پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 280250 تاریخ : 1396/03/10-15:35:27
,17,
نقش تبلیغات و اطلاع رسانی در میزان مشارکت مودیان مالیاتی

نقش تبلیغات و اطلاع رسانی در میزان مشارکت مودیان مالیاتی

در جهان کنونی که به مدد پیشرفت تکنولوژی، اطلاع رسانی و تبلیغات به ابزار مدرن و کارآمد مجهز شده، برنامه ریزی برای انتقال داده ها و اطلاعات به ذینفعان و جامعه هدف بسیار آسانتر و بهتر شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، مسئولین و دولتمردان که به این قابلیتها واقف هستند سعی می کنند با استفاده از این ابزار و ادوات، مسیر رسیدن به اهداف و چشم اندازهای خود را هموار کرده و همگام با تکنولوژی روز دنیا حرکت کنند.

بدون شک در جامعه فعلی نقش ابزار اطلاع رسانی برای ایجاد موج در افکار عمومی و همسو کردن آن با اهداف پیش بینی شده کاملا مشهود و نمایان است. در حال حاضر حرف اول را در دنیای سیاست و کشورداری، هدایت و اقناع افکار عمومی در مسیر تعیین شده برای نیل به اهداف می زند.
با توجه به این امر و اینکه هنوز میل به پرداخت مالیات در متن جامعه به طور کامل نهادینه نشده، بهره جستن از ابزار تبلیغات و اطلاع رسانی به منظور جلب همراهی و مشارکت جامعه برای پرداخت مالیات، منطقی ترین راهکار می باشد.
تبیین مفاهیم مالیاتی و شفاف سازی قوانین و بخشنامه های مالیاتی از طریق ابزار اطلاع رسانی همچون صدا و سیما و مطبوعات و رسانه های جمعی و تبلیغات محیطی و ابزارهای نوینی که قدم به عرصه تبلیغات گذاشته اند، به طور حتم نقش کلیدی و اساسی در افزایش میزان اعتماد مودیان مالیاتی و آحاد جامعه به دستگاه مالیاتی دارد.
استفاده صحیح از ابزار مدرن تبلیغاتی و شبکه های اجتماعی و رسانه های دیجیتال، راه رسیدن به سر منزل مقصود را کوتاه تر کرده و هزینه ها را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد. امروزه با استفاده از این ابزار می توان در میان طیف مختلف جامعه رسوخ کرده و بسترسازی لازم را برای ایجاد همراهی و همفکری فراهم کرد. در چند سال اخیر در این راه تلاشهای زیادی صورت گرفته و اطلاعات مورد نیاز مودیان مالیاتی در قالب این ابزار به صورت گسترده و یکپارچه در سراسر کشور به آنها ارائه شده است.
در همین راستا آگاهی صاحبان مشاغل و اصناف از قوانین و بخشنامه های مالیاتی رو به فزونی رفته و همین امر موجب اعتماد و تفاهم با سازمان مالیاتی شده است. می توان گفت موفقیتهایی که در چند سال گذشته در زمینه تحقق درآمدهای مالیاتی کسب شده حاصل همین اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به عموم بوده است.
تحقق شعارهای نظام مالیاتی مبنی بر اینکه آبادانی و سربلندی ایران در گرو مشارکت مردم در پرداخت مالیات و همراهی و همدلی آنان با دولت است، زمانی جامه عمل خواهد پوشید که به حقوق مودیان برای آگاهی از قوانین مالیاتی و تکالیف قانونی آنها در اسرع وقت احترام گذاشته شود و همین امر، یقینا همراهی آنها را برای پرداخت مالیات در موعد مقرر و ارائه صحیح اطلاعات کسب و کار خود در پی خواهد داشت.
همچنین آگاهی بخشی به مودیان مالیاتی در خصوص تسهیلات و تشویقاتی که قانون برای آنها در نظر می گیرد به طور یقین گام مثبتی در جهت افزایش اعتماد مابین سازمان مالیاتی و مودیان خواهد بود. پس جا دارد که در برنامه ریزیهای مدیریتی به جایگاه اطلاع رسانی و تبلیغات، توجه ویژه شود زیرا که هم رای کردن افکار عمومی و اقناع آن فقط از طریق همین امر میسر می باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 310
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران