پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 488082 تاریخ : 1398/04/31-13:08:43
,8,
نقدینگی در بورس ماندگار است

کارشناس ارشد بازار سرمایه:

نقدینگی در بورس ماندگار است

علی صادقین: «روند بازار سرمایه حکایت از تداوم رشد دارد، در عین حال، وضعیت بازارهای رقیب هم به گونه ای است که نقدینگی را به بازار سرمایه روانه می کند.»

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از بازار سرمایه، این کارشناس بازار در تحلیلی از روند این روزهای بازار سهام و چشم انداز آتی آن گفت: در شرایط فعلی و با توجه به گزارش‌های سه ماهه شرکت‌ها، وضعیت گروه‌های بنیادی از منظر پتانسیل فروش و سودسازی نسبتا مناسب است؛ در این شرایط می‌توان امیدوار بود که بازار به واسطه سهم‌های بنیادی حداقل تا نیمه دوم سال 98 وضعیت مناسبی داشته باشد.

وی اضافه کرد: البته سهم‌های کوچک و پر ریسک بازار هم باید تا حدودی اصلاح را تجربه کنند؛ اگرچه برخی از سهام کوچک نیز به واسطه اخبار آتی قابلیت رشد دارند.

صادقین در ادامه بیان کرد: برخی از گروه‌ها و صنایع بورسی نیز با توجه به شرایط تورمی انتظار افزایش نرخ و رشد فروش را خواهند داشت؛ برخی از آنها هم به سبب افزایش سرمایه‌ از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها برایشان رشد مطلوبی انتظار می‌رود.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که کدام صنایع، آینده بهتری دارند، گفت: در خصوص شرکت های گروه پتروشیمی، دارویی، قندی، غذایی و سنگ آهن انتظار رشد داریم؛ یادآور می‌شود با توجه به رشد نرخ ارز سامانه نیما و فروش سه ماهه و نیز با توجه به انتظار افزایش نرخ گروه‌های بالا انتظار اقبال در بازار برای آنها وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: این روزها گروه‌های اشاره شده بالا که با تاثیر کمتری از تحریم‌ها مواجه هستند با اقبال و رشد قیمت بیشتری در بازار مواجهند و دارای جذابیت بیشتری هستند.  

علی صادقین افزود: وضعیت گروه بانک‌ها نیز نسبت به سال گذشته بهتر به نظر می‌رسد؛ همچنین در نظر داشته باشید در ماه‌های آتی گروه سنگ آهن، فولاد، پتروشیمی، روانکار، دارویی‌ها، قندی‌ها و غذایی‌ها وضعیت نسبتا بهتری خواهند داشت.

وی تاکید کرد: گزارش‌های سه ماهه بازار سرمایه، حکایت از فروش عالی و پتانسیل سودسازی گسترده‌ای برای سهام بنیادی (شامل گروه‌های پتروپالایشی و فلزات) و تقسیم سود مناسب برای سهامداران داشته است؛در نظر داشته باشید که روند فعلی، نوید ماندگاری نقدینگی و جذابیت حداقل سه تا شش ماهه برای بازار دارد؛ در این شرایط  اگر افزایش سرمایه را هم اضافه کنیم، بازار نسبتا مناسبی در مقایسه با بازارهای رقیب خواهیم داشت.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان تصریح کرد: توصیه به سهامداران ورود به صنایع بنیادی با دید نگهداری میان مدت و اخبار مناسب آتی برای برخی گروه‌ هاست.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 208
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران