پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 450199 تاریخ : 1397/12/09-12:20:43
,15,
نقش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در گام دوم انقلاب حساس و خطیر است

پیام وزیر ارتباطات به مناسبت چهلمین سالروز تاسیس پژوهشگاه ICT؛

نقش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در گام دوم انقلاب حساس و خطیر است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پیامی به مناسبت چهلمین سال تاسیس پژوهشگاه ICT، با اشاره به ج و نقش حساس و تاثیرگذار پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکید کرد: قطعا تحقق اهداف و برنامه های این حوزه بدون همراهی پژوهشگاه و کارکنان و پژوهشگران صدیق میسر نمی شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، متن پیان وزیر ارتباطات به شرح زیر است:

چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را در شرایطی آغاز کردیم که به مدد تکنولوژی های نوین جهان دستخوش تغییرات و تحولات شگرفی شده است. تحولاتی که ابعاد مختلف زندگی بشری را تحت تاثیر قرار داده و سبک زندگی را به صورت بنیادین متحول کرده است. ایران اسلامی نیز در این مسیر با بهره گیری از ظرفیت های بالقوه و با تکیه بر نیروی انسانی خلاق و متعهد گام های استواری برداشته و مسیر پرفراز و نشیبی طی کرده است.بی گمان نقش حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این تحولات نقشی بی بدیل و انکارناپذیر است. اقدامات مهم کارکنان صدیق و خدوم این حوزه در دوران دفاع مقدس برای تامین ارتباطات کشور و مناطق جنگی، ایجاد زیرساخت های مهم پس از جنگ تحمیلی، تولید تجهیزات مورد نیاز حوزه، تلاش ها و اقدامات سال های اخیر در حوزه ساماندهی،صحنه گردانی و استفاده موثر از ظرفیت شبکه ملی اطلاعات و اقدامات مهم در حوزه بومی سازی فناوری بویژه فضایی و ده ها دست آورد مهم دیگر تنها مواردی از توفیقات حوزه ICT به شمار می آید.
در این میان جایگاه و نقش حساس و تاثیرگذار پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در حصول این توفیقات بسیار اهمیت داشته و قطعا تحقق اهداف و برنامه های حوزه بدون همراهی پژوهشگاه و کارکنان و پژوهشگران صدیق میسر نمی شد. اما بی شک حساسیت این حوزه در شرایط و اوضاع کنونی اهمیتی دوچندان دارد. 
بیانیه مهم و راهبردی مقام معظم رهبری در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان ((گام دوم انقلاب)) و تاکید معظم له بر مباحث کلیدی همچون تجربه چهل ساله کشور، شرایط حاکم و چالش های پیش رو، ظرفیت های مهم کشور بویژه نیروی انسانی جوان، متعهد و تحصیل کرده و فرامین،راه حل ها و رهنمودهای ایشان برای عبور از چالش ها برای ایجاد تمدن نوین اسلامی حکایت از شرایطی حساس و متفاوت از گذشته دارد. شرایطی که حضور فعال، متعهدانه و جهادی همه ارکان نظام را می طلبد و در این میان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان پیشران توسعه و به تبع آن پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات مسئولیتی خطیر برعهده خواهد داشت. مسئولیتی که قطعا مدیران و کارکنان محترم آن پژوهشگاه به خوبی بر آن واقفند و اهمیت تحقیق و پژوهش برای توسعه کشور را در چارچوب اسناد بالادستی و فرامین مقام معظم رهبری به درستی درک می کنند.
اینجانب چهل و هشتمین سالروز تاسیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات را تبریک گفته، از تلاش موثر و ارزشمند کلیه مدیران، کارکنان و پژوهشگران پژوهشگاه قدردانی نموده و به پشتوانه سال ها شناخت و همکاری با این عزیزان، اطمینان دارم که در مسیر پیش رو با تمام وجود همراهمان خواهند بود تا در این برهه حساس با بهره گیری از تمام ظرفیت ها و توانمندی های علمی و تخصصی، تحقق برنامه های حوزه و ارائه خدمات در خور شان مردم شریف ایران اسلامی را فراهم سازیم.
عزت و سلامتی یکایک شما همکاران عزیز را از درگاه ایزد منان مسئلت می نمایم.

 دهم اسفند یکهزار و سیصد و نود و هفت

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 505
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران