پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 519674 تاریخ : 1399/06/27-14:07:05
,1,
نشست هم اندیشی مدیران و معاونین شعب بانک دی برگزار شد

نشست هم اندیشی مدیران و معاونین شعب بانک دی برگزار شد

نشست هم اندیشی مدیران و معاونین شعب بانک دی با هدف تبیین عملکرد شش ماهه نخست سال جاری و تشریح فرصت ها و تهدیدها در مسیر تحقق اهداف پیش رو برگزار شد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک دی، در نشست هم اندیشی مدیران و معاونین شعب بانک دی در سال 1399 که با حضور مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره بانک، معاونین و مدیران ارشد ستاد و معاونین شعب برگزار شد، بر لزوم حفظ حقوق سهامداران، خدمت رسانی ویژه به خانواده معزز شهدا و ایثارگران، مشتری مداری، بهبود ترکیب منابع، بازاریابی مصارف و حرکت به سوی بانکداری مدرن و حرفه ای تاکید شد.
بر اساس این گزارش، در ابتدای این نشست دکتر برات کریمی، مدیرعامل بانک دی با اشاره به طی شدن مراحل قانونی برگزاری مجمع افزایش سرمایه گفت: افزایش سرمایه بانک بر اساس صورت های مالی منتهی به پایان سال 1398 و با میزان تقریبی 3700 درصد نهایی شده و مجمع افزایش سرمایه پس از تهیه گزارش حسابرسی و تایید بانک مرکزی به زودی برگزار خواهد شد.
کریمی بر اهمیت جایگاه معاونت شعبه تاکید کرد و با بیان این که معاون شعبه، مدیر داخلی شعبه است، افزود: معاون شعبه باید با تسلط کافی به امور شعبه علاوه بر راهنمایی متصدیان برای تسهیل برقراری ارتباط مشتریان با بانک نقش آفرین باشد و زمینه جذب حداکثری مشتری را فراهم کند.
وی با تاکید بر این که همه اقدامات بانک باید در نهایت رضایت و اعتماد مشتری را جلب کند، انجام عملیات های بانکی مانند خرید دین، صدور ضمانتنامه، اعتبار اسنادی و جذب منابع ارزی را از موارد الزامی برای هر شعبه خواند و خاطرنشان کرد: حرکت در این مسیر به تحلیل درست وضعیت موجود سازمان نیاز دارد.
نصرت الله شهبازی، رییس هیئت مدیره بانک دی نیز در این نشست ضمن تشریح وضعیت بانک در 9 ماه گذشته از لحاظ شاخص های عملکردی گفت: حرکت اصولی به سمت اصلاح و بهبود ترکیب منابع، رمز موفقیت بانک در این مدت کوتاه بوده است.
وی با بیان این که پیش از این، حجم عمده ای از مصارف مشکوک الوصول و منابع گران قیمت در بانک وجود داشت، گفت: کاهش هزینه های مالی، افزایش درآمدهای کارمزدی، فروش املاک تملیکی و وصول مطالبات معوق نقش مهمی در برون رفت بانک از شرایط پیچیده پیشین دارد.
او با تاکید بر این که اساس کار بانک ها بر مبنای درآمدهای کارمزدی است، ترویج استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک، وصول مطالبات، افزایش درآمدهای کارمزدی، و متعادل سازی منابع و مصارف شعب را الزامی خواند و گفت: همه امکانات بانکی از قبیل گشایش اعتبارات اسنادی و صدور ضمانتنامه باید در مسیر افزایش سودآوری بانک استفاده شود.
در ادامه این نشست، فریدون رشیدی نایب رییس هیئت مدیره بانک دی، حرکت به سمت سیاست های اعتباری انبساطی را ضرورت امروز بانک دانست و با بیان این که تغییرات ساختاری مطلوبی در ارکان اعتباری و دستورالعمل های حوزه اعتبارات پیاده سازی شده است، گفت: با ورود هیئت مدیره جدید به بانک تغییرات ساختاری در ارکان اعتباری و اختیارات شعب ایجاد شد.
وی با اشاره به دستورالعمل های متعدد تدوین و ابلاغ شده در بخش ارزی بانک برای رونق دادن به این حوزه، اظهار کرد: هدف سیاست کنونی بانک، جذب منابع به شکل مطلوب و تخصیص بهینه آن برای درآمدزایی است.
رشیدی افزود: پیش از این تصور می شد بازاریابی فقط در حوزه منابع ضرورت دارد، اما اکنون مشخص شده که بازاریابی باید در حوزه مصارف نیز انجام شود، بنابراین مسئولان اعتباری شعب باید برای تخصیص منابع به دنبال بازاریابی و جذب مشتری باشند.
رحیم طاهری، عضو هیئت مدیره بانک دی نیز در نشست هم اندیشی مدیران و معاونین شعب، حرکت بانک بر مدار حرفه ای گرایی را رضایت بخش دانست و گفت: بهبودهای حاصل شده در شاخص های عملیاتی بانک، مرهون همت، غیرت و تلاش یکایک همکاران خدوم است.
وی با بیان این که بانک دی استراتژی اقیانوس آبی و نوآوری در خدمات و محصولات را در پیش گرفته است، اظهار کرد: اکنون در همه حوزه ها شاهد ارائه ایده های نو و خلاقانه برای تسخیر بازار هستیم که امیدوارم با همت و درایت افسران اقتصادی بانک در شعب شاهد موفقیت این استراتژی در بازار باشیم.
طاهری، عبور از بانکداری سنتی و حرکت به سمت بانکداری مدرن و حرفه ای را یک الزام خواند و با توصیه به معاونین شعب برای تلاش حداکثری به منظور تحقق اهداف بانک، افزود: باید جلسات راهبرد داخلی شعب به صورت مستمر و با حضور همه کارکنان برگزار شود، تا شاهد پویایی شعب و هم افزایی همکاران باشیم.
گفتنی است دکتر محمود محمدیان، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان سخنران علمی در این نشست به ارائه مباحثی در خصوص بازاریابی خدمات بانکی و رموز موفقیت در فعالیت های سازمانی پرداخت.
همچنین در این نشست، اعضای 4 کارگروه «بانکداری الکترونیک»، «تسهیلات و تعهدات»، «سرمایه انسانی» و «مشتری مداری و فرآیندهای شعب» به طرح مسائل و دغدغه های هر حوزه پرداختند و مدیران بانک نیز به منظور رفع مشکلات پیش رو راهکارهای لازم را ارائه کردند.
گفتنی است، در این نشست مجتبی حیدری، معاون سرمایه انسانی و پشتیبانی، محمدعلی بخشی زاده، معاون بانکداری الکترونیک و فناوری اطلاعات، حمدالله محمدی، مشاور عالی مدیرعامل و مدیرکل حراست، ابولفضل رضایی،مدیر امور شعب،علی طاهری، مدیر امور اعتبارات، مجتبی دهاقین،رییس اداره امور شعب2، جلیل بی نظیر، رییس اداره امور شعب1 و مدیران عامل شرکت های تابعه نیز حضور داشتند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 405
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران