پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 490725 تاریخ : 1398/06/23-11:49:08
,5,
نصب تمام سکو‌های 27 فاز پارس جنوبی تا پایان سال/9 کلانشهر به شبکه رسمی کارت سوخت متصل شده اند

نصب تمام سکو‌های 27 فاز پارس جنوبی تا پایان سال/9 کلانشهر به شبکه رسمی کارت سوخت متصل شده اند

زنگنه گفت: تا پایان امسال سکو‌های 27 فاز پارس جنوبی بجز فاز 14 نصب خواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت در مراسم امضا قرارداد توسعه میدان گازی بلال بین 2 شرکت ایرانی اظهار کرد: با گذر 22 سال از افتتاح پروژه گازی نظیر بلال، در می‌یابیم که سرافرازی ایران در حوزه گازی و نفتی قطعی است.

او افزود: تا پایان امسال سکو‌های 27 فاز پارس جنوبی بجز فاز 14 نصب خواهد شد. شرکت‌های ایرانی نظیر پتروپارس شرکت‌های دانش بنیان است.
رقم قرار داد 440 میلیون دلار در مدت 34 ماه است که مانند قرار داد‌ها بیع متقابل به صورت مناقصه تعیین می‌شود.

زنگنه ادامه داد: اگر کمک‌های صندوق توسعه ملی نبود نمی توانستیم فاز‌های پارس جنوبی را تکمیل کنیم. در هنگام گرفتن رای اعتماد در مجلس تعهد کردم تا با پایان یافتن دولت دوازدهم این موضوع تعیین تکلیف خواهد شد.

زنگنه در جمع خبرنگاران به رسوب یک میلیون کارت سوخت در باجه های پستی اشاره کرد و در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اتصال سراسری کشور به استفاده همگانی از کارت سوخت گفت: تا پایان مهر تمام کارت های سوخت خودروها صادر می شود و علت تعلل در صدور، محدودیت انتشار 40 تا 50 هزار کارت در روز است.

او افزود: هم اکنون 9 کلانشهر به شبکه رسمی کارت سوخت متصل شده اند که پیش بینی می شود تا پایان سال این اتصال سراسری باشد. کاهش میزان استفاده سوخت در جایگاه ها به این دلیل است که افراد از کارت سوخت خود استفاده کنند و ما مدیریت مصرف سوخت داشته باشیم.

زنگنه در پاسخ به این سوال که آیا خبر منتشر شده مبنی بر اینکه چین یک طرح 280 میلیارد دلاری برای سرمایه گذاری نفتی در ایران داده است صحت دارد یا خیر، گفت: به عنوان فرد ارشد وزارتخانه نفت چنین چیزی را نشنیده ام!

او ادامه داد: فاز چهار ستاره خلیج فارس به صورت مجازی در مراحل آخر است، هم اکنون با ظرفیت 420 هزار بشکه کار میکند و تا پایان سال به ظرفیت 480 هزار بشکه هم خواهد رسید. پیش بینی میکنم طرح با هزینه کمتر 100 میلیون دلار به پایان برسد.

زنگنه گفت: نمی دانم چرا برخی اصرار دارند طرح را یک میلیارد دلار به اتمام برسانند. هزینه کمی باقی مانده تا فاز به صورت کامل عملیاتی شود.

وزیر نفت تاکید کرد: پروژه سیراب بادستور رییس جمهور در آخرین مراحل هماهنگی برای تامین مالی قرار دارد و مقرر است تا از طریق بازار سرمایه انجام بگیرد. در این هفته نقش صندوق توسعه و بازار سرمایه در پروژ سیراب مشخص می شود.

این عضو کابینه دوازدهم گفت: کسانی هستند که به عنوان سرمایه گذاران انتخاب شدند و برخی به دنبال این هست نفت های تولیدی را با توسعه تولید پتروشیمی همراه کنند.

زنگنه ادامه داد: طرحی در مجلس است که اجازه می دهد به شرکت گاز در بخش بالادستی هم فعالیت کند و قرار نیست بالادستی از شرکت نفت به گاز برود.

او در تشریح شرایط فعلی پروژه پرگس گفت: پرگس الان فعال نیست و مسایل مالی را حل نکرده است،  ایراد از ظرف آن ها مگرنه ایران همواره پی کار عملیاتی ایستاده است.

وزیر نفت گفت: فرزاد b امیدوارم به صورت اکتشاف توصیفی شروع کنیم و اگر هندیها بیایند با ان ها میتوانیم کار کنیم و اگر نیامدند به صورت مستقل توانمند هستیم.

زنگنه با اشاره به موضوع اعطای 15 میلیارد دلاری به ایران گفت: این موضوع از نظر نفتی منجر به کاهش تحریم ها نمی شود و بلکه این رقم یک پولی است که داده می شود. بحثی راجع معافیت فاز 11 از تحریم ها نشده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 286
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران