پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 496738 تاریخ : 1398/10/29-14:17:17
,23,17,
نقش مالیات بر ارزش افزوده در ارتقای سطح کیفی نظام سلامت

نقش مالیات بر ارزش افزوده در ارتقای سطح کیفی نظام سلامت

نظام سلامت هر کشور به عنوان یکی از اصلی ترین و مهم ترین ارکان شاخص های توسعه یافتگی در آن کشور می باشد. چراکه ایجاد یک نظام واحد و مجهز سلامت در سراسر جامعه و بهره مندی آحاد مختلف مردم از خدمات و تسهیلات ارائه شده از سوی دولتمردان و نظام بهداشت و سلامت نشانگر وجود ساز وکارهای سیستماتیک بوروکراسی در زمینه توسعه بهداشت عمومی می باشد که این خود یکی از برجسته ترین مولفه های توسعه یافتگی در یک کشور یا جامعه انسانی می باشد.

بانک و صنعت، بر این اساس چنانچه در کشور ما نیز شرایط اقتصادی و فرهنگی حاکم بر مبنای چنین رویکردی باشد، ما با یک بستر مناسب جهت توسعه یافتگی روبرو خواهیم بود. خوشبختانه در سال های اخیر و با عنایت به نگاه تحول گرایانه مسئولان بلند پایه نظام به مقوله توسعه و لزوم ایجاد بسترهای مساعد جهت تحقق آن شاهد تحولات اساسی و ساختاری در نظام اقتصادی کشور می باشیم. بر این اساس نگاه عمیق مسئولان به ایجاد درآمدهای پویا در نظام اقتصادی کشور سبب گردیده تا شاهد رشد و بسط روز افزون پایه های مفید و موثر مالیاتی در چرخه اقتصادی کشور باشیم. اجرای موفق قوانین ارزشمندی همچون قانون مالیات بر ارزش افزوده و نظام جامع مالیاتی نشان دهنده نگاه توسعه گرایانه مسئولان می باشد.
در این میان اختصاص بخشی از درآمد مالیات بر ارزش افزوده بر نظام سلامت کشور نشانگر آن است که با تکیه بر درآمدهای سالم و پویای مالیاتی می توان بسیاری از سدهای غیر قابل عبور در چرخه سلامت و رفاه شهروندان را از پیش رو برداشت. فارغ از اثرات موثر و مفید اقتصادی در زمینه تامین هزینه های درمان از محل مالیات، ایجاد یک تفکر توسعه گرایانه در زمینه پرداخت مالیات و نقش آن در زندگی افراد جامعه باعث می شود تا مودیان مالیاتی پرداخت مالیات را نوعی خدمت رسانی غیرمستقیم به خود و همه افراد جامعه تلقی نموده و با نگاهی جامع تر به تکالیف مالیاتی خود عمل نمایند.
با اجرای این قانون و تاثیرات آن بر نحوه خدمات نظام سلامت در سطح کشور، ثابت گردید که جهت افزایش سطح رفاه، آموزش و خدمات بهداشتی، کارآمدترین، مطمئن ترین و کوتاه ترین مسیر بهره مندی از درآمدهای مالیاتی می باشد. این امر سبب می گردد تا علاوه بر رها شدن کشور از گزند خام فروشی، نسل های آتی نیز رویکردی تلاشگرانه به سراغ فعالیت های پر رونق تولید و خدمات بپردازند و پرداخت مالیات را به عنوان اصلی اساسی و پایه ای در زندگی اقتصادی خود تلقی نمایند.
در اینجا لازم است که نخبگان و صاحب نظران برجسته اقتصادی با بهره گیری از این تجربه ارزنده در عرصه توسعه خدمات درمانی، زمینه های بهره مندی بیشتر از فرصت های مغفول مانده از درآمدهای مالیاتی را در نظام اقتصادی کشور مهیا نمایند تا شاهد اثربخشی این عنصر اساسی در افزایش سطح کمی و کیفی معیشت همه شهروندان باشیم.


سازمان امور مالیاتی



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 326
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران