پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 388395 تاریخ : 1397/07/16-11:52:57
,14,
نشان تعامل گردشگری به وزیر راه؛ بلیت هواپیما همچنان نابسامان

نشان تعامل گردشگری به وزیر راه؛ بلیت هواپیما همچنان نابسامان

رئیس سازمان میراث فرهنگی درحالی روز گذشته نشان تعامل را به وزیر راه و شهرسازی داد که هنوز مسئله بحران کاهش سفرهای هوایی در پی گرانی بلیت ها حل نشده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از خبرگزاری مهر، روز گذشته در جریان برگزاری همایش میراث فرهنگی و توسعه پایدار علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی به عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ضمن بیان ارادت ویژه اش به این وزیر دولت دوازدهم تندیس و لوحی اهدا کرد و آن را نشان تعامل به وزیر راه خواند.

این نخستین نشان تعاملی بود که به یک دستگاه دولتی از سوی سازمان میراث فرهنگی داده شد قرار است این سازمان به دستگاه‌هایی که همکاری‌های لازم را در طول چند سال گذشته با سازمان میراث فرهنگی برای حفظ آثار تاریخی داشته‌اند و کمیته داوری آن‌ها را واجد شرایط بداند، نشان تعامل بدهد.

این تندیس کوچک که نشان دو دست فشرده به هم را داشت توسط مونسان و سید محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه به آخوندی داده شد تا نشان دهنده تعامل بین دستگاهها باشد. تندیسی که حرف های زیادی دارد به خصوص در شرایط امروز سفرهای هوایی.

چندی پیش بالا و پایین شدن نرخ ارز و در پی آن گرانی بی سابقه بلیت هواپیماها مسئله ای بود که متولیان گردشگری سازمان میراث فرهنگی را وادار به واکنش کرد. این واکنش آنجا بود که سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی نرخ بلیت هواپیماها را به صورت ثابت اعلام کرد اما این نرخ ها که به قول سازمان هواپیمایی کاهش یافته؛ همچنان گران بود.  مونسان نیز این موضوع تایید کرد و گفت: درست است که قیمت ها را کاهش داده اند اما همچنان قیمت بلیت هواپیما بالاست و به صنعت گردشگری کشور کمکی نمی کند، چون گران است.

مونسان هنوز منتظر دستور رئیس جمهور به وزیر صنعت به عنوان رئیس ستاد تنظیم بازار است تا این نرخ ها کنترل شود. چون معتقد است که صنعت هواپیمایی به وجود مسافر زنده است، پس اگر قیمت ها منجر به کاهش سفر شود حتما به گردشگری و صنعت هواپیمایی لطمه می زند.

مونسان به معاون اول رئیس جمهور هم درخواست بررسی و تشکیل کمیته ای برای ساماندهی به این موضوع را داده بود. ولی نتیجه ای نگرفت. آنچه که رسانه ها در گزارش های خود منتشر می کنند حاکی از آن است که نه تنها بلیت داخلی بلکه بلیت های خارجی نیز نرخ معقولی ندارند. هر چند که شاید در برخی از مسیرها قیمت های کذایی ، پایین آمد اما همانطور که مونسان هم گفت این کاهش نرخ حداقلی، همچنان گران است. بنابراین هنوز وزارت راه و سازمان میراث فرهنگی بر سر موضوع نرخ بلیت هواپیماها که این روزها روی سفر مردم چه در شهرهای داخلی و چه در مسیرهای خارجی تاثیر زیادی داشته به تعامل و تفاهمی نرسیده اند.

یک بار هم آخوندی اظهار نظر عجیبی درباره گرانی بلیت ها داشت و گفت که حفظ صنعت هواپیمایی از قیمت پروازها برای کشور بسیار مهمتر است. در تلاش هستیم سهم پروازهای چارتر را از سبد پروازها به شدت کاهش دهیم و محدود کنیم چراکه افزایش قیمت ها در پروازهای چارتر خیلی بیشتر از قیمت رسمی شرکتهای هواپیمایی است.

کش و قوس بین سازمان میراث فرهنگی و وزارت راه تنها به موضوع بلیت هواپیما محدود نمی شود. بسیاری از حوزه های کاری دو نهاد سازمان میراث فرهنگی و وزارت راه و شهرسازی به هم گره خورده است. از جمله در بخش های معماری و شهرسازی، بافت های تاریخی شهرها، ساخت و سازها، فرودگاهها و ... . به همین دلیل هر از گاهی بین این دو نهاد یا اختلافی بوجود می آید و یا هماهنگی بیشتری برای برخی اقدامات ضروری می شود در برخی از موارد نیز به خصوص در حوزه بافت های تاریخی این دو نهاد با هم به تفاهم می رسند.

با این وجود روز گذشته در حاشیه همایش میراث فرهنگی و توسعه پایدار به رغم اختلاف نظر سازمان میراث فرهنگی و وزارت راه در برخی از این موضوعات، مونسان در مقاله ای که آن را برای وزیر راه خواند اعلام کرد که نیاز به توجه بیشتر وزیر به حوزه میراث فرهنگی دارد. او از  وزیر راه و شهرسازی خواست تا به این سازمان کمک کند تا منابع مالی مورد نیاز سازمان میراث فرهنگی برای حفاظت از آثار تاریخی به مرور تامین شوند.

پس از اهدای تندیس تعامل به وزیر راه، از آخوندی درباره تعامل بین دو وزارت راه و سازمان میراث فرهنگی و اختلاف نظر این دو دستگاه در حوزه افرایش نرخ بلیت هواپیماها و کاهش سفرهای داخلی و خارجی پرسید که آخوندی جواب داد: در پوزیشن مصاحبه نیستم!

این صحبت آخوندی درست در موزه ملی ایران در جایی که مهمان سازمان میراث فرهنگی بود، مطرح شد. همان سازمانی که این روزها از شرایط سفرهای هوایی داخلی و خارجی ناراضی است. با این وجود وزیر راه علاقه ای به بیان این بحث نداشت و به همین دلیل پاسخ خبرنگاران را نداد. از آن طرف اما مونسان هم نشان تعامل اهدایی به وزیر راه را با وجود اختلاف دیدگاهها بین دو دستگاه این طور توجیه کرد: وزارت راه کمک های زیادی به خصوص در حوزه بافت های تاریخی کرده است چون ما بودجه محدودی داریم درباره نرخ بلیت هواپیما هم شرکت های هواپیمایی مشکل دارند اما اگر بتوانند ارز از سامانه نیما بگیرند قطعا نرخ ها کاهش می یابد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 323
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران