پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 463768 تاریخ : 1398/02/13-12:27:14
,10028,
نفوذ تبلیغات اقتصادی در جامعه فرهنگی یکی از معایب نمایشگاه کتاب

رئیس انجمن روابط عمومی ایران;

نفوذ تبلیغات اقتصادی در جامعه فرهنگی یکی از معایب نمایشگاه کتاب

رئیس انجمن روابط عمومی ایران معتقد است که آشفتگی بصری در نمایشگاه کتاب تمرکز بازدیدکنندگان را به هم می‌زند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، محمدرضا حقیقی درباره ارزیابی تبلیغات و اطلاع‌رسانی سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: به نظر می‌رسد نحوه و چگونگی اطلاع‌رسانی در نمایشگاه کتاب امسال از نظر مخاطبان تقریباً مطلوب‌تر از سال‌های گذشته و قابل قبول است.

وی عنوان کرد: نمایشگاه امسال توانست با رفع نقص‌های احتمالی سال‌های گذشته، از جمله محتوا و چینش تابلوهای اطلاع‌رسانی در میادین شهری و یا برنامه‌های صداوسیما خدمات بهتری را از این لحاظ ارائه دهد، درنتیجه حضور مخاطبان بیشتری را نیز در نمایشگاه امسال شاهد بودیم.
رئیس انجمن روابط عمومی ایران اظهار کرد: در طول برگزاری نمایشگاه، کارشناسان انجمن روابط عمومی ایران چند نظرسنجی‌ میدانی را انجام دادند. یکی از مسائلی که بازدیدکنندگان بر آن تأکید داشتند، وجود تبلیغات بی‌ربط با کتاب و امور فرهنگی در مصلای تهران بود. با وجود اینکه امسال اطلاع‌رسانی بهتر و جامع‌تری نسبت به سال‌های پیش صورت گرفته، اما دیدیم که نفوذ تبلیغات اقتصادی در جامعه فرهنگی همچنان تداوم دارد؛ یعنی شاهد تبلیغات حداکثری در حوزه اقتصادی بودیم. این یکی از معایب نمایشگاه امسال بود.
حقیقی بیان کرد: وقتی ستاد برگزاری نمایشگاه تلاش می‌کند که در حوزه فرهنگ اطلاع‌رسانی کرده و بستر خوبی را برای دسترسی مردم به جدیدترین کتاب‌ها با تخفیف‌های مناسب را فراهم کند، نباید این خدمات با تبلیغات اقتصادی بی‌ربط تحت‌الشعاع قرار بگیرد.این یک آسیب جدی است که علی‌رغم اینکه همه تمرکز مخاطب باید روی فرهنگ کتاب‌خوانی و کتاب باشد، به‌صورت ناخودآگاه و جسته گریخته این حواس پرت می‌شود و شرکت‌های اقتصادی طبیعتاً کار خودشان را انجام می‌دهند و امیدوارم که ستاد برگزاری این آسیب را در سال‌های  آینده کنترل کند.
وی تصریح کرد: قطعاً آشفتگی بصری و تبلیغاتی در فضای نمایشگاه ذهن‌ها را به سمت دیگری می‌برد و مخاطب نمی‌تواند آگاهانه نسبت به برنامه و هدفش که خرید کتاب است تمرکز داشته باشد.
حقیقی درباره کتاب‌های مرتبط با روابط عمومی و تبلیغات نیز گفت: در حوزه روابط عمومی، ارتباطات و تبلیغات انتشارات خیلی خوبی فعال هستند و خوشبختانه شاهد افزایش تألیفات در این زمینه هستیم. ما در حوزه علم روابط عمومی با یک چرخش مواجه هستیم که بر مبنای آن جامعه روابط عمومی کشور به سمت جوانگرایی می‌رود. تألیفاتی که در این حوزه تولید شده است به نسبت گذشته بسیار خوب و تخصصی‌تر است.
 وی بیان کرد: روابط عمومی کشور منحصر به یک قشر خاص نیست. ما در انجمن روابط عمومی ایران بر این نکته تأکید داریم که درهای جامعه روابط عمومی ایران به روی نیروهای جدید کاملاً باز است. همه پیش‌قدم شوند، اگر پیشنهاد یا توصیه‌ای دارند می‌توانند با خود انجمن مطرح کنند و از طرح‌های‌ آنان حمایت می‌کنیم.
رئیس انجمن روابط عمومی ایران درباره تألیفات خود در نمایشگاه امسال نیز گفت: «قدرت رسانه» و «اصول و فنون تبلیغات» دو کتاب جدید من هستند که در انتشارات مشق شب (ناشر تخصصی کتاب‌های روابط عمومی) عرضه شده‌اند.
حقیقی اظهار کرد:کتاب «قدرت رسانه» همان گونه که از نامش پیداست، درباره شبکه‌های مجازی و قدرت رسانه ملی صحبت می‌کند و اینکه  رسانه چقدر می‌تواند در زمینه آگاه‌سازی، اقدام و ترغیب مخاطب فعالانه عمل کند. محتوای «اصول و فنون تبلیغات» هم درباره ابزار، تکنیک‌ها، اصول و فنون در حوزه‌های مختلف تبلیغات، اطلاع‌رسانی و میزان اثرگذاری آنها است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 279
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران