پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 516482 تاریخ : 1399/05/01-13:59:55
,8,
نسل چهارم سفیران بازار سرمایه در راهند/ آغاز لیگ ستارگان بورس در نیمه دوم مرداد

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس خبر داد:

نسل چهارم سفیران بازار سرمایه در راهند/ آغاز لیگ ستارگان بورس در نیمه دوم مرداد

مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس از برگزاری چهارمین لیگ ستارگان بورس در نیمه دوم مرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت: همواره باید مساله آموزش و فرهنگ سازی در بازار سرمایه به خوبی پیگیری شود و ما مدت ها است این کار را شروع کرده ایم لیگ ستارگان بورس، مسابقات الگوریتمی، جشنواره بورس و رسانه و فرهنگ سازی شهر به شهر با همین هدف طراحی شده اند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از بازار سرمایه، یاسر فلاح، مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس ضمن بیان مطلب فوق و با اشاره به تاریخچه برگزاری لیگ ستارگان بورس گفت: سومین لیگ ستارگان استاندارد های کمی و کیفی برگزاری یک رقابت دانشجویی در کشور را جابجا کرد. طی دو ماه، قریب به 300 دانشجو در قالب 65 تیم داخلی و خارجی دور هم جمع شدند و با هم به رقابت پرداختند و در یک جمله، امروز لیگ ستارگان بورس مظهر گرایش نسل نوخواسته دانشگاهی به سمت بازار سرمایه است.

یاسر فلاح ادامه داد: بعد بین المللی، تعداد شرکت کنندگان، گستره کشوری و حضور دانشجویان همه رشته ها، شاخص های مهم سومین لیگ ستارگان بورس بود. سومین لیگ ستارگان بورس در سال گذشته، به صورت بین المللی و با حضور 65 تیم داخلی و خارجی برگزار شد که 60 تیم داخلی و 5 تیم خارجی در این مسابقه با یکدیگر رقابت کردند که در نهایت تیم دانشگاه آزاد واحد تهران شرق اول، تیم دانشگاه خوارزمی دوم و تیم دانشگاه ایلام سوم شد.

مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس اضافه کرد: برای افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه و تشویق جامعه به داد و ستد مبتنی بر دانش و تخصص، چاره ای جز گذشتن از مسیر فرهنگ نیست و برگزاری رویداد هایی مثل لیگ ستارگان بورس، جشنواره بورس و رسانه، رقابت معاملات الگوریتمی یا کارگاه های آموزشی و فرهنگ سازی شهر به شهر، جملگی در راستای توسعه فرهنگ سرمایه گذاری بورسی عملیاتی شده اند.

یاسر فلاح با بیان اینکه اکنون در آستانه برگزاری چهارمین دوره لیگ ستارگان بورس هستیم به جزییات این رویداد اشاره کرد و اظهار داشت: چهارمین لیگ ستارگان بورس از مرداد ماه سال جاری به مدت 6 هفته به صورت کاملا غیر حضوری برگزار می شود و در این دوره بدون محدودیت کمی میزبان تیم های دانشگاهی از سراسر کشور هستیم و در پایان به تیم هایی که بیشترین بازدهی را در طول این مدت کسب کنند، جوایز ارزنده ای تعلق می گیرد.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در ادامه با اشاره به جوایز این دوره از مسابقات لیگ ستارگان گفت: جوایز تیم ها در قالب اعتبار خرید سهام است و به تیم اول 30 میلیون تومان اعتبار، تیم دوم 28 میلیون تومان و تیم سوم 18 میلیون تومان اعتبار خرید سهام تعلق می گیرد.

رئیس کمیته برگزاری چهارمین لیگ ستارگان بورس به شرایط خاص این رویداد در سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: رقابت تیم ها در چهارمین لیگ ستارگان با سنوات گذشته تفاوت عمده ای دارد و به دلیل همه گیری ویروس کرونا، به صورت کاملا غیرحضوری برگزار می شود. بنابراین محدودیت کمی برای حضور تیم های دانشگاهی وجود ندارد و همه تیم های دانشگاهی در تمامی رشته ها از سراسر کشور می توانند در این رقابت شرکت کنند.

یاسر فلاح افزود: تیم های دانشگاهی پس از ارسال معرفی نامه از سوی دانشگاه؛ همراه با یک سرپرست به دبیرخانه لیگ ستارگان بورس معرفی می شوند و اگر دانشگاهی به دلیل همه گیری ویروس کرونا تعطیل بود، رئیس دانشگاه یا دانشکده می تواند با ارسال ایمیل، تیم های دانشگاهی را معرفی کند. سرپرست تیم های دانشجویی باید یا عضو هیأت علمی، استاد واحد دانشگاهی و یا دانشجوی دکترا باشد و به این ترتیب هر تیم شامل سه شرکت کننده و یک سرپرست خواهد بود.

وی ادامه داد: برای شرکت کنندگان در لیگ ستارگان بورس دوره های آموزشی وبیناری طراحی شده که قبل از آغاز این رقابت، برگزار می شود و در آن فرآیند رقابت و خرید و فروش سهام برای تمامی متقاضیان تشریح می شود.

رئیس کمیته برگزاری چهارمین لیگ ستارگان بورس با تاکید بر اینکه مهمترین هدف برگزاری لیگ ستارگان بورس شناسایی خبرگان مالی و جذب آنها در بازار سرمایه است، گفت: لیگ ستارگان بورس رقابتی فرهنگ ساز و آموزش محور است و از طریق این رقابت ارتباط بین دانشگاه و صنعت مالی کشور تقویت و فرهنگ سهامداری به فضای دانشگاهی وارد می شود.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس افزود: لیگ ستارگان بورس وسیع تر از سال های گذشته در حال برگزاری است و فرصت خوبی برای دانشجویان ایجاد کرده تا در محیط سرمایه گذاری و فضای بورس کشور قرار بگیرند و تجربه عملی کسب کنند. دانشجویان شرکت کننده در این رویداد، چهارمین نسل سفیران دانشگاهی بازار سرمایه هستند و برخی از آنها نیز جذب بازار کار می شوند و به دانشجویان این نوید را می دهیم که اگر از هوش مالی خوبی برخوردار باشند می توانند به راحتی در فرآیند خلق ثروت ملی نقش آفرین باشند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 268
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران