پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 421037 تاریخ : 1397/08/19-14:56:23
,12,15,
نسل بعدی شبکه‌های بی‌سیم | وای فای 6 (WiFi 6)

گزارش

نسل بعدی شبکه‌های بی‌سیم | وای فای 6 (WiFi 6)

نسل بعدی شبکه‌های بی‌سیم وای فای 6 (WiFi 6) نام خواهد داشت. به این ترتیب دیگر کاربران با عبارت‌هایی همچون 802.11ac رو به نشده و به راحتی خواهند توانست به ویژگی‌های دستگاه خریداری شده، در زمینه ارتباطات بی‌سیم، پی ببرند.

بانک و صنعت، همه شبکه‌های وای فای با یکدیگر یکسان نبوده و متاسفانه به خاطر نام‌گذاری سخت هر نسل، تشخیص این که دستگاه شما از کدام نسل فناوری وای فای استفاده می‌کند کمی دشوار است. به عنوان نمونه، کمتر کاربری می‌داند نسل 802.11 n قبل از 802.11 ac مورد استفاده قرار می‌گرفت. Wi-Fi Alliance با در نظر گرفتن این موضوع و تلاش برای ساده کردن نام هر نسل از شبکه‌های بی‌سیم، در نظر دارد نسل بعدی WiFi را وای فای6 نام‌گذاری کند. در نتیجه دیگر با نام‌های نامفهومی همچون 802.11 ax سر و کله نخواهید زد.

وای فای 6 در راه است

یکی از مهم‌ترین تغییرات Wi-Fi 6 سیستم نام‌گذاری جدید است: استفاده از یک توالی ساده از اعداد، ردیابی استانداردها و اطمینان از تنظیمات سازگار را امکان‌پذیر می‌سازد. عبارت تخصصی‌تر برای وای‌فای 6، 802.11 ax است.

نام استانداردهای قدیمی هم در حال تغییر است؛ برای مثال 802.11 ac به Wi-Fi 5 و 802.11 n به Wifi 5 تبدیل شده و به همین ترتیب ادامه پیدا می‌کند. از سال 2019 منتظر نام جدید Wi-Fi6 روی محصولات سخت‌افزاری و داخل منوهای نرم‌افزاری و همین‌طور لوگوهای کوچک شبیه به لوگوهای گوگل‌ برای دستگاه‌های کروم کست باشید.

نسل جدید wifi چه پیشرفت هایی کرده است؟

آخرین نسل wifi در دو حوزه پیشرفت کرده است: سرعت خام و بازدهی (اگر wifi یک آزادراه باشد، این به معنی ماکزیمم بالاتر محدودیت سرعت برای وسایل نقلیه و لاین‌های بیشتر برای کنترل همزمان آن‌ها است). Wi-Fi 6 از ویدئو استریمینگ 8K پشتیبانی می‌کند (که تأمین‌کننده‌ی اینترنت برای دسترسی به سرعت‌های دانلود در اختیار شما قرار می‌دهد).

در عمل این پیشرفت‌ها به معنی پشتیبانی از نرخ‌های انتقال 1.1 گیگابیت در ثانیه روی باند 2.4 گیگاهرتز (با چهار استریم در دسترس) و 4.8 گیگابیت در ثانیه روی باند 5 گیگاهرتز (با هشت استریم موجود) است؛ اگرچه این فناوری هنوز در حال تصحیح بوده و سال آینده عرضه می‌شود (این سرعت‌ها افزایش خواهند یافت، برای مثال سرعت در آزمایشگاه به 10 گیگابیت در ثانیه هم خواهد رسید). به‌طور کلی با ظهور wifi 6 می‌توانید انتظار سرعت 4 تا 10 برابر سرعت فعلی را داشته باشید.

درواقع این راهکار به نفع سازندگان گجت‌های مختلف، اپراتورها و مخصوصا کاربران است. وقتی شرکت سازنده اعلام می‌کند دستگاه جدیدش از وای فای 6 (WiFi 6) پشتیبانی می‌کند، کاربر از این نحوه نام‌گذاری متوجه می‌شود این نام، به نسل جدیدی از فناوری یاد شده اشاره داشته و به همین دلیل می‌تواند با کمی جستجو، به ویژگی‌های آن پی ببرد.

 

 


منابع: زومیت/ گجت نیوز



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 342
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران