پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 448092 تاریخ : 1397/11/15-10:33:42
,23,17,
نقش مالیات در توسعه و عمران شهری

یادداشت:

نقش مالیات در توسعه و عمران شهری

شهرها، همواره تحت تأثیر نیروها و عوامل گوناگونی شکل‌گرفته و گسترش می‌یابند. شهرها در اساس پدیده‌ای اجتماعی- اقتصادی هستند و انسان‌ها را برای کار و زندگی و ارتباطات، در پهنه‌ای محدود و کمابیش متراکم گرد هم می‌آورند. شهرها با تحولات اجتماعی، جابه‌جایی‌های جمعیتی، تغییرات اقتصادی و نوآوری‌ها، دگرگون می‌شوند. با افزایش جمعیت نیز فعالیت و سرمایه‌گذاری به‌شدت توسعه می‌یابد و نظام و سازمان کالبدی شهرها دستخوش تغییرات اساسی می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رشد و پیشرفت هر شهری به وجود زیرساخت‌ها برای تولید و توزیع کالاها و خدمات، بین مردم بستگی دارد. هر شهر برای اینکه بتواند زیرساخت های لازم را برای پویایی اقتصادی، کیفیت بهتر زندگی، اوقات فراغت و فعالیت‌های اجتماعی داشته باشد، نیازمند منابع مالی پایدار است. 

یکی از این منابع پایدار برای توسعه زیرساخت‌های شهری، مالیات است. بهره‌گیری از یک نظام مالیاتی جامع و متناسب با شرایط اقتصادی کشور موجب توسعه زیرساخت‌ها خواهد شد; بنابراین مالیات مهم‌ترین عامل رشد و توسعه شهرها است و در نهایت توسعه شهرها موجب رونق اقتصادی و افزایش سطح خدمات و عمران و آبادانی کشور می‌شود.

بنابراین پرداخت مالیات یکی از مهم‌ترین عوامل رشد و توسعه زیرساخت‌های شهری است که موجب رونق اقتصادی و ارتقای شاخص‌های آن، افزایش خدمات رفاهی و عمران و آبادانی شهری در کشور می‌شود. در همین راستا، با توجه به قانون مالیات بر ارزش‌افزوده درصدی از مالیات دریافتی هر شهر، در اختیار شهرداری‌ها، بخش‌داری‌ها و دهیاری‌ها قرار می‌گیرد تا هزینه‌های عمرانی همان محل را تأمین کند. درواقع، آن بخش از مالیات‌های دریافت شده در هر شهر، بخش یا دهیاری برای توسعه و آبادانی همان محل و رفاه پرداخت‌کنندگان هزینه خواهد شد; یعنی شهروندان هر شهری که بیشتر مالیات پرداخت کنند بیشتر در توسعه و آبادانی شهر خود سهیم هستند و امکانات رفاهی و تفریحی بیشتری مانند پل، تونل و پارک و ... را برای خود و فرزندانش فراهم خواهند کرد.

پرداخت مالیات، ضمن تأمین بخشی از اعتبارات و بودجه موردنیاز شهرها، سهولت در خدمت‌رسانی و ارتقای کیفیت را در حوزه‌های حمل‌ونقل شهری، تأسیسات زیر بنایی، خدمات پاکیزگی شهر، خدمات فرهنگی، آموزشی و ... به دنبال خواهد داشت.

بنابراین ضروری است این باور در مردم ایجاد شود که پرداخت مالیات در توسعه و رونق شهرها از اهمیت بسزایی برخوردار است، این امر موجب مشارکت هر چه بیشتر مردم در پرداخت مالیات جهت تأمین هزینه‌های خدمات عمومی می‌گردد. همراهی و مشارکت مردم در پرداخت مالیات، پشتوانه‌ای محکم برای پیگیری طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و توسعه و گسترش زیرساخت‌های شهری خواهد شد.


سازمان امورمالیاتی کشور




ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 277
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران