پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 280508 تاریخ : 1396/03/22-15:29:51
,16,
نظارت لازم بر فعالیت معادن از لحاظ ایمنی صورت نمی گیرد

یک متخصص:

نظارت لازم بر فعالیت معادن از لحاظ ایمنی صورت نمی گیرد

رییس خانه صنعت، معدن وتجارت ایران ضمن تایید نبود آموزش لازم برای فعالان و کارگران بخش معدن، گفت: امروز نظارت بر فعالیت معادن از بعد ایمنی صورت نمی گیرد و این مهم مخاطرات بعدی به دنبال دارد .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،عبدالوهاب سهل آبادی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در آستانه روز ملی صنعت ومعدن (10 تیر ) افزود: خیلی از کارگران شاغل در معادن از ابتدایی ترین آموزش ها برخوردار نیستند و لودری که ارزش مادی میلیاردی دارد، دراختیار فردی قرار می گیرد که حداقل آموزش را برای هدایت آن ندارد.

وی اضافه کرد: واقعیتی که معادن کشور امروز با آن روبرو هستند، ماشین آلات کهنه و فرسوده است که از آنها در بهره برداری استفاده می شود و این امر پیامد رخدادهای مخاطره آمیز که جان نیروی انسانی را تهدید می کند، به دنبال دارد.
سهل آبادی پیشنهاد داد: دوره های آموزشی مستمر برای کلیه نیروهای مستقر در معادن را سازمان نظام مهندسی معدن، خانه معدن ایران و خانه صنعت، معدن وتجارت برگزار کنند.
به اعتقاد وی، اکنون ماشین آلات مورد استفاده در بسیاری از معادن مربوط به دهه 1970 میلادی است و در واقع بیش از چهار دهه از عمر فعالیت آنها سپری شده و حادثه معدن زمستان یورت آزاد شهر گلستان که یکی از عوامل آن موضوع باتری لکوموتیو مطرح شده، از مصادیق فرسودگی این ماشین آلات است.
رییس خانه صنعت، معدن وتجارت ایران گفت : براساس اطلاعات دریافتی، کارگران معدن یاد شده حدود چهار تا پنج ماه حقوق دریافت نکرده بودند و مشخص نیست کدام صندوق به فکر کارگران معدنی است .
وی ابراز امیدواری کرد، صندوق های خاص برای رسیدگی به وضعیت جمعیت کارگران معادن دایر شود و این فعالیت دشوار از حمایت های صندوق های یاد شده بهره مند شوند.

جعفر سرقینی معاون امور معادن وصنایع معدنی اعلام کرد: وزارت صنعت اکنون مانع از سرگیری فعالیت معدن زمستان یورت آزاد شهر گلستان است، زیرا نیروی انسانی این معدن همگی نیازمند بازآموزی هستند و امروز از مستمری بیکاری برخوردارند و برای خانواده هایی که سرپرست آنها در حادثه معدن جان باخته است، مستمری برقرار شد.
براساس گزارش مرکز آمار ایران در سال 1391 تعداد 184 معدن زغال سنگ در کشور شناسایی شده که از این رقم بالغ بر 126 معدن کک شو و بقیه حرارتی است که استان های مازندران، سمنان، خراسان جنوبی، کرمان و گلستان کانون این معادن در کشور محسوب می شوند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 262
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران