر نقش کلیدی مردم در تحقق بهره‌وری تأکید کرد: آموزش بهره وری از دوران پیش از دانشگاه و حتی مهدکودک باید ارایه شود تا این موضوع در ذهن مردم رشد کند و بهره وری با تلاش یک وزارتخانه و مجموعه شدنی نیست بلکه یک عزم و ارداه ملی و همه جانبه می خواهد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، برات قبادیان در اولین کارگروه بهره‌وری وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 1398 که همزمان با روز بهره وری انجام شد، با بیان این مطلب افزود: این یک واقعیت است که از لحاظ بهره وری در وضعیت خوبی قرار نداریم و باید بپذیریم که مشکل داریم تا بتوانیم برای حل آن قدم برداریم.

وی با اشاره به پیش بینی رشد 8 درصدی در برنامه ششم توسعه(1400-1396) تصریح کرد: یک سوم این رشد مربوط به موضوع بهره وری و کمک به بهره وری برای رشد و ارتقای کسب و کار و تولید به ویژه در حوزه صنعت، معدن و تجارت است که البته با شروع تحریم‌ها این برنامه نیز دچار اختلال شد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه منابع انسانی جزو مهمی از بهره وری است، گفت: آموزش بهره وری از دوران پیش از دانشگاه و حتی مهدکودک باید ارایه شود تا این موضوع در ذهن مردم رشد کند.

قبادیان بهره وری را جزو لاینفک زندگی بشر در توسعه و ارتقای زندگی دانست و اضافه کرد: مبانی توسعه علمی در کشور شکل نگرفته است و "آموزش استفاده از علم در زندگی" باید در دوران قبل از دانشگاه داده شود.

وی با تأکید بر اینکه ارتقای بهره وری کار ساده ای نیست و نیاز به تلاش و کار زیاد نیاز دارد، افزود: این با تلاش یک وزارتخانه و مجموعه شدنی نیست و یک عزم و ارداه ملی و همه جانبه می خواهد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت نقش مردم را در تحقق بهره وری بسیار کلیدی دانست و تصریح کرد: حرکت‌ها در این حوزه باید علمی و با استفاده از مدل‌های آزمایش شده دنیا باشد و از تجارب سازمان‌های معتبر استفاده شود.

قبادیان همچنین از NGOها، انجمن و کانون‌های این حوزه درخواست کرد تا دست به دست هم دهند و با انرژی و روحیه مضاعف کار را به جلو ببرند.

وی در پایان با اشاره به مهمترین برنامه‌های حوزه معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح تاپ، انقلاب چهارم صنعتی و موضوع بهره وری سه برنامه کلیدی این معاونت برای سال 1398 است.

ضرورت شکل گیری فرهنگ بهره وری در سازمان‌ها

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی نیز در این کارگروه با تأکید بر ضرورت شکل گیری فرهنگ بهره وری در سازمان‌ها، افزود: اگر سازمانی برای بهره وری استراتژی و خط مشی ترسیم نکرد، دچار وابستگی به مسیر می‌شود که این موضوع سازمان را ناکارآمد و دچار افول می کند.

ابوالفضل کیانی بختیاری با تشریح دلایل ورود سازمان مدیریت صنعتی به مقوله کمک به استقرار چرخه بهره‌وری در بخش صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: برخورداری از شبکه نمایندگی‌های سازمان در 26 استان کشور، سابقه تشکیل موسسه مطالعات بهره وری و اجرای طرح سام(سامانه ارتقای مدیریت بنگاه‌ها) از مهمترین این دلایل است.

وی شناسایی اتلاف‌ها در بنگاه‌ها و حذف و تعدیل آن‌ها را یکی از دستاوردهای مورد انتظار در اجرای طرح بهره‌وری دانست و گفت: اصلاح و بهبود ساختارها، کاهش منطقی زمان تولید و قیمت تمام شده محصولات، اشاعه فرهنگ بهره وری و جذب مشارکت بیشتر کارکنان از دیگر دستاوردهای مورد انتظار در اجرای کامل طرح بهره وری است.

شایان ذکر است، در اولین کارگروه بهره‌وری وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 1398 که همزمان با روز بهره وری انجام شد، تفاهم نامه همکاری میان معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با سازمان مدیریت صنعتی به امضا رسید.

گفتنی است، در این کارگروه و مراسم امضای تفاهم نامه نمایندگان سازمان ملی بهره وری، اعضای کارگروه بهره‌وری وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیران انجمن‌ها و تشکل های بخش خصوصی نیز حضور داشتند.

برات قبادیان«معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت» و ابوالفضل کیانی بختیاری «مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی» در این مراسم که امروز چهارشنبه در سالن جلسات معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، این تفاهم نامه را امضا و مبادله کردند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 341
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران