پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 450265 تاریخ : 1397/12/11-10:51:23
,15,
نقش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دهه پنجم انقلاب دو چندان است

محمد خوانساری در پیام سالروز تاسیس پژوهشگاه تاکید کرد:

نقش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دهه پنجم انقلاب دو چندان است

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در پیامی به مناسبت چهل و هشتمین سالروز تاسیس این پژوهشگاه به نقش کلیدی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از زمان تاسیس تاکنون در حوزه ICT تاکید کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، متن کامل پیام محمد خوانساری به شرح زیر است:

تغییرات و تحولات شگرف سال های اخیر و رشد سریع و مهیج تکنولوژی ها و فناوری های نوین آنچنان زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده که امروزه اساسا حتی تصور زندگی به سبک گذشته میسر نیست و در این میان تغییرات و تحولات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به دلیل ماهیت پویایی آن در مقایسه با سایر حوزه ها بسیار چشمگیر بوده و سرعتی فزاینده دارد.
در ایران اسلامی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز به مدد همین تکنولوژی ها و با بهره گیری از ظرفیت های بالقوه موجود، تحولی عظیم یافته و به ویژه در ده سال اخیر مسیر پرشتاب و پر فراز و نشیبی طی کرده است. در این عرصه پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با قریب به نیم قرن فعالیت موثر در بخش ارتباطات کشور، همواره نقشی کلیدی در تحولات این حوزه ایفا نموده و حسب ماموریت های محوله از بدو تاسیس تا به امروز مسیری رو به تکامل طی نموده و با بهره گیری از نیروی انسانی متعهد و متخصص همگام با سایر حوزه های مرتبط در تحقق اهداف متعالی وزارت، تلاشی مستمر داشته است.
از تامین تجهیزات ارتباطی دوران دفاع مقدس، انجام پروژه های متعدد پژوهشی برای ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی تا به امروز که مدیریت تحقیق را به عهده دارد، همواره به عنوان یکی از مهمترین ارکان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات  و به عنوان مجموعه ای مادر تخصصی ایفای نقش نموده است. پروژه‌هایی نظیر پارسی جو، ترگمان، سامانه اندازه گیری شدت میدان پرتوهای رادیویی، حمایت از خدمات توسعه فضای مجازی کودک، اینترنت اشیا، 5G، رایانش ابری، کوانتوم، کلان داده، زنجیره بلوکی و ... تنها بخشی از اقدامات موفقی به شمار می‌آید که همگی به مدد، همراهی و همکاری پژوهشگران، محققین و کارکنان صدیق و متعهد به این پژوهشگاه اجرا شده است.
با وصف مراتب فوق، جامعه اسلامی ما اکنون در آغاز دهه پنجم انقلاب شکوهمند اسلامی در شرایط بسیار حساس و متفاوتی به سر می برد که مسئولیت پژوهشگاه را دوچندان می سازد. بیانیه مهم و راهبردی مقام معظم رهبری در آستانه چهلمین سالگشت پیروزی انقلاب با عنوان «گام دوم انقلاب» و فرامین و رهنمودهای روشنگرانه معظم له مسیر حرکت همه ارکان نظام، دولت و به ویژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را به روشنی ترسیم نموده است که برای طی مسیر و تحقق اهداف متعالی حرکتی همگام و هماهنگ ضروری است که اینجانب با شناخت از همکاران خود اطمینان دارم که تحقق همه برنامه های تعیین شده دست یافتنی است.
در آستانه چهل و هشتمین سالروز تاسیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن تبریک صمیمانه به کلیه مدیران و کارکنان گرامی، از تلاش‌های صادقانه، خالصانه و صمیمانه همه همکاران اسبق و فعلی ارجمندم که موجب اعتلای این پژوهشگاه گردیده اند قدردانی نموده و توفیق روز  افزون برای تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، از درگاه ایزد منان مسئلت می نمایم.
 
محمد خوانساری، رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 213
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران