پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 354669 تاریخ : 1397/05/29-11:21:39
,12,17,
نقش به سزای تولید و صادرات گلاب در ایجاد اشتغال

گزارش

نقش به سزای تولید و صادرات گلاب در ایجاد اشتغال

تولید گلاب و صادارت آن نقش به سزایی در ایجاد اشتغال زایی به صورت فصلی و دائمی برای شهرهای مختلف ایجاد کرده است که این امر گامی موثر در توسعه زندگی روستایی بوده است.

به گزارشبانک و صنعت ، شنیده ها حاکی از آن است که ایرانیان از جمله افرادی هستند که توانسته اند از گل محمدی به روش تقطیر گلاب و اسانس تهیه کنند. ایران جزء بزرگ ترین کشورهای صادر کننده گل محمدی و گلاب محسوب می شود.

تولید این محصول و صادارت آن نقش به سزایی در ایجاد اشتغال زایی به صورت فصلی و دائمی برای شهرهای مختلف ایجاد کرده است که این امر گامی موثر در توسعه زندگی روستایی بوده است.

کاشان به عنوان بزرگ ترین شهر در زمینه کشت گل محمدی و تهیه گلاب مرغوب در کشور و دنیا مطرح است. همچنین سطح زیر کشت گل محمدی در ایران به بیش از 12 هزار هکتار می‌رسد.

در سال 96 بالغ بر 4 هزار و 344 تن گلاب، گل و گلبرگ تازه محمدی به کشور‌های مختلف جهان صادر شده است. همچنین درآمد ارزی از صادرات این حجم از گل و گلاب 12 میلیون و 243 هزار و 17 دلار نصیب کشور شده است که بالغ 42 میلیارد و 808 میلیون و 17 هزار و 412 تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

همچنین در سال 95 این میزان از صادرات بیش از 3 هزار و 484 تن و به ارزش 8 میلیون و 942 هزار و 643 دلار، و از نظر ارزش ریالی بالغ بر 28 میلیارد و 136 میلیون و 738 هزار و 563 تومان بوده است.

صادرات این محصول در سال گذشته از نظر وزنی 860 تن افزایش صادرات در این بخش داشته است.

صادرات گلاب در سال گذشته به 30 کشور جهان نظیر امارات متحده عربی، فرانسه، ایالات متحده آمریکا، کانادا، آلمان، چین، انگلستان، اتریش، سوئد و استرالیا صادر شده است.

در این میان بزرگ ترین خریدار این محصول در سال گذشته، کشور امارات متحده عربی با بیش از هزار و 629 تن گلاب است که درآمد ارزی حاصل از صادرات گلاب به این کشور به بیش از 4 میلیون و 615 هزار و 475 دلار رسیده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 375
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران